Archief - LAYOUT: Fast Forward revisited

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

A3g0nis

Legacy Member
Een paar maanden terug ben ik hier serieus op mijn bek gegaan met de lay-out van Fast Forward. Door blok en examens heeft het werk even stilgelegen, en gisterenavond ben ik dan volledig herbegonnen, zoals me werd aangeraden.

Dit is het resultaat:
http://www.proglogic.com/fastforward/

Voorlopig is enkel de homepagina de moeite om te bekijken.
Alle commentaar is welkom, ik heb hier al veel geleerd ;)

Smokyke

Legacy Member
Ik vind het een begin, het is niet helemaal mijn stijl maar andere mensen kunnen hier anders over denken.

De achtergrond vind ik wel wat mislukt ik had de kader die je nu hebt ronde borders gegeven en de achtergrond iets lichter gemaakt.

A3g0nis

Legacy Member
heb de achtergrond aangepast (wel naar de donkere kant) en kader rondgemaakt...
beter zo??

-fusi0n-

Legacy Member
enkele tips

-een gewone effen grijze achtergrond gaat volgens mij mooier zijn
-gebruik een margin om een afstand tussen de rand en de tekst te creëren
-die title-images zijn echt fout imo
-doe iets met je buttons

A3g0nis

Legacy Member
Bedankt voor de tips, ik zal ze eens uitpoberen, al begrijp ik niet echt wat je bedoelt bij sommigen... :crazy:
-fusi0n- zei:
-een gewone effen grijze achtergrond gaat volgens mij mooier zijn
Zal ik eens proberen. Komt morgen online zodat ook hier meningen over kunnen worden ingezameld ;)
-gebruik een margin om een afstand tussen de rand en de tekst te creëren
Hoe bedoel je? Dat doe ik toch?? :oink:
-die title-images zijn echt fout imo
bedankt om dat op te merken. je bent de eerste die er iets over zegt. ik zal ze proberen wat minder 'fout' te maken. Of bedoel je dat ze volledig wegmoeten?
-doe iets met je buttons
welke buttons? :help:

ik wil zeker niet je kritiek teniet doen. ik probeer er enkel iets uit te lere :)

A3g0nis

Legacy Member
owww, dat ziet er inderdaad niet goed uit...
er is nog werk aan de winkel.

wel kl*te dat voor IE altijd een uitzondering moet gemaakt worden, maar daar zal in het webdesignwereldje allicht al genoeg over geklaagd zijn ;)
(btw, ik heb geen IE op m'n mac staan, vandaar dat ik het niet getest heb...)

bedankt om me erop te duiden :)

Verdere tips zijn nog steeds welkom.
De achtergrond heb ik lokaal veranderd en ziet er idd al wat beter uit.
Wordt morgen geüpload (evenals een valid versie van de code...)

Bram

Legacy Member
Aegonis zei:
owww, dat ziet er inderdaad niet goed uit...
er is nog werk aan de winkel.

wel kl*te dat voor IE altijd een uitzondering moet gemaakt worden, maar daar zal in het webdesignwereldje allicht al genoeg over geklaagd zijn ;)
(btw, ik heb geen IE op m'n mac staan, vandaar dat ik het niet getest heb...)

bedankt om me erop te duiden :)

Verdere tips zijn nog steeds welkom.
De achtergrond heb ik lokaal veranderd en ziet er idd al wat beter uit.
Wordt morgen geüpload (evenals een valid versie van de code...)

als ge een beetje ervaring hebt in het webdesignwereldje, dan kom je zo geen dingen meer tegen... Allé, da's toch mijn ervaring.

Wat betreft de site: ik kan uw links niet lezen. Da blauw op die grijze achtergrond is verschrikkelijk, dus aan uw contrast is er nog wa werk.
Ook, zet eens nen margin-right op uw home afbeelding, nu plakt uw tekst der zo gans tegen.

Voor de rest zouk hem eens in firefox moeten bekijken (momenteel op school, enkel IE)

A3g0nis

Legacy Member
die problemen in IE zijn dus al gekend :)
ik zal me binnenkort eens bezighouden met de site ook voor IE in orde te maken.

Lork

Legacy Member
enkele tips:

- die "end" beneden heeft helemaal geen nut ...maar dan zien ze dat het einde pagina is ... daarom heb je er een kader rond? :D

- footer zou op 1 lijn mogen, vindt hem nogal wat aandacht trekken en een vaste plaats geven zodat hij niet verspringt met de tekst.

- lightbox gebruiken om foto's te tonen (veel gebruikt, maar blijft mooier)

- bij je titels, heb je news/ en News, ofwel maak je een breadcrumb ofwel weg met die news/ ...

- foto's links plaatsen (trekt de aandacht) en dan de tekst, is me zo geleerd, maar ieder zijn smaak.

voor de rest wat meer content plaatsen he man, zo is er maar weinig te bekijken, behalve
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews
newwnewsnews

begrijpte? ;)

A3g0nis

Legacy Member
- die "end" beneden heeft helemaal geen nut ...maar dan zien ze dat het einde pagina is ... daarom heb je er een kader rond?
- bij je titels, heb je news/ en News, ofwel maak je een breadcrumb ofwel weg met die news/ ...

Deze zijn de alt-teksten die tevoorschijn komen. Ik ben momenteel aan het zoeken naar een goede oplossing voor mijn transparent png's in IE (mbv een behavior ofzo) maar het wil niet zo goed lukken. Sorry voor het misverstand :)

De andere tips zijn zeer nuttig. Vooral die lightbox lijkt me interessant. Bedankt ;)


EDIT: transparent png's gefixd voor IE6, geen alt-text meer normaal :)
EDIT2: footer gefixd zoals je me aanraadde, om eerlijk te zijn vond ik het op meerdere lijnen minder aandacht vragend dan nu op 1 lijn. ze springt iig niet meer naar boven

A3g0nis

Legacy Member
De site is even offline.
Ik laat iets weten wanneer ze terug open is =)

A3g0nis

Legacy Member
De site staat er terug na een bug in de beveiliging gefixd te hebben :)
(had in het weekend geen pc met een FTP-client ter beschikking, vandaar)

Morgen zal ik nog enkele verbeteringen voor de IE-gebruikers toe te voegen :)
Ondertussen blijven andere hints en opmerkingen welkom ;)

A3g0nis

Legacy Member
De site is nu ook aan te zien in IE6.
enkel een zeer smal lijntje onder de header stoort me.
voor de menu en andere links heb ik niet echt veranderingen doorgevoerd, en toch werkt het plots... zeer vreemd.
enfin, shoot some comment please!

BTW: heb binnenkort toegang tot een database, dus meer content zal volgen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan