Archief - hulp nodig voor klein projectje(personal)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bartichello

Legacy Member
Tis niet voor school of zo maar ik wilde graag een programmatje of iets webbased maken om dingen bij te houden van mijn D&D sesies(inventory & spells vooral)

van enkele mensen werd ik aangeraden lokaal een mysql etc te draaien en dat met php te doen maar daar ken ik niet veel van.

ik vroeg me dus af als iemand me hier wat tips kan geven of eventueel zelfs zoiets kan maken voor mij (geen vergoedingen voor behalve een grote hoop dank)

als iemand me kan helpen laat je me iets weten. ik ben op irc( quakenet /q bartichello) of op msn(msg me daar voor...)


groeten bart

Jerre Muesli

Legacy Member
hou gewoon een access database bij ? Of why not een excell file ? waarom moet het webbased ?

bartichello

Legacy Member
omda ik wil da het wa mooi eruit ziet. kwil er graag grafisch iets mee doen ook. ik vermoed dat dat met acecs ook wel kan maar daar ken ik ook niets van en op deze manier kom ik mss iets meer van databases zoals mysql te weten(wat me wel kan helpen op men werk ook).

schop aars

Legacy Member
ge kunt webbased perfect met access werken.
access is waarschijnlijk ook het beste voor een klein programma waar je data gaat bijhouden omdat de leercurve van access behoorlijk klein is.

btw eens je met access kunt werken is de stap naar andere databases ook niet meer zo groot. (als je zelf je queries schrijft in sql that is)


dan blijft het nog een kwestie van een goed database-ontwerp te kunnen maken.

voor een klein projectje moet je je zelfs niet teveel zorgen maken over het databank ontwerp aangezien de performantie er toch niet zal onder leiden.

desnoods zet je alles maar in één tabel. alhoewel je dan evengoed een excell blad kan maken

een alternatief voor als je geen sql wil leren is dat je het ook in in xml kunt maken. (kan ook heel leerrijk zijn trouwens)

indien je meer concrete hulp wilt zul je toch moeten specifieren wat je allemaal wilt bijhouden.
heb zelf ook geen verstand van d&d (dungeons & dragons i presume) dus indien je ook wat meer de achtergrond kunt schetsen kan dat ook helpen.

btw als we behalve informatie verstrekken ook concreet moeten helpen bij het ineensteken ervan staat daar dan iets tegenover? ;)

bartichello

Legacy Member
wel ik had gedacht aan 1 pagina voor mijn inventory.

dit zou dus inhouden:
wapens(en amo voor ranged wapens)
potions en aantallen
armor
treasure en aantallen
gold

en een pagina met mijn spells(waar ik kan selecteren hoeveel ik er van elke kan gebruiken)

als ik op een item klik men muis wil ik de stats van het wapen of de spell weergeven in een appart venstertje(java of zo)

hoop dat dit je al wat beter weergeeft wat ik had gewild

schop aars

Legacy Member
heb je zelf al enige kennis van java, html, sql, databanken, asp, php of iets dergelijks of is het de bedoeling dat we het zelf volledig maken?

verder denk ik dat wat jij wil wel vrij snel in mekaar te steken is.

bartichello

Legacy Member
ik heb wel wat html kennis

van de rest vrij weinig

dacht ik ook dat het redelijk snel zou moeten kunnen
maar ik kan helaas niet zo goed met die dingen om zonder een klein beetje hulp...

heb nu in acces eens wat tabellen gemaakt maar nu ga ik slapen dus de rest zal voor later eens zijn...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan