Archief - HTML: Titel verschijnt niet in balk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FROSTiON

Legacy Member
Hallo allen,

Momenteel ben ik een site aan het opzetten in mijn vrije tijd, maar er is eigenlijk een eigenaardig probleem dat ik maar niet opgelost krijg.
Wanneer men in HTML deze code ingeeft
Code:
<html>
<head>
<title>FROSTiON</title>
</head>
....
zou het toch moeten zijn dat er dan FROSTiON in de bovenbalk moet verschijnen. Maar het wil maar niet lukken... Er blijft steeds de link van de site zelf staan nl www.frostion.be.
Is er iemand die hier raad mee weet?

Alvast bedankt voor de antwoorden

GRTZ

dêsh'

Legacy Member
Instellen in het controlpanel van uw hostbedrijf, of een mailtje sturen. Uw domeinnaam laad namelijk http://users.pandora.be/Webside/index1.html (waar uw correcte <title> tag staat ingesteld) in via framesets. De <title> tag van je domeinnaam zelf moet je dus nog zelf instellen hetzij via het controlpanel (forward instellingen), hetzij via een mailtje naar het hostbedrijf.

Mertes

Legacy Member
HTML:
><html>
<head>
<title>www.frostion.be</title>
</head>
<frameset rows="100%,*" FRAMEBORDER=NO FRAMESPACING=0 BORDER=0>
<frame src="http://users.pandora.be/Webside/index1.html" FRAMEBORDER=NO>
<frame FRAMEBORDER=NO>
</frameset>
</html>


je titel hier aanpassen en dan opnieuw uploaden is gewoon eenvoudiger

Rvl

Legacy Member
@Mertes: Een domeinnaam waar je gewoon forward naar je space creeert deze html code automatisch en deze kun je niet zelf aanpassen. Wat desh zegt is dus de manier waarop je het moet doen, gewoon naar het controlpanel gaan als deze toelaat om zelf de titel van je forwarded url te kiezen.

FROSTiON

Legacy Member
Bedankt voor de replies!

Jammer genoeg beschik ik niet over een cp...
In dit geval is het dus zo dat de domeinnaam (aangemaakt bij besite.be) naar mijn telenet-space wordt geforward, dus wie moet ik dan eigenlijk aanspreken om de titel aan te passen?

Tyfius

Legacy Member
De mensen van besite.be
Maar ik betwijfel of zij dat gaan toelaten.

Wat je wel kan doen is uit de frame springen. Het nadeel is dan wel dat men niet meer je .be domein naam in die url balk zit staan maar je volledige users.pandora.be domein.

Te plaatste tussen je <head> tags:
PHP:
<script type="text/javascript">
  <!--
  // Jump out of the damn frame-forwarding
  if(window.top != window.self) {
    window.top.location = window.self.location;
  }
  //-->
  </script>

killgore

Legacy Member
Tyfius zei:
De mensen van besite.be
Maar ik betwijfel of zij dat gaan toelaten.
Nope, kheb is zo regels van dns gelezen, en hun resellers mogen daar geen probleem van maken. Zij verkopen enkel domeinnamen, geen hosting, ze moeten enkel forward doen naar juiste host.
Dus als jij vanop jouw hosting hun soort forwarding vernietigd hebben ze niets te zeggen.
Daarom dat normaal gezien een bedrijf ook geen probleem mag maken als jij van host verandert maar adres wilt behouden. Tenzij dit natuurlijk in 1 pakket is aangekocht, want als je dan hosting opzegt zeg je natuurlijk ook domeinnaam op en ligt de licentie volledig bij het bedrijf dat jou kan ambeteren :p.

Tyfius

Legacy Member
Jah, maar vaak werken die frame forwarding dingen via scripts. Ik heb op m'n stage zo een script moeten schrijven. Als ge op al gauw 2500 forwardings de titel moet gaan instellen, dan zijde wel ff bezig hoor....

FROSTiON

Legacy Member
Tyfius zei:
De mensen van besite.be
Maar ik betwijfel of zij dat gaan toelaten.

Wat je wel kan doen is uit de frame springen. Het nadeel is dan wel dat men niet meer je .be domein naam in die url balk zit staan maar je volledige users.pandora.be domein.

Te plaatste tussen je <head> tags:
PHP:
<script type="text/javascript">
  <!--
  // Jump out of the damn frame-forwarding
  if(window.top != window.self) {
    window.top.location = window.self.location;
  }
  //-->
  </script>

Ik heb het dan maar zo gedaan aangezien het blijkbaar toch maar de enigste manier is die mij een oplossing biedt. De site zelf zal toch niet uit vele pagina's bestaan en dus is het toevoegen van dit klein scriptje een kleine moeite. Anders kan ik natuurlijk ook meteen een template maken zodat ik dit telkens kan verder gebruiken. :)

@ Tyfius: Bedankt voor het scriptje! :niceone:
@ other repliers: THX voor de hulp! ;)

killgore

Legacy Member
Tyfius zei:
Jah, maar vaak werken die frame forwarding dingen via scripts. Ik heb op m'n stage zo een script moeten schrijven. Als ge op al gauw 2500 forwardings de titel moet gaan instellen, dan zijde wel ff bezig hoor....
php -> huidige url ophalen (tot een bepaalde basismap)
als die url niet goed is -> relocaten.

zo doe ik et meestal :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan