Zo'n goeie foto's vragen om een foto-per-foto commentaar.

Maar toch eerst iets dat mij een beetje bezighoudt: waarom Photoshoot Egypt en niet Photoshoot Egypt
e? Voegt toch echt niets toe aan de foto's dat je het in het Engels zet!

Maar soit da's natuurlijk volledig onbelangrijk en subjectief.
De foto's!
Algemeen: ik vind het 'apart' dat je de foto's onbewerkt laat, ik heb altijd de neiging om ze dood te bewerken, het is mede daarom dat ik deze reeks zo leuk vind. Geen overdreven contrast met uitgesproken zwarte schaduwen: het is eens iets anders. Zorgt er natuurlijk ook voor dat er meer detail bewaard blijft. Nog een misschien bizar klinkend, maar wel goed uitkomend detail is dat het een "zandgevoel" oproept.

Moeilijk uit te leggen, als je niet begrijpt wat ik ermee bedoel..
Foto 1:
Perfect voorbeeld: veel detail, niet-zo-hoog contrast zorgt voor een zanderig gevoel. Lekkere compositie, samenhangende kleuren, perfecte dof. Die sigarettenpeukjes geven een rare touch aan de foto
Foto 2:
Ook hier zelfde opmerkingen ivm zanderig gevoel dat zo goed bij foto's van Egypte past en de goeie kleuren, alleen staat de compositie... of toch de beeldindeling me niet zo aan. Ik weet de juiste term niet (in FPS spelletjes heet het fov - field of vision), maar je ziet duidelijk aan de foto dat hij gezoomd is, wat ik eigenlijk niet zo mooi vind.
De platen die achteraan op de auto liggen storen het beeld ook een beetje voor mij.
Foto 3:
Prachtige compositie en kleuren, echt. Mooie verdeling van vlakken en texturen.. echt een beauty. Super.
Foto 4:
Zelfde commentaar als bij foto 3, alleen nog beter. Echt prachtig...
Misschien verticaal iets te "correct verdeeld" (1/5 bovenaan, 3/5 midden, 1/5 onderaan), wat precies te veel aandacht vraagt bij mij. De ramen hadden misschien ook beter links tegen de rand gestaan, maarja, een fotograaf is God niet..

Laat je echter niet afleiden door deze "negatieve" commentaar, deze foto vind ik zeker en vast de beste van de reeks.
Foto 5:
Zegt me niet veel.. Lijkt een beetje onderbelicht, maar als je het meer zou belichten krijg je misschien (nog meer) witte brandvlekken in het water, dus dat valt ook niet mee.. Het onderwerp is ook niet erg speciaal voor mij, kleuren hebben ook niet veel vind ik.
Foto 6: Leuk van kleur (met dat lichte paars als achtergrond en de verschillende tinten in de drankbakken). Deze foto zit voor mij een beetje in het midden tussen die spelen-met-vlakken,-kleuren-en-texturen van foto 3 en 4 en een gewone foto, wat het een beetje moeilijk maakt om te beoordelen.
Schitterend werk in ieder geval, vooral de eerste, de derde en vierde.