Archief - LAYOUT: Tibiawanna.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem22

Legacy Member
titel zegt genoeg. www.tibiawanna.be nieuwe layout, weeral niet de defenitieve layout, maar ik vind deze toch persoonlijk al mooier dan de oudere.

dreamstar.be

Legacy Member
Ik vind het maar niks:

- Te sombere kleuren
- Gebruik van bevels op tekst wat het lelijk maakt
- Gekartelde randen om de tekst en die ovale buttons.

Anoniem22

Legacy Member
Voor iemand die geen lessen photoshop heeft gehad vind ik dat het er wel al mee door kan. En wat zijn bevels? bedoelt ge die rollover knopkes links?

sn!pe

Legacy Member
geen lessen photoshop gehad is een dom excuus... zowel de kleuren, de knoppen als de afwerking trekken op niks.

BertG

Legacy Member
sqoizo zei:
Voor iemand die geen lessen photoshop heeft gehad vind ik dat het er wel al mee door kan. En wat zijn bevels? bedoelt ge die rollover knopkes links?

Heh, ik heb nooit een les photoshop gehad...
Je kan trouwens mooiere zaken maken met enkel css (dus geen image what so ever)
Trouwens als je photshop wil leren probeer es volgende zoekopdracht:
"Photoshop tutorial", en je zal snel leren :)

Nu over de site zelf... die plastieken look op je titel trekt op nieks...
Gebruik niet de html die photoshop je geeft.. leer css :)
grijs op grijs met gekleurde grijstinten is niet echt aantrekkelijk
de ronding van je "boxes" zijn uitgerokken en veel te groot, probeer es een radius van 10 px of zo (en zeker niet uitrekken in je html)
beslis of je site nu gecentreert moet staan of niet
en jah, een paar menutjes is niet veel geen site eh :p

veel succes met de volgende poging

Anoniem22

Legacy Member
Ik heb nog geen css of xhtml gezien in mijn avondlessen dreamweaver, ik ga nu proberen die rondingen beter af te werken, als ik die afbeelding fel uitvergroot zie ik dat het rechts aan de afronding donker is afgewerkt, waarschijnlijk door photoshop zelf. Dat ga ik nu proberen weg te werken en het een beetje mooier proberen af te werken. Die plastieken look is maar voorlopig, moet nog veel veranderen. En de site is nog niet gevuld, daarom staat er "layout" in mijn topic titel en niet "inhoud" ;)

'wordt weer een late nacht'

Anoniem22

Legacy Member
Viola, die dingen zijn wat beter afgerond in photoshop, de kleur is beetje verandert, maar de meesten zullen het nogaltijd eentonig of saai vinden. Klein javascriptje in de code verwerkt om de scrollbalk te veranderen en die "plastieken" letters zijn voor morgen ;)

Bertold

Legacy Member
Ik vind alle photoshop in deze site (en dat is het grote deel) niet mooi. Het is niet mooi afgewerkt, gebruik je aa bij je letters? en ook je afrondingen rond de kadertjes zijn niet mooi. Verder is het kleurenpallet niet mooi, veel te grijs.

Brock

Legacy Member
bt belgium zei:
Ik vind alle photoshop in deze site (en dat is het grote deel) niet mooi. Het is niet mooi afgewerkt, gebruik je aa bij je letters? en ook je afrondingen rond de kadertjes zijn niet mooi. Verder is het kleurenpallet niet mooi, veel te grijs.

"alles" is mooi in photoshop, je moet het gewoon weten te gebruiken

Smoerf

Legacy Member
*kuch*

Vooraleer dat ge photoshop opstart en erin vliegt, mss eerst eens rondneuzen op het web. Niet alleen op zoek naar tutorials, maar ook eens kijken naar het kleurenpallet van een site. Als je de kleuren hebt, dan kan je brainstormen over een design. De bedoeling is niet enkel dat je een zo mooi mogelijk design maakt, maar het moet ook praktisch, functioneel en vooral niet te ingewikkeld zijn. Hou ook rekening met het onderwerp van de site en je doelgroep. Als laatste komt de inhoud, omdat je die meestal al van op voorhand weet.

Dus, doe iets aan uw brakke kleuren, breng wat sfeer in uw design met wat foto's (eigen of stock) erin te verwerken.

Gerritn

Legacy Member
Zoals velen al gezegd hebben:
- de kleuren zijn eentonig: probeer desnoods even met sites waar men kleurenschema's aanbiedt, zoals deze of deze.
- Leg anti-alias aan in photoshop, vooral op je gebogen randen (van zowel knoppen als kaders zelf), dan krijg je die gekartelde randen niet.
- Wat als die encyclopedie nog langer wordt? Dan krijg je een ellenlange waslijst met termen, mss beter verzetten dan? Of in aparte pagina?

Dit zijn enkele eerste indrukken, code enzo is niet zo mn ding, dus moei ik me daar niet mee.

Anoniem22

Legacy Member
Die encyclopedie kan niet meer langer worden, misschien binnen een jaar of 2 als er nieuwe categoriën uitkomen in het spel, maar voorlopig is dit al enkele jaren alles dat in de encyclopedie staat als hoofdtopics. Onderverdelingen kan ik nog op de pagina's zelf aanmaken natuurlijk :).

Ik zal straks eens kijken naar een mooi kleurenschema, en voor anti alias is het al te laat denk ik, i shall see :p

Bertold

Legacy Member
Ik vind die intro eigenlijk ook niet zo mooi :s om eerlijk te zijn.
EN wat is er te laat voor anti alias? begin gewoon op nieuw mss dan?
ik zou ook voor meer een hechtere structuur gaan niet alles zo losjes naast elkaar

Anoniem22

Legacy Member
Wel, ik heb nog een beetje gepuzzeld met de layout en wat extra's toegevoegd, die intro moet je even negeren want ik ben bezig met de index pagina te veranderen. De rest begint al in zijn defenitieve plooien te vallen, behalve de niet-anti-alias randjes. Commentaar aub?

Anoniem22

Legacy Member
Zijn wat dingen verandert, en de meeste dingen de navigatie zijn beschikbaar, flame er nog maar eens op los zou ik zo zeggen :)

Dash

Legacy Member
Waarom staat je site eigenlijk in een frame terwijl dat helemaal niet nodig is?
Waarom een intro, bevorderd niet echt de toegankelijkheid (wat wel nodig is bij zo'n site (bedoel ik het onderwerp mee))?
Waarom die geanimeerde header, irriteert mij en lijdt af van de inhoud?
Voor de rest oogt het nogal saai, druk en zelfs chaotisch. Niet erg leuk om op te vertoeven.

Anoniem22

Legacy Member
Mijn site staat niet in een frame, toch niet technisch gezien, het oogt misschien wel zo, maar het staat niet in een frame. Die intro is er omdat ik van het standpunt uitga dat je eerst je site moet presenteren voor je binnen gaat. En niet halsoverkop op de homepage word gedropt. Die geanimeerde header duurt alleen lang als je op 1 van de bovenste knoppen klikt, bij de rest verschijnt alleen Tibiawannabe's, normaal gezien stoort dit niet echt. De homepage is verre van af. Ik ben momenteel bezig met alles in te vullen wat in de navigatiebalk staat. Toch bedankt ;)

Goeinacht btw x

Rvl

Legacy Member
Die frame is er gewoon omdat de domein geforward word naar zijn webspace.
Het grootste probleem bij je site zijn vooral dat u site precies uit 2 delen bestaat die niet bij elkaar aansluiten. U links (encyclopedia & links) en dan u content. Waarom? Veel te veel spatie tussen deze 2 items, het kleurgebruik dat van zwart grijs opeens naar grijs/fel licht blauw gaat zijn de belangrijkste dingen. Ge moet ook proberen u fonts op u site te beperken tot maximum 2, hier zijn er dit 4 als ik snel kijk. Google advertise staat ook helemaal niet op zijn plaats daar. U mainframe border is veel te pixeled (altijd gevaarlijk als je werkt met afrondingen. Ik zou zeker ook iets veranderen aan je navigatieknoppen onder je titel, deze passen niet bij de stijl van de rest (encyclopedia en de titel erboven). Het is niet zozeer slecht maar alle onderdelen passen gewoon niet bij elkaar, probeer meer een geheel van de site te maken

Anoniem22

Legacy Member
Ja aan die knoppen ben ik al een tijdje aan het klooien om er iets mooiers van te maken. En de randen moeten nog met Photoshop opnieuw gedaan worden maar dan met anti-alias, anders gaan die geblokte rondingen niet weggaan. De enige fotns die ik gebruik zijn Monotype Cursiva voor de navigatie en header. En Verdana voor de inhouden (buiten dan de knopkes en sommige headers).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan