Archief - LAYOUT: Momento Hair & Beauty Coaching

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TDM

Legacy Member
Hello there!

Inderdaad al even geleden dat ik nog iets gepost heb, maar heb een serieuze periode - zo'n 5 maanden - voor Portrait Studios (drukwerk), Jewel in a Box (drukwerk) en ECC (webmodules, drukwerk) gewerkt... geen stuff om hier te laten checken dus ;)

Anyway...

Gisteren de opdracht gekregen van een kapperszaak voor het ontwerpen van hun nieuwe website. Low-budget project met een krappe deadline (gisteren de opdracht gekregen en zou eergisteren al af moeten geweest zijn).

Betreffende het "kleur"gebruik moest ik mij houden aan grijstinten, ik twijfel er zelfs aan of de foto's in kleur mogen blijven van de klant. De rest van de vormgeving was vrij te bepalen.

Link: www.tdfolio.be/_check/momento

Graag jullie mening!

Bedankt :)

Freaky 7

Legacy Member
heeft wel wat :)
maar probeer toch ergens wat kleur is te zetten.. rollovers ofzo, kweenie ma nu ziet het er ect wel 'te'.. grijs:unsure:... uit.

Rhodariel

Legacy Member
Kzou die linkse rollovers (buttons) een zwarte kleur geven zoals bij welkom. Voor de rechtse weet ik het niet zo.

Kvind em wel origineel en vree schoon!:niceone:

TDM

Legacy Member
Hello - Thanks voor de feedback tot hiertoe.

Van mij mag er gerust ook wat kleur in, maar de klant wil zowiezo grijswaarden, ik twijfel er zelfs aan of de foto's in kleur mogen... Da's nu eenmaal hun huisstijl...

De knop 'welkom' is geselecteerd in dit geval (actief dus), de andere knopjes niet (non-actief), daarom dat deze grijs zijn i.p.v. zwart.

Groetjes

infeKted

Legacy Member
Precies een blauw oog.

Ik vind het wel een geslaagd ontwerp, heb er eigelijk niets op aan te merken :)

Great job. :niceone:

LunchBox

Legacy Member
ik zou eerder een "foto/content"-verhouding van derdes toepassen, op een totaalafstand dus éénderde voorzien voor de foto links, en 2/3e voor de content rechts. nu lijk je voor de helft te gaan maar schiet het menuitem "welkom" linksboven buiten de fotokader ruimte - en dit enkel omdat haar haar die ruimte links nog inneemt. steek je'r een andere foto in is het evenwicht verloren.

verder zou ik tussen hoofd-menu-items (linksboven) en sub-menu-items (rechtsboven) iets meer verschil steken qua knop-grootte. het moet lijken alsof ze samenhoren qua stijl maar ze zien er volgens mij best niet precies hetzelfde uit. (hier zit nog'n kleurverschil maar dah's denk ik niet voldoende) anders is je gebruiker verward welke knoppen de "main" en welke de "subs" aansturen.

ps: m'n lessen ivm div layouting zijn niet blijven hangen Michael? :music:

TDM

Legacy Member
Hey Lunch :)

De verdeling van foto/content zou ik het echter zo houden, daar de informatie zéér beperkt is en er anders teveel ruimte wordt vrijgehouden voor de tekst (die er dus niet is). Betreffende de verdeling van het menu is het de bedoeling dat er steeds zulk deel uit de kader komt. De breedte blijft dus steeds hetzelfde, alsook het evenwicht.

Prima van de navigatie, ga ik nog eens over nadenken indien de klant daar ook een probleem over maakt. Je lessen ben ik overigens niet vergeten, maar dit is slechts een tijdelijke "show-verwerking" om een beeld te creëren van hoe het ontwerp eruit gaat zien na Photoshop :)

Thanks voor de opmerkingen!

Bigbuddha

Legacy Member
De lay-out spreek het onderwerp wat tegen. Ik bedoel dat je op een oogopslag niet weet dat het over een kapsalon gaat. Dit zou ik iets meer uitwerken.

Menu vind ik ook wat minder. Die kadertjes achter de knoppen vind ik niet alles. En misschien ontbreekt er ook wat kleur in't geheel.
Probeer ook consequent te blijven in lijnen. Geen strakke vormgeving gaan combineren met ronde kaders bijvoorbeeld.

Wat ik wel goed vind is dat je prbeert te breken met standaard hokjes ontwerp. Het haar uit het frame bijvoorbeeld. Leuk gevonden. Maar De foto op zich zegt meer over make-up dan over haar denk ik.

TDM

Legacy Member
Bigbuddha, zoals reeds aangehaald mogen er geen kleuren gebruikt worden. Enkel grijswaarden dus. Hoogstwaarschijnlijk wenst de klant de foto('s) zelfs in grijswaarden. Da's nu eenmaal een must voor de klant.

Momento is hoofdzakelijk een kapperszaak, maar buiten het verzorgen van haar, brengen ze ook o.a. make-up, kunstnagels e.d. aan. Een foto puur tiperend voor 'kapperszaak' zou ook niet correct zijn, daar deels de keuze van de huidige foto.

Betreffende het menu, ga ik nog even de reactie van de klant afwachten (morgen). Het is inderdaad misschien vrij simplistisch.

Persoonlijk zie ik niet het probleem van de combinatie 'strak' en 'rondingen'. Dit maakt het geheel misschien wat creatiever. Net het imago dat een kapperszaak/beauty coacher nodig heeft?

Bedankt voor je commentaar!

TDM

Legacy Member
Meeting met de klant is verplaatst naar donderdag. Eventuele feedback/reacties/suggesties zijn uiteraard nog steeds welkom!

Groetjes

TDM

Legacy Member
Even meedelen dat de klant het ontwerp zeer netjes vond en zo mocht uitgewerkt worden.

MVG en nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Bigbuddha

Legacy Member
Daar doen we het voor ;)
Wel jammer dat je de navigatie niet verder hebt uitgewerkt.

Sk8erMatty

Legacy Member
zeer mooi ! :niceone:
origineel en overzichtelijk .. precies wat de klant wil ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan