Archief - HTML : tekst in tabel komt niet op juiste plaats

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Private_BE

Legacy Member
Oke eerst en vooral ik blijf werken met frontpage 2000
Dus zeg niet gebruik dreamweaver ofzo...

Nu ik heb een probleem!
Ik wil tekst in tabel zetten oke dat gaat maar er is een probleem
http://users.telenet.be/Wilms/Catsdream/Probleem.bmp
Ik kan het niet zo goed uitleggen maar ik probeer als ik dus met blanco's voor men tekst werk zet die da op een gegeven moment naaronder.
Maar als ik zo homehomehome ofzo schrijf dan gaat dat wel heel vreemd ik hoop dat jullie er aan uit kunnen
Men ma zegt iets over leading blanco's
Ma ze weet niet hoe op te lossen

HELP me rap plz

Dank bij voorbaat!

Obliv`

Legacy Member
zou handig zijn moest je wat code posten
maar adhv je probleem, ben je totaal verkeerd bezig

er is niets mis met frontpage 2000, zolang dat je maar niet het design view gebruikt (dat genereerd kaka code)

navigaties maak je dmv een <ul>
maak een <div> genaamd 'navi' ofzo en geef die background-color: #die_gele_kleur;
in die div steek je een <ul> met list-style-image: none;
vervolgens geef een link aan dmv een <li> die li geef je background-image: die herhalende img waarin je de tekst probeert te zetten
tussen de <li> tags zet je dan de link <a href="xxx">link1</a>

groeten

Private_BE

Legacy Member
Laat ma zijn daar snap ik toch niks van!
Ook al leg je et voor andere mensen duidelijk uit

servi

Legacy Member
moderator noot :
je topic bevat geen prefix, een verkeerd prefix of heeft een onduidelijke titel.
Gelieve een duidelijke titel met een bijhorend correct prefix te gebruiken. Voor meer informatie over prefixen kan je terecht op regels en prefixen !!!.
Je topic is aangepast en je hebt een een waarschuwing gekregen, gelieve in het vervolg er op te letten.

DarkBone

Legacy Member
Uw tabel breder maken zal het probleem oplossen. De reden waarom het bij het onderste wel werkt is het feit dat er net geen spaties tussen zitten. Bijgevolg kan het woord ook niet afgebroken worden. In het bovenste geval staat er wel een spatie tussen twee woorden, dus als de inhoud te breed wordt, wordt een deel op een nieuwe lijn gezet... logisch toch?

Maar, ge zijt in ieder geval verkeerd bezig als ge witruimte wilt genereren door middel van spaties ervoor te zetten. Voor zo'n dingen heeft men padding uitgevonden.

Lo_fi

Legacy Member
Het probleem is dat je zonder basiskennis html (minimum) beter niet aan een site begint. Je probleem is supermakkelijk op te lossen als je zou begrijpen hoe een webpagina opgebouwd is.

Het is vakantie dus ga naar w3schools.com en doe de basiscursus html of xhtml en na een halve dag zijn de helft van je problemen opgelost.

DarkBone

Legacy Member
Ik zie nu pas dat het op deze website slaat:
http://users.telenet.be/Wilms/Catsdream/indexbe.htm

Het is toch absoluut belachelijk en bij het haar gegrepen dat je tekst zou moeten gaan aligneren door er puntjes voor te zetten in hetzelfde kleur als de achtergrond? :x

Er bestaan attributen om je tekst te centreren, en om witruimte te creëeren evenzeer. Alles is makkelijk op te lossen dmv CSS of enkele attributen.

Zeppelin

Legacy Member
En vooral dit vin k hilarisch
Code:
<font face="verdana" size="2">
Als je deze pagina niet kan zien scheelt er iets met uw browser.
</font>

Ni slecht bedoeld natuurlijk, vond t gwoon grappig klinke.

Kazier

Legacy Member
Code:
<font face="verdana" size="2">Als je deze pagina niet kan zien scheelt er
    iets met uw browser.</font>

:rofl:

Private_BE

Legacy Member
lol jah ma laat ma kheb nu nieuwere frontpage enzo en kga wa meer met andere dingen werken nu :)

Rvl

Legacy Member
ksnap nie zo wa er grappig is aan de tekst aangezien die tekst bestemd is voor iframe
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan