Archief - LAYOUT: muswie.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dash

Legacy Member
Ik heb dit design al tijdje liggen. Maar door enkele problemen met partities (en niet kunnen back-uppen) heb ik het nu nog maar kunnen omzetten in xHTML en CSS. Maar toch vraag ik enkel nog een layoutcheck (ik hou jullie natuurlijk tegen om naar de code te kijken).

Dit wordt de site overkoepelende site van mijn blog (mogelijk dat dit verdwijnt) en mijn portfolio. Dus dit is de nieuwe layout van mijn portfolio:

http://www.muswie.be/test/site

Mvg.

Slynx

Legacy Member
wow, dees was ff van wtf, waar moet ik hier kijken ...
Ik zou zeker en vast de content kader een stuk kleiner maken en ook het lettertype iets kleiner, het idee van de verschillende bg kleuren vind ik wel vrij origineel :), goed op weg :)

Brock

Legacy Member
De site komt behoorlijk warrig over, vooral met al die quotation tekens. Zo'n quote-teken zou ik houden voor het meest logisch gebruik: quotes bvb... :)

Het appelblauwzeegroen is tevens nogal moeilijk leesbaar

Black Night

Legacy Member
De site bewijst wel dat je aardig met xhtml-css overweg kunt, maar het komt op de duur idd wel warrig over.

Het oogt vooral enorm druk omdat het lettertype vrij groot is en de teksten kort op elkaar volgen. Meer spacing en kleiner lettertype zouden echt wel helpen :)

Xavez

Legacy Member
De quotes rond je header-tags zijn volgens mij enorm storend omdat ze door je tekst lopen. Ik zou proberen om niet teveel op één pagina te gaan proppen. Bijvoorbeeld als homepage je 'inleiding' + quote behouden en dan een menu-item dat "overview" bevat van je laatste werk, het laatste nieuws,...

Voor de rest wel vrij proper werk, gewoon de laatste ruwe kantjes nog gladvijlen :)

Dash

Legacy Member
Is dit reeds beter?

Of nog steeds te druk? als ik de onderste delen (links, laatste werk ...) wegneem, vind ik het zo leeg. Het lichtblauwe (als je dat met appelblauwzeegroen bedoelde Brock) heb ik ook al meer naar de donkere kant gemaakt. De quotes zijn grotendeels gedumpt (behalve bij de quote).

Allemaal al bedankt voor de comments. Laat maar komen.

Xavez

Legacy Member
Dash zei:
Is dit reeds beter?

Of nog steeds te druk? als ik de onderste delen (links, laatste werk ...) wegneem, vind ik het zo leeg. Het lichtblauwe (als je dat met appelblauwzeegroen bedoelde Brock) heb ik ook al meer naar de donkere kant gemaakt. De quotes zijn grotendeels gedumpt (behalve bij de quote).

Allemaal al bedankt voor de comments. Laat maar komen.

Is al veel beter, lijkt me zo. Die quotes dumpen was een goed idee :niceone: . Ik zou wel bijvoorbeeld je colorswitcher nog gewoon "in" het menu plaatsen, zodat je je "centrale" blok waar alles uiteindelijk in komt te staan gewoon nog wat naar beneden en naar links kan opschuiven. Dan nog die W3c-buttons onder elkaar zetten (als je ze per sé daar wilt) ofwel (en dat lijk mij beter) die buttons gewoon onderaan in de footer plaatsen. Hoe minder "lawaai" in het midden van je pagina, hoe beter!

Black Night

Legacy Member
Ik vind de nieuwe versie ook wel pakken beter. Meer spacing tussen de onderdelen en die quotes die je weggesmeten hebt, doen echt wel goed aan de overzichtelijkheid.

De nieuwe versie vind ik echt plezanter om te lezen/bezoeken :)

*edit*

Hmm, ik zou wel nog wat uitlijnen bij "laatste nieuws" zodat de titels mooi onder elkaar staan ;)

0n3Liner

Legacy Member
T'is wel een wreed lelijke kleurencombinatie wi...
Voor de rest druk, veel constructief kan ik er niet over zeggen.
Misschien wat minder druk maken? :p

Dash

Legacy Member
@Xavez: Ik ben aan het overwegen om de W3C-buttons te laten vallen. Maar als ik mijn content wat naar onder en links breng, heb ik bovenaan een grote lege zwarte ruimte die daar maar niets staat de doen. En een opvulidee heb ik niet direct (gfx bedoel ik dan)

@desh: Het zwart weegt inderdaad iets te zwaar door, maar ik zie geen andere universele kleur die bij alle 3 de kleurenthema's past. Ik dacht miss om het doorzichtig (30%-50%) te maken?

@Black Night: Zal eens kijken naar die uitlijning.

@Oneliner: Heb je gekeken naar de url uit beginpost? Want heb ondertussen al nieuwere minder drukke versie, maar kan mijn beginpost niet aanpassen. En als het blauw je niet aanstaat er is ook "rood" en groen :unsure:

Allemaal bedankt voor de comments. Meer is altijd welkom. Ik zal zo vlug mogelijk een nieuwe versie maken, als ik wat tijd vind tussen mijn project programmeren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan