Archief - OTHER: www.kardinalen.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kurrado

Legacy Member
Hoi iedereen,

Thuis zijn we echte vogelliefhebbers, en we hebben dan ook een website over kardinalen, bisschoppen en kernbijters (niet de kerkfiguren he :p)

www.kardinalen.be

Wel wat vinden jullie ervan ?
Het is niet de bedoeling dat de website te professioneel wordt beoordeeld, want het is een site die een beetje gezelligheid moet bieden, niet professioneel gemaakt, en ik ben ook geen superwebmaster.
Het is gewoon een 'eigen' homepage.

Meteen spreek ik hier ook de vogelliefhebbers onder ons aan !

BTW: Als je zin moest hebben, mag je altijd een stemmetje voor me uitbrengen, de link staat op de hoofdpagina. Thx.

Brock

Legacy Member
Hey,

Met alle respect voor uw vogels en uw website maar als je uw site hier laat checken en we mogen geen advies geven buiten op de gezelligheid van de website, dan lijkt dit mij eerder "advertizing" dan een sitecheck :)

Op wat moeten we oordelen?

Ik vind de site niet zo mooi, slecht opgebouwd qua code en naar mijn mening onnatuurlijk qua navigatie.
Het enige mooie vind ik de achtergrondafbeelding ( enkel de afbeelding, niet de uitwerking/verwerking ervan )

GMotha

Legacy Member
Ik associeer die gelipte scanlines niet met gezelligheid: probeer eens lichtere kleuren en minder contrast, nu is't screeuwend en ogenschijnlijk maar wat bijeen gesmeten. Uw menuknoppen, scanlines, achtergrondfoto, gebruik in lettertypes en pover uitgeknipte gif's vloeken gewoon.

Enkele tips die hier zeker zouden werken:
-Hou het bij 1 of 2 lettertypes die zowat in'tzelfde genre liggen (dus geen schreef (times) combineren met bijv. arial of comic).
-Zachtere kleuren, vogeltjes mogen dan veel kleuren hebben: maar hier gebruikt ge echt teveel (vloekende) kleuren. Ik zou persoonlijk aan een palet van groen of lichtbruin denken, met een bijpassende steunkleur.
-Uw zwart-cyan scanlines nemen al direct alle spoortjes van "gezelligheid" weg. Laat scanlines hier weg, ik snap niet wat dat met vogels te maken heeft. Werk liever met de look en feel van uw achtergrondfoto en probeer alles wat meer samenspel te geven.
-Teveel onbenutte ruimten, teveel leegt leidt tot onnodig scrollen. probeer alles wat beter en overzichtelijker in te delen.
-Mocht de inhoud niet gerelateerd zijn, zou'k aan de layout van elke pagina denken dat ik op een andere site ben gekomen. Een beetje eenheid zou nice zijn.

Dit is geen professionele beoordeling, maar als ge echt voor gezelligheid gaat: zou'k daar echt rekening mee houden. Deze site schreeuwt en ik versta onder gezellig iets rustgevender.

Kurrado

Legacy Member
Bedankt voor jullie advies Brock en GMotha !

Ik zal er zeker rekening mee houden.

@GMotha
Zoals je idd zegt, zijn er wat kleuren die vloeken, en kan ik idd best naar groen-bruin gaan. Die lettertypes ga ik ook aanpassen, en voor de lay-out van elke pagina ga ik een basisconcept nemen, zodat dit overal hetzelfde is.
Bedankt voor je advies !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan