Archief - LAYOUT: Deno Computer New Website

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EclipX

Legacy Member
Hello beste mensen,

Ik ben momenteel bezig met een nieuwe website te maken voor mijn werk (Deno Computers: http://www.deno.be), maar nu heb ik zojuist mijn layout afgewerkt, een paar collega's vinden hem heel goed, strak enzo. Maar nu vraag ik me af wat het grote publiek ervan vind.

Je kan de test layout al bekijken op http://www.deno.be/test

Grtz

Graag punten voor 't design, wat beter kan of niet kan of juist goed is, en niet de broncode, omdat ik daar nog niet heb voor gekeken. De links alleen zijn al met roll-over images gedaan.

Zero Grav

Legacy Member
Hier valt gewoon niets op te commenten, ze is volledig fout voor het thema.

Dít is een computerlayout: http://www.deviantart.com/deviation/29668528/
of het alombekende: http://tones.be/

Wat jij hier komt showen is op zich al helemaal niet afgewerkt. Een header met een pc onderdeel uit de jaren stilletjes, een logo dat ook dringend eens aan vernieuwing toe is blijkbaar en het menu ook al.
De tekst is dan nog eens één heel doorlopend gedoe.

Sorry maar dit is echt niets waard, maak er dan maar liever iets specialers van.

EclipX

Legacy Member
Die header, met die oude pc, dat is ook de bedoeling.
Het logo vind ik persoonlijk ook sucky, maar dat moet ge maar gaan vragen aan men baas.
Het menu vind ik gewoon standaard & goed.

De tekst is een VOORBEELDTEKST!

Wat jij hier komt showen is op zich al helemaal niet afgewerkt.
Dude, ik zei net dat de layout klaar is, de inhoud moet er nog inkomen, natuurlijk dat het niet afgewerkt is.

Een website voor een computer winkel, moet niet flashy zijn, zoals de site die je toonde op Deviantart, maar een gewone simpele website. Onze bezoekers zijn niet allemaal jongegasten zoals gij, die alleen flash websites willen zien, die bewegen & flikkeren.

Rvl

Legacy Member
1. ZeroGrav heeft hier volledig gelijk wat de layout betreft, totaal geen uitstraling. de voorbeelden die zg geeft eens bekijken.
2. Dat het voorbeeldtekst is hadden we ook wel door. Zelfs wij zijn niet zo dom.
3. Waarom kom je hier met een onafgewerkte site vragen of je layout goed is? Je kan evegoed gewoon de image van u header posten dan hebben we eve veel, de uitwerking van u content is namelijk zowat het belangrijkste van u layout.
4. Een layout voor een computerwinkel moet inderdaad niet te flashy zijn maar hij mag wel mooi zijn voor iedereen.
5. U comment over leeftijd slaagt op nie veel, zowel jonge als oude mensen kopen onderdelen in pc winkel.
6. Persoonlijk vind ik de img die je in je header gebruikt niet zo goed.

Besluit: ik zou wat "surfen" op het "net" en daar wat ideeen opdoen. En een nieuw design maken. Lijkt me het beste idee aangezien je toch nog niet veel tijd in dit hebt gestoken. Het kan er alleen maar beter op worden ;)

BTW: de oude site is beter als degene die jij hebt gemaakt vind ik. Verder als je op google rondkijkt zal u design ook bij de middelmoot behoren maar aangezien 80% van de pc winkel sites op nie veel trekt zou ik da nie als referentie nemen.

BTW2: ik dacht dat die www.deno.be nog maar pas bestond, heb toch zo een vermoeden dat die www.deno.be nog niet zo lang geleden hier ook door de site check is gekomen.

EclipX

Legacy Member
Rvl zei:
BTW: de oude site is beter als degene die jij hebt gemaakt vind ik. Verder als je op google rondkijkt zal u design ook bij de middelmoot behoren maar aangezien 80% van de pc winkel sites op nie veel trekt zou ik da nie als referentie nemen.

BTW2: ik dacht dat die www.deno.be nog maar pas bestond, heb toch zo een vermoeden dat die www.deno.be nog niet zo lang geleden hier ook door de site check is gekomen.

De oude website, heeft hier al eens op de sitecheck geweest, met veel positieve reacties. Die website is ondertussen nu ook al 6 - 8 maand oud, en ik vind dat het toch eens aan vernieuwing is. Als jullie echt die layout, die ik hier poste niet goed vind, zal ik wel een andere maken, maar ik zal toch nog eens overleggen met mijn collega's. Nogmaals, een computerzaak-site, moet niet al te flashy zijn, gewoon simpel, waar ge snel info kunt opzoeken.

Rvl

Legacy Member
again, layout moet niet noodzakelijk flashy te zijn maar die mag wel mooi zijn. Als ge iets wilt kopen is het eerste wat ge ziet het design. Als da u al nie aantsta ga ge gewoon verder naar een ander product met mooier design. 2e is pas naar de specificaties kijke. Zo redeneren volgens mij toch redelijk wa mensen. Dus maak een boring en slechte layout en ge zult al zeker minder volk trekken.
Tones heeft volgens mij toch zo al een pak klanten gewonnen. Goede website voor pc winkel is toch wel een must, velen slagen er echter niet in. Wat doe jij? ;)

edit: :offtopic: u sig is niet geslaagd :unsure:

Brock

Legacy Member
EclipX zei:
De oude website, heeft hier al eens op de sitecheck geweest, met veel positieve reacties. Die website is ondertussen nu ook al 6 - 8 maand oud, en ik vind dat het toch eens aan vernieuwing is. Als jullie echt die layout, die ik hier poste niet goed vind, zal ik wel een andere maken, maar ik zal toch nog eens overleggen met mijn collega's. Nogmaals, een computerzaak-site, moet niet al te flashy zijn, gewoon simpel, waar ge snel info kunt opzoeken.

Dnno wat je flashy vind, maar die van deviantart is gewoon mooi, niets flashy.

Misschien nog een kleine opmerking over de manier van werken:

Graag punten voor 't design, wat beter kan of niet kan of juist goed is, en niet de broncode, omdat ik daar nog niet heb voor gekeken

als je een design wil laten checken zonder u van broncode iets te hoeven aantrekken, maak dan een img ofzo. Nu doe je dubbel werk. (Ik denk eerlijk gezegd dat je nooit die broncode naar iets of wat strict code zal omzetten, gezien de code van de oude site, maar soit, prove me wrong.)
Maak uw code direct zoals het hoort en steek geen werk in veel code "om het eens te presenteren". Er zijn genoeg andere presentatiealternatieven die veel minder tijd in beslag nemen.

En ja, het design spreekt niet echt aan om veel te kopen ( in tegenstellen dan die van deviantart ). Less isn't always more.
(uw tekst plakt trouwens te veel tegen de rand)

Bram

Legacy Member
muha, kwaku gaat nog eens de planeet ownen :)

mm, plus ook uw coding :( imageready tables zijn ten sterkste sterkste sterkste af te raden!

Rvl

Legacy Member
het gaat dan ook nog maar om de layout e SveltestSword (gene gemakkelijke nick om te type)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan