Archief - JOB: scripters en designers voor groot project gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stevieke

Legacy Member
Beste

Wil jij meewerken aan een groot project? heb je altijd al eens willen bewijzen dat je meer waard bent dan het klein denkwerk... Stuur dan snel een mailtje terug

het project is een soort van managerspel op het internet, meer informatie kan je door pm bekomen ;-)

Ik ben dus nog op zoek naar een aantal scripters en één designer(zeer belangrijk)!

alvast bedankt

passero

Legacy Member
not another one...

Hoeveel mensen zijn er zo al nie gekomen die help wouden bij een webbased game. De meeste moet ik nog zien slagen om eerlijk te zijn...

on topic: mss wat meer info rond de technologie, php, mysql, dot net, mssql, ...
wat heb je al? is de functionaliteit al uitgewerkt en moet er enkel gecodeerd worden of heb je enkel maar een idee en moet dat nog uitgewerkt worden

aangezien het een job is mss ook wat rond de vergoeding zeggen

stevieke

Legacy Member
eerst eventjes over "not another one" ;-)

ik ben niet van plan om "hetzelfde" te maken dan er al op de markt is!

je kan het vergelijken met een auto! Deze verbeteren ook voortdurend en geef eerlijk toe,wie wil er nog een auto van 20 jaar geleden(of t'zijn fan van old timers)

wat ik dus wou zeggen, ik wil vernieuwing en vooral verbetering!
en natuurlijk heb ik de nodige ideeen al uitgeschreven

Er zal voornamelijk gebuik gemaakt worden van PHP gekoppeld met mysql voor de database

natuurlijk ook css,javasript, ...

het idee staat op papier en we zijn klaar om begin juli te beginnen met programmeren!

Vergoeding is er natuurlijk wel (al zal dit neit van in het begin zijn), maar je meot je voornamelijk willen verbeteren en nieuwe dingen bijleren!

zo, ik hoop dat het duidelijk is.

als je nog vragen hebt,stel maar gerust!

groetjes steven

welp

Legacy Member
stevieke zei:
ik ben niet van plan om "hetzelfde" te maken dan er al op de markt is!
passero bedoelde een andere "another one".

Je moet maar eens kijken hoeveel mensen hier al een thread hebben gestart met de vraag achter mensen die wouden helpen aan een browsergame. Dan mogen ze nog zo vernieuwend etc geweest zijn, dat doet er niet toe. Niemand wil hier zijn tijd verspillen in iets wat 99/100 na 2 maand opgegeven wordt. Moest het dan eventueel betaald zijn, ok. Maar ook jij bent één van de zovelen die vrijwilligerswerk gaat vragen om dan nadien zogezegd te betalen met het geld dat het gaat opbrengen (wat er 99,99/100 niet zal zijn).

Trouwens, aan je uitleg te zien merk ik dat je niet veel kaas hebt gegeten van wat een browsergame juist inhoudt qua coding ("wat php met dan een mysql en wat css/js").

Ook lege zinnen met "een groots project, beroemdheid,erkenning" zijn niet voldoende. Sorry

Wolf

edit: wie is trouwens "we"?

stevieke

Legacy Member
oke,ik heb het verstaan,hoef dus niet op veel hulp hier te rekenen

in ieder geval,geintresseerden mogen me altijd pm'en!

killgore

Legacy Member
Is het professioneel aangepakt? (ben je gelinkt aan een bedrijf)?

stevieke

Legacy Member
killgore zei:
Is het professioneel aangepakt? (ben je gelinkt aan een bedrijf)?


ik ben niet aan een bedrijf gelinkt,maar kben wel bezig met een bvba op te richten...

passero

Legacy Member
stevieke zei:
ik ben niet aan een bedrijf gelinkt,maar kben wel bezig met een bvba op te richten...

speciaal voor die game of bvba die er niets mee te maken heeft?

Alle begrijp me niet verkeerd he. Je moet maar eens zoeken in dit forum naar de term browsergame. Je zal zien dat er heel veel topics naar boven komen waar mensen hulp vragen. tot op heden nog geen enkel zien slagen. Ook al waren er veel mensen bij die zogezegd een super idee hadden.

Als je kijkt naar echt goeie browsergames soals travian, hattrick dan zijn dat niet games geschreven tussen pot en pint maar zit er een bedrijf achter met developers die er full time mee bezig zijn. Zo hoort het ook imo.
Als je een deftige game wil maken moet je dat full time doen.

Gamedevelopment is nu eenmaal een zeer moeilijk. Of het nu browserbased is of niet. Er komt heel veel bij kijken zoals balance, gameplay, gebruiksvriendelijkheid, originaliteit,... dingen die je niet kan meepikken van enkele tutorials.
Een klein crm pakket kan iedereen schrijven maar een game is echt heel zwaar hoor.

stevieke

Legacy Member
passero zei:
speciaal voor die game of bvba die er niets mee te maken heeft?

Alle begrijp me niet verkeerd he. Je moet maar eens zoeken in dit forum naar de term browsergame. Je zal zien dat er heel veel topics naar boven komen waar mensen hulp vragen. tot op heden nog geen enkel zien slagen. Ook al waren er veel mensen bij die zogezegd een super idee hadden.

Als je kijkt naar echt goeie browsergames soals travian, hattrick dan zijn dat niet games geschreven tussen pot en pint maar zit er een bedrijf achter met developers die er full time mee bezig zijn. Zo hoort het ook imo.
Als je een deftige game wil maken moet je dat full time doen.

Gamedevelopment is nu eenmaal een zeer moeilijk. Of het nu browserbased is of niet. Er komt heel veel bij kijken zoals balance, gameplay, gebruiksvriendelijkheid, originaliteit,... dingen die je niet kan meepikken van enkele tutorials.
Een klein crm pakket kan iedereen schrijven maar een game is echt heel zwaar hoor.

De bvba wordt speciaal opgericht voor de game.

Ik moet je toch tegenspreken op het gebied van hattrick! Hattrick is namelijk begonnen door een studentengroep en later is dit uitgegroeid tot een succes! Zo zijn er veel voorbeelden. Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat er heel wat bij komt kijken.

Je zegt ook dat dit moet gebeuren door een bedrijf die zich er full-time mee bzeighoudt. Maakt het dan zoveel uit of ik die bvba al rond heb of niet? ik blijf dezelfde persoon met dezelfde visie!

Kijk, ik vraag gewooon om vrijwilligers die iets bij willen lere en later iets bij willen verdienen. Er zijn genoeg jongeren die het kunnen,maar enkel de leiding nodig hebben. Als ze me dit vroeger hadden aangeboden,stond ik nu al 20 keer verder. Dus denk dat het echt wel een schone kans is

nog eventjes terug komend op die browsergames. Er zijn inderdaad veel mensen die naar vrijwilligers vragen,dus ksnap echt wel dat je zegt, neit nog eens! toch hoop ik dat ik je overtuigd heb dat ik het echt serieus neem...

groetjes steven

netlash

Legacy Member
Van iemand met visie verwacht ik toch minstens een beheersing van punctuatie, spelling en grammatica.

Yngwie

Legacy Member
Dus je hebt al minimum een kapitaal van 18.000€ over om een bvba op te richten speciaal voor een browsergame? Dit maakt mij zeer benieuwd naar de omvang, thema en toekomstplannen van dit project. Een pm met deze info is altijd welkom.

Steven

stevieke

Legacy Member
netlash zei:
Van iemand met visie verwacht ik toch minstens een beheersing van punctuatie, spelling en grammatica.

Ik heb toegepaste informatica gevld en ik ben dus niet opgeleid om mijn punctuatie, spelling en grammatica te verzorgen, maar om te programmeren en te zoeken naar nieuwe oplossingen .Als ik dit wou dan had ik wel gekozen voor doctoraat in talen ofzo...

Maar als jij bij mij komt solliciteren,schrijf je maar een nette brief volgens de BIN-normen als je er zo op staat ;-)

stevieke

Legacy Member
Yngwie zei:
Dus je hebt al minimum een kapitaal van 18.000€ over om een bvba op te richten speciaal voor een browsergame? Dit maakt mij zeer benieuwd naar de omvang, thema en toekomstplannen van dit project. Een pm met deze info is altijd welkom.

Steven


Er zijn speciaal soorten bvba. Bij een EBVBA heb je maar een minimumkapitaal nodig van 12000 euro.

Daarbij ben ik student (bewuste keuze) en wordt dit bijberoep! Dat brengt voor mij nog eens extra voordelen mee, waardoor de prijs nog een heel deel zakt. Kortom dat kapitaal valt wel goed mee ;-)

Als je nog steeds geintresseerd bent,mag je me PM'en ;-)

killgore

Legacy Member
stevieke zei:
De bvba wordt speciaal opgericht voor de game.

Ik moet je toch tegenspreken op het gebied van hattrick! Hattrick is namelijk begonnen door een studentengroep en later is dit uitgegroeid tot een succes! Zo zijn er veel voorbeelden. Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat er heel wat bij komt kijken.
Kleine voetnoot: het was 1 student die daar massa veel tijd heeft ingestopt en het heeft een 2-3jaar geduurd sinds versie 1 (en neem dus maar zeker een 4-5j sinds hij er aan begonnen was) voor het spel succesvol begon te worden ;).

stevieke zei:
Je zegt ook dat dit moet gebeuren door een bedrijf die zich er full-time mee bzeighoudt. Maakt het dan zoveel uit of ik die bvba al rond heb of niet? ik blijf dezelfde persoon met dezelfde visie!
Is je visie bereid te betalen voor devs zoals elk normaal gamedevbedrijf? En geloof me, goede gamedevs kosten geld :p.

stevieke zei:
Kijk, ik vraag gewooon om vrijwilligers die iets bij willen lere en later iets bij willen verdienen. Er zijn genoeg jongeren die het kunnen,maar enkel de leiding nodig hebben. Als ze me dit vroeger hadden aangeboden,stond ik nu al 20 keer verder. Dus denk dat het echt wel een schone kans is

Heb jij ooit al een deftig project geleid? Geloof me, ik kan nu al zien dat je 95% kans op falen hebt. En natuurlijk ga je nu af komen met het is niet zo, ik heb een duidelijke visie, motivatie en blablabla.
Geloof me, ik heb al tientallen discussies gehad van mensen die het gingen maken, en na 3 maand hoor je er niets meer van. Een deftig project leiden is verdomd zwaar en doe je niet op 1-2-3 en met een immens goede voorbereiding, die jij duidelijk NIET hebt.

stevieke zei:
Ik heb toegepaste informatica gevld en ik ben dus niet opgeleid om mijn punctuatie, spelling en grammatica te verzorgen, maar om te programmeren en te zoeken naar nieuwe oplossingen .Als ik dit wou dan had ik wel gekozen voor doctoraat in talen ofzo...

Maar als jij bij mij komt solliciteren,schrijf je maar een nette brief volgens de BIN-normen als je er zo op staat ;-)

Dat is dus de reden waarom universitaire informatici meestal de leiding krijgen.

stevieke

Legacy Member
killgore zei:
Kleine voetnoot: het was 1 student die daar massa veel tijd heeft ingestopt en het heeft een 2-3jaar geduurd sinds versie 1 (en neem dus maar zeker een 4-5j sinds hij er aan begonnen was) voor het spel succesvol begon te worden ;).

inderdaad,daarom dat ik ook medewerkers vraag ;)



Is je visie bereid te betalen voor devs zoals elk normaal gamedevbedrijf? En geloof me, goede gamedevs kosten geld :p.

Dit zie je volgens mij verkeerd! Specialisten kosten veel geld ;-) Japanners kunnen ook fatsoenlijk programmeren,zolang ze maar leiding krijgen van experts!




Heb jij ooit al een deftig project geleid? Geloof me, ik kan nu al zien dat je 95% kans op falen hebt. En natuurlijk ga je nu af komen met het is niet zo, ik heb een duidelijke visie, motivatie en blablabla.
Geloof me, ik heb al tientallen discussies gehad van mensen die het gingen maken, en na 3 maand hoor je er niets meer van. Een deftig project leiden is verdomd zwaar en doe je niet op 1-2-3 en met een immens goede voorbereiding, die jij duidelijk NIET hebt.

Ik heb inderdaad nog geen project geleid van deze omvang(dan was ik nu 30 jaar en geen student meer ;-))

En van dat falen, is jouw mening. En ik heb er ook absoluut niks op tegen dat je deze mening hebt, en ik ben me er ook van bewust dat velen je mening zullen delen. En het heeft weinig zin om hier inderdaad een welles/nietes spelletje van te maken. Mensen hebben al gereageerd met PM's en dus hebben er enkele precies toch vertrouwen in me....



Dat is dus de reden waarom universitaire informatici meestal de leiding krijgen.

Dat is dan in één keer ook de reden waarom er zoveel falen ;-)

Universitaire informatici zijn zeer goed, specialisten op hun vak, maar tevens de moeilijkste mensen om mee samen te werken.

Volgens mij kom je verder met iemand die er minder van kent,maar wel weet hoe hij het kan overbrengen op zijn medewerkers dan iemand die er alles van weet, maar het niet kan uitleggen. Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen zo is, maar er zjn er toch een heel aantal he ;-)

En ok, ik mag hier fouten schrijven à volonte, maar ik weet wel precies hoe ik mensen kan motiveren en iets uit te leggen...


maar het heeft inderdaad geen zin om hier op te blijven doorhameren en jullie me steeds aan te vallen en ik me te verdedigen. Mensen die willen meewerken zullen me wel contacteren en al de andere wil ik bedanken voor hun kijk op mijn werk.

mvg Steven

killgore

Legacy Member
stevieke zei:
Dit zie je volgens mij verkeerd! Specialisten kosten veel geld ;-) Japanners kunnen ook fatsoenlijk programmeren,zolang ze maar leiding krijgen van experts!

Neen hoor, uitbesteding naar die landen is in sommige sectoren aan het uitsterven omdat de kwaliteit op geen zak trekt.


stevieke zei:
Ik heb inderdaad nog geen project geleid van deze omvang(dan was ik nu 30 jaar en geen student meer ;-))
Niet noodzakelijk, ik ben zelf nog maar 20 en heb (dan natuurlijk niet gebonden aan een bedrijf) al 4-5 dergelijke zaken achter de rug ;-).

stevieke zei:
En van dat falen, is jouw mening. En ik heb er ook absoluut niks op tegen dat je deze mening hebt, en ik ben me er ook van bewust dat velen je mening zullen delen. En het heeft weinig zin om hier inderdaad een welles/nietes spelletje van te maken. Mensen hebben al gereageerd met PM's en dus hebben er enkele precies toch vertrouwen in me....

Kleine verschil is dat mijn mening gebaseerd is op een goede 4-5jaar ervaring met eigen projecten en horden projecten die op dit forum en andere fora zoals gamedev.net voorbijkomen. FYI: een van die projecten was een HL² die eigenlijk goed op gang was, we zijn o.a. in pc gameplay geraakt, maar uiteindelijk compleet gefaald. Een ander vb., meegewerkt aan een browsergame, dit was al die mannen hun 2e (eerste was matig succesvol), hadden eigenlijk wel talent, maar het is ook dik gefaald om bepaalde redenen. Het ontbrak niet echt aan visie en zo nochtans ;-), en in principe was mijn coding werk zelfs betaald.

stevieke zei:
Dat is dan in één keer ook de reden waarom er zoveel falen ;-)

Universitaire informatici zijn zeer goed, specialisten op hun vak, maar tevens de moeilijkste mensen om mee samen te werken.

Het was dan ook overdreven gezegd hoor, ik ergerde me gewoon een beetje aan je tekst die deed alsof correcte taal belachelijk en nutteloos is. Er zitten bij universitaire informatici ook genoeg pipo's, het was vooral omdat je ook je richting benadrukte :p.

stevieke zei:
Volgens mij kom je verder met iemand die er minder van kent,maar wel weet hoe hij het kan overbrengen op zijn medewerkers dan iemand die er alles van weet, maar het niet kan uitleggen. Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen zo is, maar er zjn er toch een heel aantal he ;-)

Dat bedoel ik juist, jij wimpelt talen en zo af alsof het niets belangrijks is ;-). Goed kunnen communiceren is essentieel in projecten. En bij goed communiceren hoort dus duidelijke taal gebruiken, en duidelijke taal impliceert correct taalgebruik.

stevieke zei:
maar het heeft inderdaad geen zin om hier op te blijven doorhameren en jullie me steeds aan te vallen en ik me te verdedigen. Mensen die willen meewerken zullen me wel contacteren en al de andere wil ik bedanken voor hun kijk op mijn werk.

mvg Steven

Ik val je niet aan, ik wil je gewoon zeer duidelijk maken waaraan je begint, want ik weet dat en jij niet :p.
Ik weet dat jouw project met 95% kans gaat falen, jij denkt dat het een groot succes gaat worden.

Maar anyway: veel succes hoor.

exxhal

Legacy Member
Een leuk spotje zou al goede reclame zijn en vertrouwen brengen over jouw project.

Het is echt niet moeilijk. Bekijk hier een voorbeeld op niveau.

dJeez

Legacy Member
De JOB prefix staat dus enkel voor betaalde requests, offerteaanvragen en vacatures --> Hieronder verstaan wij DEFTIG betaalde requests.
Gelieve ergens anders te gaan schooien of op z'n minst de correcte prefixes te hanteren.

Closed voor het flamen hier uit de hand loopt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan