Archief - HTML/CSS: 100% width probleem + eventuele fout in structuur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
Haw,
het gaat om deze site:
http://users.pandora.be/Sveltestsword/pleinschool/

Zoals ge ziet stretched de header uit over de breedte...
Nu da komt doordak wa gesjoemeld heb:
de top_container heeft een width van 100%, mee de achtergrond gestretched, nu zit in die top_container een div voor later het logo in te plaatsen en een div voor later de header in te zetten... Nu heb ik die header op width 630px gezet, maar als je dan het venster resized zal je zien dat er allerlei maffe dingen gebeuren (div's verspringen in FF enzo..), nu vroeg ik me af of het mogelijk was om de width van die header div zo in te stellen dat ie de overige ruimte, afhankelijk van de viewport, opvult... in html kon je dit doen met een *, maar ik geloof in CSS niet... (logo heeft een fixed width... en de container 100%)

Verder dacht ik dat het verspringen van div's bij het resizen kwam door een eventuele fout in de structuur, maar na een grondigere check dacht ik van niet... (though correct me if i'm wrong)

Nog een derde: de nav lists komen van cssmaxdesign... Nu de main nav (de linkse verticale) noemde al IE hack door fixed width mee ul en li ofzoiets... Nu ziet die er in IE nogaltijd wat maf uit, wat op cssmaxdesign niet zo was, ik heb enkel de widths wat aangepast... Ziet iemand wat er fout gaat?

Da wast, merci


edit: blijkbaar heeft hij m'n gekozen prefix er niet voor gezet, ik had nochtans geopteerd voor HTML/CSS

denk

Legacy Member
Je xHTML code is zeer onoverzichtelijk, ik geraak er ver geen wijs uit :)

Probleem 1:
Zet deze code rond je hele WEBPAGE!!! (je kan de width en height aanpasse naargelang je zelf wilt, maar dan moet je de margin-top en margin-left waarden ook aanpassen (delen door -2) (zie dus onderstaande css code).
css:
#container{
position:absolute;
left:50%;
top:50%;
margin-left:-400px;
margin-top:-300px;
width:800px;
height:600px;
}

Probleem2:
Zou moeten opgelost zijn met probleem 1.

Probleem3:
Ik snap het probleem niet ;)

Hoop dat dit geholpen heeft :)


Nu zou je geen probleem meer ondervinden als je minimaliseert, maximaliseert, verkleint, vergroot.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan