Archief - LAYOUT: [WiP] Ben's Blog

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

n00bslayer

Legacy Member
http://blog.benjamincarlier.be/
(gebaseerd op de standaard WP_Theme, aangezien ik geen designheld ben)

Dingen waar ik nog niet tevreden over ben:
  • De witruimte
  • De meta van m'n blogpost (reacties, categorieën) zou ik in een kolom onder de titel, links van de inhoud willen zetten. Wat zou ik volgens jullie met m'n post metadata moeten aanvangen?
Dingen waar ik over twijfel:
  • Licht oranje als kleur voor de :hover & :focus van m'n submitknop rechtsboven nemen, idem voor (h2) a:hover & :focus.
Wat vinden jullie voor verbetering vatbaar, en hoe zouden jullie dit dan oplossen?

Xavez

Legacy Member
Wel. Echt boeiend vind ik het ontwerp niet. 't is sober en daar blijft het ook zo'n beetje bij :). En het lijkt inderdaad behoorlijk hard op Kubrick :p. Maar goed, dingen die ik aan het design zeker nog zou veranderen:

* Je titels niet in de bold variant zetten. Heel het tekstbeeld valt nogal uit verhouding nu :).
* De tekstgrootte van je links aan de rechterkant iets groter zetten? Of wat meer marge boven & onder geven :). Nu zijn ze zo op elkaar gecramped
* Er is in mijn ogen niet echt een duidelijke lijn in gecentreerde tekst en links uitgelijnde tekst (titel <> tagline in de header en bodytekst <> metatekst in je contentkader)
* Eventueel je metatekst wat duidelijker aflijnen (Geschreven in x door x | x Reacties »). Ik denk aan een achtergrondkleur of subtiel lijntje. Je kan ze onder je titel of onder je post zetten, maakt op zich niet zo veel uit denk ik :). Ik zou ze wel links uitlijnen
* Searchbox staat nog een beetje raar te zweven daar rechts. Misschien de background wit maken en het zoekvak blauw?

Dat lijken me een aantal dingen waar je wel +/- rekening mee kan houden bij het updaten van je ontwerp. Maar ik zou toch zeker proberen er wat meer swung aan te geven. Nu dreigt je blog zowat z'n identiteit te verliezen, vind ik.

n00bslayer

Legacy Member
Xavez zei:
Wel. Echt boeiend vind ik het ontwerp niet. 't is sober en daar blijft het ook zo'n beetje bij :). En het lijkt inderdaad behoorlijk hard op Kubrick :p. Maar goed, dingen die ik aan het design zeker nog zou veranderen:

* Je titels niet in de bold variant zetten. Heel het tekstbeeld valt nogal uit verhouding nu :).
* De tekstgrootte van je links aan de rechterkant iets groter zetten? Of wat meer marge boven & onder geven :). Nu zijn ze zo op elkaar gecramped
* Er is in mijn ogen niet echt een duidelijke lijn in gecentreerde tekst en links uitgelijnde tekst (titel <> tagline in de header en bodytekst <> metatekst in je contentkader)
* Eventueel je metatekst wat duidelijker aflijnen (Geschreven in x door x | x Reacties »). Ik denk aan een achtergrondkleur of subtiel lijntje. Je kan ze onder je titel of onder je post zetten, maakt op zich niet zo veel uit denk ik :). Ik zou ze wel links uitlijnen
* Searchbox staat nog een beetje raar te zweven daar rechts. Misschien de background wit maken en het zoekvak blauw?

Dat lijken me een aantal dingen waar je wel +/- rekening mee kan houden bij het updaten van je ontwerp. Maar ik zou toch zeker proberen er wat meer swung aan te geven. Nu dreigt je blog zowat z'n identiteit te verliezen, vind ik.

Het was de bedoeling dat het zoekformulier er zou uitzien als een soort van reliëf (op mijn header), niet echt geslaagd blijkbaar :p zal er maandagnamiddag eens een tab van maken, waarbij de input een blauwe afgeronde rand krijgt.

Ik zat trouwens te denken aan een animatie in m'n header als onderscheiding, maar ik heb geen flauw idee hoe of wat :d tijd om daar dan binnenkort eens over te brainstormen maw. Misschien met daarbij ook nog een element dat m'n grid overlapt bovenop.

Ga er waarschijnlijk ook de oranje accentueringen in verwerken.

Bedankt voor je feedback Xavez :)

Xavez

Legacy Member
Lookin better! :niceone:.

Oranje accenten zouden het geheel inderdaad wel kunnen opfleuren :).
Iets wat me nog te binnen schiet is de breedtje van je content-tekst. Het valt me nu pas op dat het eigenlijk best lange regels zijn om te lezen, misschien wat minder breed maken? (een ideale breedte is +/- 72 lettertekens per regel, geloof ik--someone correct me if I'm wrong :))

Rvl

Legacy Member
Persoonlijk vind ik dat er niet veel over het design valt te vertellen. Het is gewoon een kopie van een wordpress theme (zoals je zelf zegt). Gewoon met een andere gradient in de header en het content frame wat breder. Commentaar op jouw design is eigenlijk gewoon commentaar op het al reeds bestaande wordpress theme;) (In het verleden zijn er al voor minder topics gesloten)

n00bslayer

Legacy Member
Rvl zei:
Persoonlijk vind ik dat er niet veel over het design valt te vertellen. Het is gewoon een kopie van een wordpress theme (zoals je zelf zegt). Gewoon met een andere gradient in de header en het content frame wat breder. Commentaar op jouw design is eigenlijk gewoon commentaar op het al reeds bestaande wordpress theme;) (In het verleden zijn er al voor minder topics gesloten)
Bedankt voor je nuttige aanvulling op dit topic.
Dat ik ze erop gebaseerd heb is 1 ding, maar er zijn volgens mij wel degelijk voldoende verschillen om een sitecheck te rechtvaardigen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan