Archief - OTHER: www.chirodeginste.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bertold

Legacy Member
Naar aanleiding van deze post
https://www.beyondgaming.be/forums
:p
Al uw reacties mag u hier kwijt.
Even ter info:
Tis niet de bedoeling een grafisch meesterwerk neer te zetten maar een simpele
chirosite met deftig adminsysteem.
Screens van admin-systeem zijn hier te vinden :
(binnen enkele momenten toch)
EDIT : http://users.telenet.be/betee/screens/

Voor ik het vergeet:
link: http://taison.mine.nu/cdg/index.php
of gewoonweg www.chirodeginste.be

EDIT2 : Qua sourcecode heb ik nog drie kleine foutjes maar dit is doordat ik met xhtml strict 1.0 werk. Het gaat over het log-in icoontje onderaan dat dan een border krijgt en niet extern opent. wat nie gemakkelijk is. en accessibility (spelling-problem :p) gaat voor op correcte code
Is het ook oké indien de code xhtml transitional is? of gaat dat crossbrowser problemen geven? (mss domme vraag)

EclipX

Legacy Member
Ik vind de site "ok", simpel en overzichtelijk, wel spijtig dat je header zo "leeg" is, de teksten die op je header staan, zijn nogal on-leesbaar, probeer daar eens aan te werken.

Bij Nieuws zieje een heleboel topics, zou het niet handiger zijn moest je een reactie dinges hebben? Dan kunnen leden/bezoekers hun reactie plaatsen.

Bij Kalender loopt het helemaal fout, je lettertype is teneerste niet wat het was (times new roman), en die kollommen/tabbelen, zijn nogal dun, doe dat eens breder misschien?

Voor de rest is alles ok, die puntjes aanpassen en 't is goed :niceone:

Bertold

Legacy Member
EclipX zei:
Ik vind de site "ok", simpel en overzichtelijk, wel spijtig dat je header zo "leeg" is, de teksten die op je header staan, zijn nogal on-leesbaar, probeer daar eens aan te werken.

Bij Nieuws zieje een heleboel topics, zou het niet handiger zijn moest je een reactie dinges hebben? Dan kunnen leden/bezoekers hun reactie plaatsen.

Bij Kalender loopt het helemaal fout, je lettertype is teneerste niet wat het was (times new roman), en die kollommen/tabbelen, zijn nogal dun, doe dat eens breder misschien?

Voor de rest is alles ok, die puntjes aanpassen en 't is goed :niceone:



oké, ga ik zeker eens bekijken,
bedankt voor de reactie

EDIT: kalender heb ek aangepast. Dat nieuwssyteem gaat wat meer tijd innemen
p.s. welke elementen zouden jullie nog toevoegen aan mn header? nog een foto? ik denk dat hij dan iets te druk gaat zijn.

Erlend

Legacy Member
Een website die niet grafisch hoogstaand is mag toch wel enkele
sterke punten bevatten hoor. Je header snoept veel plaats af en is
bovendien niet echt mooi, misschien een leuke collage maken van
meerdere foto's en in duotoon plaatsen?

De achtergrond is niet echt passend, zeker omdat er veel ruimte
is tussen de 45° lijnen, kies voor een andere kleur zodat je eigelijke
inhoud meer naar voor komt.

Tekst opmaak zit erg fout, je paragrafen zijn te lang en de verticale
afstand tussen je zinnen is iets te groot. Het centreren van je pagina-titel
is geen goed idee, evenals het leuk zinnetje onderaan de website; zoiets
komt niet erg professioneel over.

Je zit met erg veel knoppen in je menu, ik zou durven kiezen voor een
verticaal menu i.p.v je huidig horizontaal menu.

De andere pagina's zoals kalender; jah dat is hier al gezegd. Dit is een leuke
basis maar er moet nog veel aan gewerkt worden, zo lijkt mij.

// Doen jullie mee aan de chiro wePstrijd? :)

Bertold

Legacy Member
Erlend zei:
Een website die niet grafisch hoogstaand is mag toch wel enkele
sterke punten bevatten hoor. Je header snoept veel plaats af en is
bovendien niet echt mooi, misschien een leuke collage maken van
meerdere foto's en in duotoon plaatsen?

De achtergrond is niet echt passend, zeker omdat er veel ruimte
is tussen de 45° lijnen, kies voor een andere kleur zodat je eigelijke
inhoud meer naar voor komt.

Tekst opmaak zit erg fout, je paragrafen zijn te lang en de verticale
afstand tussen je zinnen is iets te groot. Het centreren van je pagina-titel
is geen goed idee, evenals het leuk zinnetje onderaan de website; zoiets
komt niet erg professioneel over.

Je zit met erg veel knoppen in je menu, ik zou durven kiezen voor een
verticaal menu i.p.v je huidig horizontaal menu.

De andere pagina's zoals kalender; jah dat is hier al gezegd. Dit is een leuke
basis maar er moet nog veel aan gewerkt worden, zo lijkt mij.

// Doen jullie mee aan de chiro wePstrijd? :)


Merci voor de nuttige comment Erlend ;)
Kga zeker alles eens bekijken wat je aangeeft.
En nee wij doen niet mee aan die wedstrijd. Maar kzal het eens voorleggen aan de leiding om mee te doen :)

EDIT:
kheb nu da menu verticaal gedaan en tis mss wel beter, zeker als er in de toekomst nog knoppen bij moeten. Ook het "zinnetje" onderaan is vervangen door icoontjes. en alles is nu xhtml valid. Kga nu ff de banner onder handen (proberen te) nemen

Brock

Legacy Member
De achtergrond doet pijn aan m'n ogen.
Vind het helemaal niet aangenaam daarop te kijken

Bertold

Legacy Member
k wat zou er dan beter? Geen motief? Ik denk dat hij dan wat saai wordt ?
Mss lichtere kleuren?

snot

Legacy Member
Die diagonale lijntjes storen vind ik,
probeer een minder drukke achtergrond.
Ook die roze lijntjes rond uw buttons en onderaan zou ik eens proberen weg te doen, de buitenlijn mag blijven.
Maar een idee hoor.

Bertold

Legacy Member
Nieuwe update:
-nieuws-systeem met reacties nu
-tekst opmaak overal zelfde
-achtergrond beetje veranderd, minder diagonaal, en lichter kleurverschil
-php wat opgekuist, kan je niets van zien natuurlijk

Nog tips?
Dat roze behoudt ik omdat het toch wel de hoofdkleur is van die chiro en het toch wel aanwezig moet zijn. En anders zijn de kleuren te eentonig ook.

Radiance

Legacy Member
Uw site is zo lek als een zeef (zie pm), voor een oplossing, zoek naar posts van mij op dit forum, ik heb het een tijdje geleden nog es gepost.

Bertold

Legacy Member
Lek is 'gedicht' :p als er nog mensen zijn die zo iets vinden...
laat et zeker weten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan