Archief - OTHER: weblog > Ritske.net

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Garmir

Legacy Member
Hallo


Sinds een geregelde tijd heeft men broer enkelle vrienden en ik een blogje gerealiseerd. Meer precies anderhalfjaar. Maar nu nog maar een maand geleden is de site van server verhuisd naar een nieuw host domein, en vonden we het ook noodzakelijk om er eens een nieuw layout aan te geven.
Nu is de nieuwe layout volledig op punt gezet, met vorige week de laatste aanpassingen doorstaan te hebben. Nu wil ik wel eens weten wat jullie er van vinden.

Hier is een directe link naar de blog.

www.ritske.net


alle comentaar is welcome


MVG
Garmir

Brock

Legacy Member
Die scrollbalk van het iframe vind ik niet mooi.
Ik zou eerder gaan voor een scrollbalk over de gehele pagina.
Beperk dan ook de nieuwsposts tot bvb 10 posts, en hou de rest beschikbaar in een "archief" of iets dergelijk.

Verder is de site niet slecht maar ik vind het wat te sober.
Ik zou bvb met een motiefje werken als background ipv dat oranje. Dit kan al voor een interessante wending in het design zorgen zonder dat er veel werk aan is.

Die 2 lijnen onder elke nieuwspost vind ik ook op niets trekken. Er zijn genoeg andere mogelijke scheidingen om tussen de posts te steken die veel mooier zijn.

Over de code zal ik maar zwijgen, want op dat punt ben je nog ver van huis. Als je het op een correcte manier wil aanpakken, zoek je maar eens wat dingen op over divisions ( <div> ) en css opmaak.

MarceLoki

Legacy Member
@ Trimentor

* De lettergrootte is een domme fout van me, ik surf aan een resolutie van 1600*1200 en daar lijkt alles kleiner :p Ga ik fiksen.
* Die scroll bij 1024 (alleen in IE trouwens), ik dacht dat ik die had weggewerkt, blijkt niet zo... Ga ik ook fiksen.
* Iframes, mss al oud, maar das eigenlijk volledig html. Wordt nog heel courant gebruikt (kijk naar bvb krantensites) Ik vind deze gewoon erg handig :)
* Layout, tja das kwestie van persoonlijke voorkeur.
* Positie menu slecht? Verklaar je nader aub...

@ Brock

* Scrollbar Iframe, bedoel je de aanwezigheid ervan of de layout? Bij layout: mozilla neemt da ni; bij aanwezigheid, een bar over de hele pagina hou ik niet van, omdat dan de kolommen met links en images verdwijnen en de pagina totaal leeg komt te staan. Gebruik maken van archieven doe ik niet (besparen op webspace en traffic).
* Sober, weer persoonlijke voorkeur, hoewel ik ook wel aan wat meer randeffecten enzo denk. Suggesties?
* Achtergrond met repeating image motiefje vind ik er altijd behoorlijk amateuristisch uitzien, tis al heel moeilijk om da te doen dat het er goe uitziet.
* Die lijnen, tja, das een lijn boven en onder elke post via de cutenews instellingen, wat heb je dan in gedachten dat het beter zou maken? images? Ik hou hoegenaamd niet van al die lijnen met effectjes op (dotted enzo)
* De code, tja, tis idd nogal versimpelde html transitional, maar ik zie niet in waarom ik met spullen zoals xhtml strict zou werken, da zorgt alleen maar voor cross-browser problemen (spullen die wel in mozilla en niet in ie werken of omgekeerd) html transitional wordt meestal door beide browsers aangenomen en da maakt mn code veel korter, zo moet ik geen argumenten op 2 manieren beginnen ingeven om ze te doen werken in beide browsers. Soms komt daar dan ook javascript aan te pas en daar ben ik helemaal niet goed mee bekend. De correctheid van de code interesseert me ook niet speciaal, of da nu valideert of ni, zolang het correct op je scherm wordt weergegeven is toch alles goed?
* css gebruik ik, tenzij het me beter uitkomt om inline css of gewoon simpele html tags te gebruiken.
* divs, gebruik ik idd niet veel, ik kan gewoon veel beter met tables en frames werken. Kzou daar nekeer mee moeten spelen, maar uiteindelijk blijft het resultaat toch hetzelfde nee? ;)

Dank je voor de feedback :)
We zouden trouwens nog een actieve poster kunnen gebruiken, want nu vallen er af en toe gaten waar we maar een enkele post per dag ofzo hebben...
Eerst hebben we natuurlijk wat user activiteit nodig :p We draaien nu tegen de 50 per dag en da moet toch beter kunnen :D

MarceLoki

Legacy Member
Ik vond het net tof dat het menu en mn kader 1 waren :p Zag me er strakker uit zo :p

//edit => changes
* fonts nu naar tahoma punt 11 voor de content en tahoma punt 10 voor de ondeschriften
* de lijnen onder de posts zijn een beetje gewijzigd. Geëxperimenteerd met een achtergrondkleurtje voor de posts maar da trok op ni veel.

MarceLoki

Legacy Member
Niveel verschil :s
Kijken wij naar dezelfde letterkes?

Menu van Tahoma.14 naar Tahoma.13
Linker- en Rechterkolom van Tahoma.12 naar Tahoma.11
Logcontent van Georgia.12 naar Tahoma.11

Kmoet zeggen, de letterkes op dit forum zijn nu groter dan de letterkes op ritske :p
F5 mss?

//edit:
* Overbodige scrollbars bij 1024*768px in IE weggewerkt
* Messages of main en full stories: layout lichtjes bijgewerkt
* De 2 'saaie' lijntjes tussen de posts zijn vervangen door 1 gradient lijntje
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan