Archief - LAYOUT: 686clothing.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smoerf

Legacy Member
Ik moet dus een mini site maken voor 686 clothing.
Het enige wat erin moest zitten was:
-> news
-> history
-> contest
-> mailinglist

(mss nog later optie om NL/FR)

De lay-out vind je hier:
http://joggink.be/wupload/prop_686.gif

Ik hou het graag simpel.

Brock

Legacy Member
Ik krijg altijd een slecht voorgevoel als er iemand "ik hou het graag simpel" of "het moest een simpele site zijn zonder veel tierlantijntjes" schrijft.

Maar goed.. :)

Opmerkingen:

- Het is nogal een saaie website -> de content kan onmogelijk eentoniger
- De half doorzichtige achtergrond van het content gedeelte laat je best achterwege. Ik vind het niet overkomen
- Gebruik een ander font + fontkleur voor uw content
- Wat is het nut van de onderste witte balk?
- Een pagina met enkel een blok tekst die het hele content gedeelte bevat trekt op niets. Het nodigt niet uit om het te beginnen lezen en komt heel saai over.

Het is niet slecht maar het kan wél nog enorm verbeterd worden. Maak gebruik van nog een fotootje om het geheel te breken en maakt dat uw tekst meer uitkomt en interessanter wordt om te lezen ( pruts wat met verschillende fonts - bvb trebuchet ms ).

Smoerf

Legacy Member
De onderste witte balk is bedoeld voor de copyright van de logo's. Maar mss dat ik hetzelfde systeem gebruik als bovenaan.

Er komt zeker nog een foto bij de history en al, maar kwas van plan om dat pas in de html versie te fixen. Kben er atm aan bezig so I'll keep you updated.

Brock

Legacy Member
Waarom maak je de site dan niet eerst volledig af tot je zelf denkt "dit is het!" en laat je het dán pas checken?
Tenzij je natuurlijk gewoon geen ideëen hebt en je er wat goeie wilt komen opdoen natuurlijk. Vraag er dan ook naar.
Nu is het nogal verloren tijd om commentaar te geven als je daarachter zegt "jama, da was ik wel van plan om te doen hoor".

Rvl

Legacy Member
site is veel te grauw en donker. Bezoekers zullen waarschijnlijk het volgende doen. Site geladen > scherm sluiten, het oogt niet interessant, ofwel moet je een donkere site met een paar felle kleuren erin ofwel veel lichtere en frissere layout, als je je huidige kleurenschema houd geef ik de site weinig kans op slagen

Smoerf

Legacy Member
het is een lay-out check he Brock ;)

En oké, ik kon er een foto in verwerkt hebben ipv plain tekst, maar ik wilde gewoon weten wat jullie van het globale concept vonden.

@rvl, tx voor de tip, ik zal d'r wat flashy kleuren trachten in te steken.

DieselPower

Legacy Member
Rvl zei:
site is veel te grauw en donker. Bezoekers zullen waarschijnlijk het volgende doen. Site geladen > scherm sluiten, het oogt niet interessant, ofwel moet je een donkere site met een paar felle kleuren erin ofwel veel lichtere en frissere layout, als je je huidige kleurenschema houd geef ik de site weinig kans op slagen
Misschien moeten de fotos van de kleren de aandacht trekken? beetje zoals bij een foto site...

Brock

Legacy Member
Ik vind geen afbeelding als achtergrond persoonlijk beter.
Wat ga je doen als je minder tekst hebt als nu? Hem nog meer overbodige ruimte laten innemen?
Wat ga je doen als je 2x zoveel content hebt als nu? Laten repeaten? Leeg laten?

gewoon die afbeelding droppen zou ik zeggen

Smoerf

Legacy Member
Repeaten is een "big no-no". Mss gewoon laten verderlopen in het eindkleur van die zetel. Maar normaal kan de geschiedenis gerust in dat stuk.

Maar dan zit ik idd in de miserie als ik (bv. bij news) tekst te weinig heb. Ik was van plan om voor alles een aparte background te kiezen, maar bij nader inzien...

Smoerf

Legacy Member
Daar hebt ge inderdaad een punt!

Zelfs op www.686.com begint het met het voorstellen van al hun lines die ze hebben. (times line, mannual, smarty, Gaper, ace en ARD)

In feite moet heel de collectie er niet opstaan, maar wat foto's ervan zouden wel passen.

Tx voor de raad!

Brock

Legacy Member
Smoerf zei:
Daar hebt ge inderdaad een punt!

Zelfs op www.686.com begint het met het voorstellen van al hun lines die ze hebben. (times line, mannual, smarty, Gaper, ace en ARD)

In feite moet heel de collectie er niet opstaan, maar wat foto's ervan zouden wel passen.

Tx voor de raad!

Moet jouw site die huidige vervangen?
Of is het gewoon een site van een filiaal ervan dat je moet maken?

orez

Legacy Member
site van een filiaal ervan, die vooral over history etc... handelt.

Kdenk wel dat de huidige door een pro designcompany is gemaakt hoor ;)

Brock

Legacy Member
orez zei:
site van een filiaal ervan, die vooral over history etc... handelt.

Kdenk wel dat de huidige door een pro designcompany is gemaakt hoor ;)

juist dermee :)

Smoerf

Legacy Member
Hey, ik ben dan ook een pro hé ;)

Neenee, de belgische vertegenwoordiger heeft me gevraagd of ik een "mini-site" kon maken zodat hij z'n klanten daar naar toe kon sturen voor het laatste nieuws, en af en toe een newsletter versturen en een contestje houden om wat free goodies weg te geven.

Smoerf

Legacy Member
So far so good. Heb het even omgezet in xHTML.

Ik heb wel nog een probleem, namelijk dat het fuckin' menu niet duidelijk zichtbaar is. 'k heb het nu even met een rode achtergrond geprobeerd, maar het is spuuglelijk. Iemand suggesties?

www.686clothing.be

Ow, en die foto moet nog een hi-res foto worden. Ben bezig de hi-res foto's aan het afhalen.

Rvl

Legacy Member
u menu kan inderdaad nog we restyling gebruiken want ziet er nie zo mooi uit

Smoerf

Legacy Member
Menu in de header verwerkt en de mailinglist mag blijkbaar geskipt worden (dus was die plaats vrij in de header) :) De contest moet voor de email adressen zorgen

De foto vervangen door een hi-res foto. Catalog is erbij gekomen. Nu nog zorgen dat alles werkt :)
En op tijd (tegen maandag, opdracht gisteren gekregen / site moet volledig aanpasbaar zijn :-/ wordt een heuse klus om dat te klaren én te blokken)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan