Archief - LAYOUT: RealReality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
En hier ben ik weer met men portfolio site,
deze keer écht écht écht van plan om hem werkende te krijgen :D

De OUDE versie kan je hier nog zien, is nooit verder gekomen dan de afbeelding: http://www.realreality.be

Ik heb de vectoriële elementen gerecycleerd in men nieuwe ontwerp,
gecombineerd met een lomografie test en een nieuwe aanpak,

wordt samengegoten in flash uiteindelijk,
tenzij jullie me overhalen alles in css en javascript te coden :p



Hier vinden jullie de preview screens, met een kort woordje uitleg erbij:


Openingsscherm

Nadat men op 'Show all' geklikt heeft, schuift het zijmenu uit (je ziet de hovers op 'Contact me' en het 2e item in het menu)

Weergave van het 1e item


Een tussenstap die het uitschuiven van het huidige item toont...

Wanneer men op 'Show all' geklikt heeft bij het bekijken van een item



Graag jullie opbouwende commentaren ;)

Grtz Flipkikker

SyRuS.be

Legacy Member
Flipkikker zei:
ps: na het zien van je website kreeg ik inspiratie voor men portfolio,
zal hem hier straks posten in een nieuwe thread :p

Zomg! Ik ben zo'n ontwerper dat iemand heeft kunnen inspireren :eek: ... zalig.

Ik vind het er heel leuk uitzien: maar niet simpel om te flashen. Ook is het heel duidelijk en doet het je (mooi) renderwerk eer aan. Ik zou wel in die pijltjes wat meer detail stoppen (of tijd).

Groetjes

Yoni

Devastate

Legacy Member
Ik voel mij een beetje ongemakkelijk met dat je alles gaat draaien. Geen idee waarom, it just happens. Zwakke maag zeker ;)

Flipkikker

Legacy Member
Misschien moet ik er een waarschuwing onder zetten :unsure:


In de beginfase van men ontwerp was ik voortdurend aan het twijfelen:
kwartslag draaien of niet?

Maar dan ging men site weer de gewone kant opgaan qua plaatsing van alles,
ik wou es iets anders (voor mijn doen) proberen,
maar kgeef toe, tis wel even wennen waarschijnlijk :)

De pijltjes zijn opt allerlaatste toegevoegd,
gewoon omdat ze er moeten zijn...
Zijn veel te groot, en de plaatsing zit ook nog niet goed precies
("show all" zal dus ook kleiner moeten)

Zit het contrast zowat goed tussen alles?
Leesbaarheid van die "Braun staafmixer, rendered with...." is goed?
"Contact me" => niet vreemd?


Jullie hadden er geen commentaar op precies, maar toch nog ff dubbelchecken :p

ps: flash omzetting zal idd een uitdaging worden,
vorige keer probeerde ik alles vectorieel te animeren, een héél onverstandige keuze, want het schokte op iédere pc,
nu zou ik iets met masks willen proberen...
De site zal trouwens je volledige browservenster innemen, zónder scrollen (tenzij je binnen een bepaalde minimumgrootte gaat misschien),
dit wil zeggen: de hoogte zal opgevuld worden met de afbeelding,
de breedte zal zich min of meer aanpassen met de zijbalken en items ...

Kreative88

Legacy Member
Ik vind het wel origineel en het heeft zeker iets :) (tdoet idd een beetje raar). Mijn enige opmerking is dat ik een ander font zou gebruiken voor de titel ;), iets origineler...

Xavez

Legacy Member
Okay, wel heel duidelijk geïnspireerd. Maar zoals gewoonlijk kan de kopie nooit tippen aan het origineel ;). Ik ga er redelijk kort over zijn: goedkoop font en geen afwerking. Je hebt je er makkelijk vanaf gemaakt (al zal je dat misschien niet graag horen) en dat is er aan te zien :). Wat mij betreft: try again ;).

Flipkikker

Legacy Member
Hmz,

Dat hoor ik inderdaad niet graag :unsure:

Aangezien het vorige design nooit uitgewerkt is tot een werkend model, zie ik het niet persé als "gemakkelijk vanaf gemaakt",
eerder als een vooruitgang van het materiaal dat ik toen voor handen had...

Het font en de afwerking ga ik wél mee akkoord natuurlijk,
de layout-prefix impliceert eerder dat het geheel al klaar is, maar dat komt door mijn enthousiasme :p

edit: die geïnspireerd sloeg hopelijk niet op die Yoni-Web-inspiratiebron?
Want daar heb ik eerlijk gezegd weinig connectie mee,
of toch niet bedoeld...
enkel het zien van zijn ontwerp zorgde ervoor dat ik er terug aan wou beginnen :x

EraSerX

Legacy Member
ik vind het nogal druk met de vele felle kleuren, de inhoud gaat een beetje verloren... het is precies ook een mix van verschillende stijlen, de centrale foto, de shaduwen rechts.. en die drab groen links op dat gras vind ik te opvallend en mag veel subtieler

geinspireerd zijn is 1 iets, maar bijna dezelfde foto nemen als syrus zijn site vind ik wel een beetje heel makkelijk...

'k vind het idee wel leuk en kan je zekers iets tofs van maken...

Flipkikker

Legacy Member
Mss schakel ik dan nog over naar de horizontale foto,

ps: ivm dat "geïnspireerd zijn", ik had beter gewoon gezwegen,
ik wou hem een compliment geven door te zeggen dat zen werk "inspirerend werkt", en aanzet om zelf ook creatief (proberen??) te zijn

en bijna dezelfde foto...
ik nodig je uit om nog es te kijken, en je mening te herzien ;)

Flipkikker

Legacy Member
Ok,

ik ben intussen begonnen aan een horizontale versie (mogelijk 2 verschillende versies),
maar intussen een kleine update (?) van de lettertypes,
ik zie wel dat ik de pijltjes op deze afbeelding nog niet gewijzigd had,
maar dat komt er dan bij in de volgende post ;)

http://www.realreality.be/Preview/RRpreview5b.jpg

Helvetica

Legacy Member
ik word zat van er naar te zien.
waarom moet die foto gedraaid worden?

racecase

Legacy Member
Er zit iets in, probeer die foto inderdaad eens gewoon horizontaal te gebruiken.
Dat zal al een veel rustiger effect opleveren.

H4D3S

Legacy Member
Het is idd speciaal , maar k vind t nog wel goed. Het is even wennen omdat de foto vertikaal staat , maar dat laat het design ineens ook opvallen uit 1000 andere ...

Het nieuwe font stukken is beter dan het vorige.

Voor diegene die zeggen dat het concept overgenomen is :
Ja het is nu eenmaal een "in" om zo foto's te gebruiken. Can't blame someone om een trend te volgen. En wat nog als er nu toevallig inspiratie is gehaald uit Syrus zijn website. Dat doet iedereen bewust of onbewust.

anyhow keep up the good work, het komt wel in orde :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan