Archief - JS: "Send to editor" functie uit Wordpress nabouwen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
Hey all,

Ff vragen: in WordPress heb je bij het schrijven van posts onder je textarea een "upload/browse" veldje. Hierin kan je afbeeldingen bekijken die je reeds hebt upgeload/uploade, waarna je een button krijgt "Send to editor".

Ik vroeg me af hoe je dit doet met JS. Ik heb al eens zitten kijken in de broncode van wordpress, maar ik geraak een beetje verloren... Ik snap het basis idee wel: selecteer de href van de afbeelding en zend de <img> code naar de textarea (die bij mij met TinyMCE zou werken)... Maar hoe je dat doet is me dus een raadsel. Kan iemand helpen?

Bram

Legacy Member
Echt dwaas van mij... tstaat gewoon in de examples hoe het moet. Maar ik zit nu met een probleem:
Code:
<a href="javascript:;" onmousedown="tinyMCE.execCommand('mceInsertContent',false,'<img src="{$smiley.src}" alt="{$smiley.name}" />');">
	<img src="{$smiley.src}" alt="{$smiley.name}" />
	</a>
Die src="" en alt="" binnen de execCommand(' ') geven problemen... Kheb ze al proberen escapen met \ met dat is het precies niet... Is er nog een andere manier dan om characters te escapen in JS?

edit: nvm... gewoon " vervangen door $quot;

welp

Legacy Member
Handig zo een forum waar je antwoord krijgt op al je vragen :p

Owja, mensen zoals jij zouden er meer moeten zijn :p u vraag vragen en dan zelf beantwoorden :).

Bram

Legacy Member
welp zei:
Handig zo een forum waar je antwoord krijgt op al je vragen :p

Owja, mensen zoals jij zouden er meer moeten zijn :p u vraag vragen en dan zelf beantwoorden :).

khem zo iets van "stel dat er ooit nog nen pipo gelijk ik met da probleem zit, dan is em mss wel verstandig genoeg om eerst eens de search te gebruiken". Dus dan vindt em meteen ook een antwoord hier...

En een forum da u vragen beantwoordt... Kheb m'n les gelijk een beke geleerd. De laatste keren dak hier iets vroeg, wast steeds hetzelfde: zelf de oplossing zoeken. Threads die vragen hoe ge bsod's moet opwekken, da krijgt dan wel weer genoeg replies. Mor moeite doen om nen mens te helpen...

Bon, tot zover m'n ergernis, ik snap da ook wel da de mensen iets beters te doen hebben enzo...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan