Archief - LAYOUT: DJ - Slowe Slage

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

steinerwarrior

Legacy Member
Hello,

Ik heb een layout in elkaar gestoken voor een dj-groep (2 draaiende mensen:) ), het is slechts voor 2 "amateuristische" dj's. Dus ook niet te veel ervan verwachten hé:p
Wat vinden jullie er van? Enige suggesties?
Slowe Slage
Greetz Greenbert

Quilombo

Legacy Member
ik vind het wat te druk (maar ik vind rap iets druk :p)
k snap ook nie goe waarom ge links de titels (inloggen, gallery, ..) tegen het item erboven plakt en spatie laat tussen het item waar het bijhoort ..

zorg tenminste dat ik geen horizontale scroll heb he ... (1024*768)

wtf is die vlek linksboven eigenlijk :f

steinerwarrior

Legacy Member
k snap ook nie goe waarom ge links de titels (inloggen, gallery, ..) tegen het item erboven plakt en spatie laat tussen het item waar het bijhoort ..
Begrijp niet goed wat je bedoelt?

wtf is die vlek linksboven eigenlijk
Ja das gewoon den logo van de dj's, dusja veel kan ik daar niet aan veranderen.

Rvl

Legacy Member
Ziet er zeer proper uit. Te druk is deze layout zeker niet. Ook wat meer spatie tussen u linker items geve (tussen media center , login system en gallery dus). Het font dat je voor deze namen gebruikt is ook niet perfect vind ik, voor de rest ziet het er goed uit.
Het drukke effect dat sommige mensen ondervinden komt waarschijnlijk door u background pattern. Al die lijnen steeds in andere volgorde integrere in u site komt meestal de layout niet ten goede, misschien bij sommige onderdelen u line pattern eruit laten?

steinerwarrior

Legacy Member
Het font dat je voor deze namen gebruikt is ook niet perfect vind ik, voor de rest ziet het er goed uit.
Wat zou jij van font gebruiken? Misschien een meer artistiek font?
Het drukke effect dat sommige mensen ondervinden komt waarschijnlijk door u background pattern. Al die lijnen steeds in andere volgorde integrere in u site komt meestal de layout niet ten goede, misschien bij sommige onderdelen u line pattern eruit laten?

Jep daar zal ik voor zorgen.

Xavez

Legacy Member
Ik zou daar juist voor een pixelfont gaan. Silkscreen ofzo :). Echt te druk vind ik het trouwens ook niet, maar da's mijn opinion natuurlijk =). Proper!

Xavez

Legacy Member
Ik zou wel een pixelfont gebruiken waar het voor dient: op 8px ofzo =)

steinerwarrior

Legacy Member
Heb de font nu van 6px naar 8px verandert, maar ik vind netlijk dat het geen samenhang heeft met de layout.

Anoniem22

Legacy Member
Quilombo zei:
k vind het nogal idioot da ge het eerst aanpast en dan zegt da ge nie begrijpt wat ik bedoel :ironic: doe nie onozel he

@Quilombo: Als je geen kritiek kan geven zonder er ook een goede reden bij te geven of gewoon antwoord om de boel af te zeiken hou je beter je mond. Wat voor een opmerking is "wtf is die vlek linksboven eigenlijk :f". Als je 2x nadenkt wist je ook zonder het te vragen dat het een logo was. En "zorg tenminste dat ik geen horizontale scroll heb he ... (1024*768)". Het gaat hier om een afbeelding, niet de werkelijke site. Als je het ontwerp van die site bekijkt moet je toch ook wel weten dat hij niet zo dom is om het 20 pixels te breed te gaan maken. Ik ken nog niet bijster veel van webdesign, maar jij komt echt wel lomp over bij me.

@Layout: Ik vind het zeer ordelijk opgebouwd en de kleurencombinatie is ook wel goed, vooral dat geel-groenig tussen al die paars-achtige kleuren is goed gekozen. Het enige waarvan ik niet zeker ben of het een fout is of niet is de slogan bovenaan. "We keep it spining" moet dit niet spinning zijn?

Quilombo

Legacy Member
sqoizo zei:
@Quilombo: Als je geen kritiek kan geven zonder er ook een goede reden bij te geven of gewoon antwoord om de boel af te zeiken hou je beter je mond. Wat voor een opmerking is "wtf is die vlek linksboven eigenlijk :f". .......


luister, ik geef commentaar op iets, hij verbetert het zoals ik zeg, en achteraf zegt hij: wat bedoel je juist met die comment? ja kom ze...

ik weet ook wel dat dat een logo is, maar het stelt voor mij niks voor buiten een rare vlek, die niet in het design past (zou in geen enkel design passen nuja). normaal stelt een logo bij mijn weten meestal wel iets voor hé (ik denk nog steeds dat het iets voorstelt, ik zie alleen niet wat x). de threadstarter zegt zelf dat hij er niet veel kan aan veranderen, dus ik denk wel dat hij het ook niet echt mooi vindt

en van die image, jah dat had ik ook nog wel door, maar als hij die afbeelding in dezelfde verhouding gaat slicen krijg je ook een layout waarbij mensen met 1024*768 een horizontale scroll hebben.. beter dat je zoiets niet vergeet vooraleer je begint te slicen, niet? nu ik vermoedde wel dat de threadstarter dit zelf ook wel wist maar ik zeg toch maar beter even

edit: maar ik heb wel door waarom je op mij komt vitten hoor .. :sleep:

bRahms

Legacy Member
Quilombo zei:
luister, ik geef commentaar op iets, hij verbetert het zoals ik zeg, en achteraf zegt hij: wat bedoel je juist met die comment? ja kom ze...

ik weet ook wel dat dat een logo is, maar het stelt voor mij niks voor buiten een rare vlek, die niet in het design past (zou in geen enkel design passen nuja). normaal stelt een logo bij mijn weten meestal wel iets voor hé (ik denk nog steeds dat het iets voorstelt, ik zie alleen niet wat x). de threadstarter zegt zelf dat hij er niet veel kan aan veranderen, dus ik denk wel dat hij het ook niet echt mooi vindt

en van die image, jah dat had ik ook nog wel door, maar als hij die afbeelding in dezelfde verhouding gaat slicen krijg je ook een layout waarbij mensen met 1024*768 een horizontale scroll hebben.. beter dat je zoiets niet vergeet vooraleer je begint te slicen, niet? nu ik vermoedde wel dat de threadstarter dit zelf ook wel wist maar ik zeg toch maar beter even

edit: maar ik heb wel door waarom je op mij komt vitten hoor .. :sleep:
Kom kom, doe niet onnozel he. Help de jongeman verder of zwijg gewoon :)

Xavez

Legacy Member
steinerwarrior zei:
Heb de font nu van 6px naar 8px verandert, maar ik vind netlijk dat het geen samenhang heeft met de layout.
Excuses, 8punten in plaats van pixels, nuja, ik snap nog steeds niet dat dat font so gigantisch is bij u :O... zit je op 72dpi?

Brock

Legacy Member
maakt niet uit, die fontsize moet met nog es de helft aan grootte opgetrokken worden. Tenzij het een site is ter promotie van de magnifier tool van windows uiteraard ;)

denk aan uw minder scherpziende medemens !

Verklein uw fonts niet teveel in functie van hoe het eruit ziet. Het kan er misschien wel leuk uitzien met een kleinere font, maar uw design is niets waard als mensen moeite moeten doen het te lezen. Tevens sluit je direct al een groep mensen uit. "Dat ze ctrl+scroll gebruiken" zegt. Neen dus :)
Laat uw design aub "nooit"(1) primeren op de usability

(1) uiteraard zijn er uitzonderingen

steinerwarrior

Legacy Member
1024-768 px nu ik vermoedde wel dat de threadstarter dit zelf ook wel wist maar ik zeg toch maar beter even
Quilombo,zelf wist ik dit ook, maar waarschuwen doet geen kwaad. Thx

normaal stelt een logo bij mijn weten meestal wel iets voor hé (ik denk nog steeds dat het iets voorstelt, ik zie alleen niet wat x)
Volledig mee akkoord.
Jah zelf vind ik het ook niet zo'n geslaagd logo en ja een verband met een dj zie je er ook niet in.Maar wat doe ik eraan, tmoet zo blijven van de dj dusja.

Mijn fout dat ik zei dat ik niet begreep wat je bedoelde, maar nadat ik de comment had geschreven en verder deed aan de layout besefte ik pas was je bedoelde, nog eens mijn excuses, terecht geargumenteerd. Maar swat. Gelieve mij te helpen met de font. Nu vind ik hem niet passen bij de layout.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan