Archief - overflow probleempje met content

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marcooo

Legacy Member
Hallo iedereen!

Ik had van een vriendin een site gekregen waar ik de content moest fixen.
Het probleem is het volgende. Ze wilt dus de website zonder scroll hebben. En wanneer de content de groot word komt er een scroll voor de content.
Nu was ik al zover om een scroll toe tevoegen maar wanneer ik deze height: meegeef neemt de content die groote aan en meer ook niet, dus op grotere resoluties krijg je een grote witte spatie: http://fastwebdev.be/itdesigns/overig/1.jpg

Wanneer ik dan height: auto; doe gaat de hele pagina in zijn volledige lengte waardoor ik dus enkel de hele pagina kan scrollen. : http://fastwebdev.be/itdesigns/overig/2.jpg

Iemand enig idee hoe dit te fixen is?

CSS:

HTML:
body {
	background:url(images/bg-body.png) no-repeat;
	background-attachment:fixed;
	background-position:center;
	background-color:#8CAFD0;
	font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size:8px; 
	} 
	
img {
	border:0;
	}
p {
	margin-bottom:1.75em;
	font-family: Verdana, Geneva, sans-serif;
	}
a {
	text-decoration:none;
	color:#B4C835;
	}
a:hover {
	text-decoration:none;
	color:#6CC7DC;
	}
#wrapper {
	margin:0 auto;
	width:699px;
	background:#ffffff;
	font-size:1.20em;
	}
#header {
	height:140px;
	background:url(images/bg-header.png) no-repeat;
	margin-left: -1px;
	margin-top: -16px;
	}
#menu {
	height:35px;
	line-height:35px;
	background:url(images/bg-menu.png) repeat-x;
	padding: 0 10px;
	margin-left: -1px;
	margin-top: -8px;
	}
#sidebar {
	float:right;
	width:180px;
	background:#efefef;
	margin-right:20px;
	}
#content {
	width: 500px;
	height: auto;
	overflow-y: scroll;
	margin-left: -1px;
	margin-top: auto;
	margin-bottom: auto;
	}
#footer {
	position: absolute;
	clear:both;
	height:35px;
	width: 700px;
	background:url(images/bg-footer.jpg) no-repeat;
	margin-left: -1px;
	margin-right:auto;
	bottom: 0px;
	}
	
.entry {
	padding:5px 10px;
	text-align:justify;
	line-height:1.75em;
	}
.entry-title {
	font-size:1.90em;
	font-weight:normal;
	letter-spacing:-1px;
	padding: 15px 0px;
	color:#003366;
	}
#menu ul {
	list-style-type:none;
	}
#menu li {
	float:left;
	}
#menu li a {
	padding:0 15px;
	display:block;
	color:#ffffff;
	margin-right:2px;
	}
#menu li a:hover {
	background:url(images/bg-menu-hover.png) no-repeat center center;
	}
#sidebar ul {
	list-style-type:none;
	margin-top:10px;
	}
#sidebar li {
	}
#sidebar li a {
	display:block;
	height:20px;
	line-height:20px;
	color:#222222;
	padding-left:5px;
	border-bottom:1px solid #dddddd;
	}
#sidebar li a:hover {
	background:#edebed;
	color:#6CC4D8;
	}
#footer-valid {
	float:left;
	padding-top:20px;
	padding-left:20px;
	cursor:default;
	color:#ffffff;
	}
#footer-valid a {
	color:#ffffff;
	text-decoration:none;
	}
#footer-valid a:hover {
	color:#ffffff;
	text-decoration:underline;
	}
h1 {
	font-size:2.5em;
	font-weight:normal;
	cursor:default;
	position:relative; top:50px; left:5px;
	letter-spacing:1px;
	color:#003366;
	font-style:italic;
	}

exxhal

Legacy Member
Eigenlijk wil je een height:auto op je content en indien deze in hoogte groter is dan een x aantal px dan moet deze overschakelen naar een overflow: auto; met een fixed height met een x aantal px.
:wtf:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan