Archief - PHOTOSHOOT: Molens

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

d.C.

Legacy Member
Ik volg Communicatie- en Multimediadesign, waar fotografie een soort van bijvak is (nuja, ben daarbuiten ook steeds meer bezig met fotografie). Eén van onze opdrachten de voorbije blok was het maken van een reportage (*edit* foutje, documentaire). Mijn foto's richten zich op de Molens waar mijn woonplaats zo "bekend" voor is. Graag had ik wat commentaar op m'n foto's gehad vooraleer ik ze indien. Dus, feel free to shoot ;)

Link naar documentaire

Equipement:

- Panasonic DMC-FZ5
- Statief

d.C.

Legacy Member
Floyd zei:
Waarvan is dit een reportage?

Sorry, dat was ik vergeten te vermelden (had ook eenmaal reportage geschreven i.p.v. documentaire). Heb m'n beginpost even aangepast.

Floyd

Legacy Member
Ik ben niet 100% vertrouwd met hoe foto's, bestemd voor een documentaire, er moeten uit zien, dus beoordeel ik maar in het algemeen:
Mijn favorieten zijn nr 3, 4 en 14.

01: niet zo'n mooi beeld voor mij, te gecentreerd, te donker waar het aandachtspunt ligt
02: compositie vind ik niet zo goed, dat stuk beton op de voorgrond is nietszeggend voor mij en neemt te veel plaats in. Ondanks de verschillende plannen (voorgrond, midden, achtergrond) vind ik de foto nogal plat. Misschien omdat er gezoomd is?
03: vind ik al een stuk beter, goede compositie (o.a. door de takken die de foto binnendringen). Zoals bij nr 1 mocht het voor mij ook wel een stuk lichter, zo zie ik bv geen enkel detail in de ronde molen zelf. Probeer in Photoshop (als je het hebt) eens de shadow/highlight functie en verlicht de schaduwen wat, misschien is het resultaat dan beter.
04: dit vind ik een cool beeld, de actie is mooi op foto gezet.
05: nietszeggend, leeg, donker
06: van compositie al een stuk beter dan 05 voor mij, maar toch nogal saai, nietszeggend
07: hmm.. vind ik nog wel ok, maar ik heb de indruk dat het beter zou zijn als je wat meer naar achter was gaan staan. (of minder zoom, meer breedhoek)
08: te druk voor mij, geen duidelijk aandachtspunt
09: vind ik nog leuk, misschien te krap afgesneden. heeft volgens mij meer 'ruimte' nodig. mag voor mij verticaal wat langer (naar beneden toe) en wat meer ruimte aan de zijkanten krijgen.
10: vind ik ook een van de beteren, hoewel ik weer de indruk heb dat het nogal donker is. iets meer van de grond (en/of minder van de lucht) zou het volgens mij ook beter maken.
11: nogal vlak, saai
12: idem
13: nietszeggend
14: alweer een cool beeld naar mijn mening, leuke compositie en contrastwisseling.

succes ermee!

The recycleload

Legacy Member
Die molens ken ik allemaal.
waar is die van hamont dat is toch wel de mooiste hier in de buurt vind ik.

ik vind 13 ,14,4 wel mooie

d.C.

Legacy Member
@Floyd: Foto's mogen gewoon als andere beoordeeld worden. Volgens de docent was het de bedoeling - in tegenstelling tot onze vorige opdrachten - om een volledige reeks rond eenzelfde onderwerp te maken. Hij heeft er dan maar een mooi woordje bijgeplakt, namelijk "documentaire".

Ook bedankt voor je reactie, ik kan mij in de meeste commentaar wel vinden. Soms was meer breedhoek beter geweest, maar m'n toestel begint jammer genoeg pas op 36mm.

@The recycleload: In Hamont staan inderdaad ook enkele bekende en mooie molens, maar ik heb mij beperkt tot die van Overpelt, daar staan er immers genoeg (heb mij beperkt tot 4 ervan).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan