Archief - PHOTOSHOOT: Beginner - Boswandeling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chosen1

Legacy Member
foto 01 vintek iets hebbe maar het blad is overbelicht ma mee photoshop kunt ge da wel wegwerken!

15 vind ik ook goed maar de onscherpte rechts benede stoort mij een beetje en kzie ook nie direct een mogelijkheid om da weg te crop'en

14 is ook mooi maar ge had moeten focus'en op de mier!

die springe eruit! de rest zijn foto's die ge overal kunt vinden! (n/o)

SideShow

Legacy Member
Ik dacht dat je met photoshop automatisch albumsites kan maken, indien je dat programma zou hebben tenminste

Van fotograferen zelf ken ik niet veel .. niet te min vind ik het een interessante en geslaagde eerste 'oefening' of studie met enkele foto's erbij die zeker mooi zijn, andere dan weer inspiratieloos en sommige zouden wat nabewerking kunnen gebruiken. Ook jammer dat je bij sommige jpeg artifacts ziet

Floyd

Legacy Member
Voor een eerste keer vind ik het absoluut niet slecht!
Enkele commentaren:

05: De zwart-wit omzetting (of keuze op het fototoestel?) verpest de hele foto volgens mij. Er is praktisch geen contrast, je weet niet waar je naar moet kijken.

10: Vind ik een van de beteren. Hoewel het onderwerp voor mij niets speciaals is, vind ik de compositie best goed en het lichte turquoise op het bruin van de stam wel mooi. De scherpte is wel ok, maar kan toch nog beter (meer scherptediepte, zodat het ook vooraan nog scherp is).

15: Dito qua compositie, vind ik niet slecht. Zelfde opmerking ivm scherpte ook, al mist deze foto in vergelijking met nr 10 voor mij wel de mooie kleuren..

19: Samen met 10 en 15 ook een van de betere voor mij, al had er links wel een serieus stuk afgemogen als je het mij vraagt.

Blijven fotograferen en uw foto's bekritiseren!

w00tw00t

Legacy Member
thx
@ chosen1. Dien mier was rot, khad 7 fotos ofzo gemaakt maar is redelijk moeilijk om hem te pakke als em aant lope is :). Kon em natuurlijk pletten en dan neerlegge maar doe zoiets niet als natuurliefhebber
@ Floyd: ty, kan dien zwartwit wegdoen want is gedaan met ps
@ sideshow: waar ergis in photoshop ?

friggelke

Legacy Member
probeer eens tijdens mooi weer dezelfde plaats te bezoekn. Je zal zien dat je foto's er stukken beter zullen uitzien. Zon = contrast = kleur = leuke Z/W.

Kzie dage zoekt naar leuke composities, dat je dingen ziet en das al heel wat. ZIEN verschilt van KIJKEN. Da teken vindtk nie zoals in de wiskunde :p.

Thorens

Legacy Member
Voor een eerste keer vind ik het een enorm verdienstelijke poging. Her en der laat je een steekje vallen maar dat is nog normaal. Zoals friggelke zegt, je ziet al wat je wilt naar buiten brengen.

w00tw00t

Legacy Member
k bedankt voor de comments, zal der int vervolg rekening mee houde
en @ floyd is hier et origineel van dien zwart wit foto

Floyd

Legacy Member
'k Vind het zeker beter in kleur, maar in ieder geval lijkt het mij een veel te drukke foto om goed te zijn. Het staat vol en toch is er niets om naar te kijken, snap je?

rMa *tic*

Legacy Member
Zitn een paar leuke ideeën in maar probeer ze ook mooi in de beeld te brengen( 11 en 12:crazy: )

friggelke

Legacy Member
Wa floyd bedoelt is dingen isoleren, dingen gebruiken om de aandacht te trekken . (gulden snede, aandachtspunten in het beeld)

Floyd

Legacy Member
friggelke heeft een onvoorstelbaar sociaal inschattingsvermogen. Die dingen bedoel ik exact! :)

w00tw00t

Legacy Member
hehe zal derop letten int vervolg :D
Hopen da et volgend weekend mooi weer is en dan weer op pad gaan maar dan in Bokrijk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan