Archief - OTHER: 40+ Poule Toernooi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinX

Legacy Member
Opnieuw beginnen ? Ik zie er namelijk geen structuur in, het kleur prikt in de ogen. Miss eens aan de slag gaan met divs, tables en css, je zal een mooi resultaat bekomen www.W3schools.com

TiZon

Legacy Member
begin al met links naar andere sites in een apart venster te laten openen en doe die belstat weg, geloof me, in jouw geval werkt dat enkel deprimerend.

guRuh

Legacy Member
Gefeliciteerd! U kan nu:
- wegpagina's maken
- overweg met links
- uw achtergrond een kleur geven
- voorgemaakte buttons in de site implementeren
- een teller en banner toevoegen
- met frames werken

Nu nog de andere 90% :up:

Rvl

Legacy Member
Der zijn toch altijd mensen die het mooi vinden als ze sommige termen kunnen gebruiken ook al weten ze niet of het een bijdrage levert of niet ;).

Zero Grav

Legacy Member
No, no, no! Tables worden wél nog steeds gebruikt, VinX heeft niet vermeld dat het over de layout van de site moet gaan maar de uitslagen of dergelijke die in de toekomst op de site komen moeten evengoed in tabellen weergegeven worden. Please don't tell people tables are bad, cause I'd have to kill you if you do.

---

Zucht, en dan gaan we maar weer on-topic voor de verandering.

- Niemand kijkt graag op zo'n felle kleuren als achtergrond, felle kleuren zijn zeer vermoeiend voor de ogen en indien je ze gebruikt, gebruik ze dan met mate.
- Uw Header en logo hebben een andere kleur achtergrond dan die van uw site, ze vallen hierdoor compleet uit de toon, de kwaliteit ervan laat daarbij sterk te wensen over. Paint is not the way to go.
- Bodytekst dient niet gecentreerd te worden(!!) dit is slecht voor de leesbaarheid en laat de structuur van een website wegvallen.
- Uw fotopagina is allesbehalve prettig om te lezen; Symbolen gebruiken om de aandacht naar links te trekken is irritant.
- Headers gemaakt met behulp van microsoft special mark-up zijn evil.
- ..


Je bent jong en je wilt wat, een slogan die vaak perfect past bij een eerste site. Spijtig genoeg is wat je wilt dan vaak nog niet goed, in deze situatie is dat niet minder. Je kan niet zomaar microsoft frontpage opengooien en knoeien, knowledge is the key.
Ik kan niet zeggen dat je moet kijken naar bepaalde sites om er inspiratie uit te halen want daar ben je bijlange nog niet bekwaam genoeg voor. Wat jij moet doen is bijleren, en een hele hoop ook. Links naar handleidingen vind je genoeg als je de searchfunctie gebruikt, ik ga er geen geven want ik wil je geen bepaalde site opdringen.

Keywoorden zijn wel:
Valid html, xhtml, css.

--

Trouwens, scheep me niet af met een excuus zoals je bij vinX deed met je "beginner" en "hoeft niet bekend te worden". Je site staat hier om een bepaalde reden.. En jawel, die reden is "gechecked worden"! Als je niet tevreden bent met de comments die je krijgt is dat omdat je niet beseft dat je niet perfect bent. Iedereen moet ergens beginnen en het is aan jou of je verder wil leren of op dit niveau wilt blijven steken.

IcefoxXx

Legacy Member
Ik moet eerlijk zeggen, ik vind dit niet mooi, maar als het toch een site is die niet bekend moet worden, doe maar.

Misschien je logo van 40 + poule eens in Photoshop doen ipv paint?

Black Night

Legacy Member
Het kan goed zijn dat je beginner bent (iedereen is dat geweest). Je er zeker niet achter verstoppen!

Over de site:
- Probeer een samenhang te creëren. Je menu, header, inhoud tonen geen geheel.
- Neem pasteltinten en zachtere kleuren.
- Witte achtergrond behouden is absoluut geen flater
- Wordart is nie mooi op website (nuja, ook niet in documenten :unsure: )

Probeer deze dingen al zeker te veranderen. Good luck :)

Xavez

Legacy Member
Check zeker die w3schools link eens en overloop om te beginnen "learn HTML, learn CSS en learn XHTML" en wel in die specifieke volgorde.

Frontpage kan ik je alvast warm afraden om nog websites in te makken en dat simpelweg omdat het code genereert (je weet wel, die beruchte view-source knop in je webbrowser ;)) die echt MESSY is =)

|M°B|Morbuus

Legacy Member
IcefoxXx zei:
Ik moet eerlijk zeggen, ik vind dit niet mooi, maar als het toch een site is die niet bekend moet worden, doe maar.

Misschien je logo van 40 + poule eens in Photoshop doen ipv paint?
Moet een site die niet bekend moet worden, dan lelijk zijn?

Xavez

Legacy Member
En waarom zou je dan om een check vragen hier? :D Da's al helemaal nutteloos :(

SyRuS.be

Legacy Member
lange tijd geleden dat ik werk van zulks formaat nog gezien heb. Ik dacht al lang dat de hele mensheid begrepen had dat het programma "paint" erg tof en grafish hoogstaand was ... eind de jaren 80. Nu gebruiken we dat niet meer, of dat dacht ik toch.

Even opsommen wat er fout is (dat je best had kunnen verhelpen)
> Je achtergrond is veel te fel! Dit zie je toch zelf ook?
> Je afbeeldingen hun achtergrond is wit! Dit had je misschien kunnen gidsen?
> Je gebruikt een schreefloze letter (je knoppen) en een times door elkaar. Wees eerlijk, dat zie je toch dat dat niet gaat.

Dit kon allemaal verholpen worden door gewoon je verstand te gebruiken en een minimaal aan computerkennis. We krijgen wel vaker mensen over de vloer die een site maken voor hun sportclub of dergelijke.

Hoe lossen we dit op?

STAP1:
Logo in Paint = bad
hoe het niet moet:
http://xanland.gameproductions.nl/40plus/images/40+ Poule Toernooi.jpg
hoe het wel kan:
http://www.yoni-web.be/test/poule/logo.jpg

STAP2:
Maak je gasten niet blind met je kleuren! Als je niks van kleurengebruik afweet, gebruik er dan gewoon (bijna) geen.
hoe het wel kan:
http://www.yoni-web.be/test/poule/voorbeeld.jpg


Red mijn ogen en pas je site aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan