Archief - LAYOUT: photoblog/fotoportfolio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guRuh

Legacy Member
Layout check van een portfolio... goeie prefix hoop ik.

Is het niet té minimalistisch? Moet alleen dienen om wat aparte foto's te laten zien, niet bepaald om door gehele albums te bladeren.

Vinden jullie het wat? Heb alleen nog wat twijfels bij m'n naam (grote twijfels zelfs :) ).

De link:
http://www.mattiasbelsack.be/slook/Other/alpha.jpg

Comments graag!

Fatalix

Legacy Member
Net ff je 'belsack' wat naar beneden schuiven, nu zie je nog net zo de onderkant van de S / C :).

voor de rest best netjes.

Typhon`

Legacy Member
mooi gedaan.
Veel kun je er natuurlijk niet op zeggen hé, er zijn niet echt elementen die storen. Het enigste dat ik miste was een fototeller, dus aan welke foto je zit van de 14.

Brock

Legacy Member
Ik vind het maar niets...
T'is gewoon een foto met een "previous" en een "next". Als er dan al iets extra is, is het met een popup ( comments ); niets integratie dus.

Weinig design aan, weinig om te checken, weinig overall...
Ik kijk graag naar goei foto's, maar deze site geeft mij echt niet het vereiste gevoel zijnde "allé, kga mij eens installeren en op mijn gemak es naar de fotokes zien". Bij deze site klik ik gewoon weg.

guRuh

Legacy Member
Typhon` zei:
mooi gedaan.
Veel kun je er natuurlijk niet op zeggen hé, er zijn niet echt elementen die storen. Het enigste dat ik miste was een fototeller, dus aan welke foto je zit van de 14.

Good idea working on that... :)

En Brock: kan een goede opmerking zijn, maar zijn er mensen die je mening delen ? Comments zoals die van Typhon zijn alleszinds meer geloofwaardig omdat ik weet hij ook met fotografie "bezig is". No offence uiteraard, maar toch bedankt.

Brock

Legacy Member
guRuh zei:
Good idea working on that... :)

En Brock: kan een goede opmerking zijn, maar zijn er mensen die je mening delen ? Comments zoals die van Typhon zijn alleszinds meer geloofwaardig omdat ik weet hij ook met fotografie "bezig is". No offence uiteraard, maar toch bedankt.

Geloofwaardig? :)

1) ik ben ook met fotografie "bezig"
2) puntje 1 doet niet terzake op dit forum aangezien het over een websitecheck gaat ( of moesten we zeggen of jouw foto's al dan niet mooi zijn? )
3) ik mag enkel zeggen wat de anderen ook denken/zeggen? Mijn mening is dat ik het maar niets vind. Ben ik de enige die er zo over denkt, good for you, maar zo hoor je eens de mening van iedereen, en meningen verschillen nu eenmaal. Dat je hiervan de geloofwaardigheid in twijfel trekt... aan een mening valt weinig -niet- te geloven lijkt me, die staat er nu eenmaal :)

Erlend

Legacy Member
Ik volg Brock - het stelt niet veel voor (niet slecht bedoeld - ik spreek ook over de site).

Nu kijk, een fotoblog moet grafisch niet zwaar zijn en je nadruk moet op
de foto's liggen. Maar als ik naar andere fotoblogs kijk merk ik toch veel
meer detail in de website, zonder dat het grafisch 'overkill' is en foto
centraal blijft staan.

Misschien moet jij in je ontwerp ook meer streven naar die vormen van
detail. Nu is het allemaal platjes.

guRuh

Legacy Member
OK als 3 mensen het zeggen, dan neem ik het zeker in owerweging... :)

Heeft er dan ook iemand suggesties?
Ik dacht aan een header toevoegen ofzo... ideen?

Typhon`

Legacy Member
guRuh zei:
OK als 3 mensen het zeggen, dan neem ik het zeker in owerweging... :)

Heeft er dan ook iemand suggesties?
Ik dacht aan een header toevoegen ofzo... ideen?
Nog enkele kleine opmerkingen:
-Probeer eens een donker grijs als achtergrondkleur, ik zou graag eens zien wat dat geeft.
-Voor gebruiksgemak zou ik opteren voor een vast formaat voor de foto's zodat je niet moet "muizen" ( doordat de "previous" link verschoven is)als je een andere wilt zien. doordat de "previous" link verschoven is.

DevStyle

Legacy Member
achtergrond tussen de foto's in browse moet je zwart ipv wit maken, stoort veel minder :)
anders, mooi gedaan!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan