passero
Legacy Member
Ik ben op zoek naar een nieuwe deftigie digitale camera. Momenteel gebruik ik een Nikon D100 maar kvind die gewoon te lomp om altijd mee te sleuren. Vooral als je dan nog enkele lenzen wil meenemen.
Ik wil er vooral gewoon op reis fotootjes mee nemen ter herinnering maar ook wel deftigie kwaliteit uit halen.
Ik vraag trouwens af of de kwaliteit van de huidige kleine camera's niet beter is dan die D100 van enkele jaren oud met 6MP...
Ik wil trouwens zelf experimenteren met sluiter, diafragma enzo en zo weinig mogelijk automatisch laten doen. In de meeste gevallen P gebruiken natuurlijk maar de mogelijkheid dat ik alles zelf kan doen is wel belangrijk vind ik persoonlijk. Ik speel daar graag mee om te zien welke invloed welke instelling heeft enzo.
Ik heb wat zitten rondsnuffelen op digicamshop en heb enkele modelletjes gevonden...
Coolpix P6000 met ingebouwde GPS (waarom in godsnaam GPS op een digicam
). Het ziet er toch een goed toestel uit. Heeft 13MP en blijkbaar enkele features voor het verscherpen van foto's...
Ixus 980 heeft natuurlijk enorm veel megapixels maar op het eerste zicht ziet het er niet naar uit dat ik veel kan spelen met instellingen
Powershot G9 ziet er wel lekker. Zijn zoom is blijkbaar ook relatief goed 35-210mm
Cybershot DSC-H50 heeft een carl zeiss lens... Is de goedkoopste uit mijn lijst maar ook de minste pixels.
Dit is wat ik op het eerste zicht zag. Ik vind dus de manuele instellingen belangrijk en minstens 8 a 10 MP.
Iemand ervaring met een van deze modellen of als een ander model ook wel bij mij zou passen mag je het ook laten weten
Ik wil er vooral gewoon op reis fotootjes mee nemen ter herinnering maar ook wel deftigie kwaliteit uit halen.
Ik vraag trouwens af of de kwaliteit van de huidige kleine camera's niet beter is dan die D100 van enkele jaren oud met 6MP...
Ik wil trouwens zelf experimenteren met sluiter, diafragma enzo en zo weinig mogelijk automatisch laten doen. In de meeste gevallen P gebruiken natuurlijk maar de mogelijkheid dat ik alles zelf kan doen is wel belangrijk vind ik persoonlijk. Ik speel daar graag mee om te zien welke invloed welke instelling heeft enzo.
Ik heb wat zitten rondsnuffelen op digicamshop en heb enkele modelletjes gevonden...
Coolpix P6000 met ingebouwde GPS (waarom in godsnaam GPS op een digicam
). Het ziet er toch een goed toestel uit. Heeft 13MP en blijkbaar enkele features voor het verscherpen van foto's...Ixus 980 heeft natuurlijk enorm veel megapixels maar op het eerste zicht ziet het er niet naar uit dat ik veel kan spelen met instellingen
Powershot G9 ziet er wel lekker. Zijn zoom is blijkbaar ook relatief goed 35-210mm
Cybershot DSC-H50 heeft een carl zeiss lens... Is de goedkoopste uit mijn lijst maar ook de minste pixels.
Dit is wat ik op het eerste zicht zag. Ik vind dus de manuele instellingen belangrijk en minstens 8 a 10 MP.
Iemand ervaring met een van deze modellen of als een ander model ook wel bij mij zou passen mag je het ook laten weten

Iedereen staart zich blind op het aantal MP, nuja, ze doen maar 