Archief - LAYOUT: alegria dansschool

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

th43ns

Legacy Member
Een kennis vroeg me of ik iets kon ontwerpen voor haar dansschool.
Dit is het resultaat tot nu toe:

http://www.campgroundz.be/alegria.jpg

Zoals jullie wel zullen zien ben ik geen grafisch wonder/freak ofzo en daarom had ik dan ook graag tips en opmerkingen in ontvangst genomen.

Alvast bedankt.

Beavis_69

Legacy Member
Ik hou persoonlijk niet zo van die layout, maar het is eens wat anders.
De kleurencombinatie vind ik niet zo geslaagd, vooral de achtergrondkleur staat me niet aan.
Bij de Alegria linksboven (in het rood) vind ik de letter A nogal raar overkomen, het idee is niet slecht, maar het is er niet goed uitgekomen.
Ook zou ik een ander lettertype kiezen voor je titels (zoals in dit voorbeeld Biografie).

Succes ermee.

Xavez

Legacy Member
Ik zou om te beginnen die verschrikkelijk lelijke background-fade wegdoen. Een effen kleur is als tekstachtergrond veel rustgevender (en ook veel minder afschrikwekkend dan nu!). Ook je Menu zou ik volledig ergens anders gaan zetten, niet zo hakkel takkel door elkaar om te beginnen, maar strak, recht...

Ben trouwens heel benieuwd hoe je dit wou gaan coden =) Imagemaps?

th43ns

Legacy Member
ik heb ondertussen reeds enkele aanpassingen aangebracht:

http://www.campgroundz.be/alegria.jpg

Het is uiteraard niet de bedoeling dat de achtergrondkleur wit blijft maar ik weet niet precies hoe ik deze best kan aanpakken; effen/overgang/...

Ik vraag me ook af of ik geen soort van 'scheiding' bij het menu zou toevoegen, zowel tussen de verschillende items als onder het geheel.

Verder bedankt voor de terechte kritiek, alleen Freaky 7 zijn commentaar snap ik niet en lijkt me ook niet zo constructief te zijn.

th43ns

Legacy Member
Oké sorry, het was nochtans een k maar het onderscheid bij dit lettertype was blijkbaar niet zo duidelijk.

Nog een extra vraag:

Wanneer deze website online zou komen (en hier ziet het naar uit) mits verdere uitwerking/coding natuurlijk, hoeveel kan ik hier dan voor vragen?
Ik had gedacht aan max. 50 euro maar kan me geen echt beeld voorstellen van de mogelijke vraagprijs.

Obliv`

Legacy Member
De vernieuwde versie ziet er al zeker veel beter uit.

Als de coding gewoon html en css is, denk ik dat je met een prijs van 50 euro wel goed zit.

th43ns

Legacy Member
Ja die coding is enkel html en css.

Wat ik me echter afvraag: is het niet te groot?
Ik heb het design op mijn pc gemaakt (1280*1024) maar wanneer ik het bekijk op mijn zus haar pc moet ik scrollen om beneden te geraken..

Misschien best verkleinen dan?

Obliv`

Legacy Member
1024*768 en daar past hij op. De meeste mensen zitte op deze resolutie dus voor mij is de grootte goed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan