Archief - PHOTOSHOOT: Oud station Izegem + landschappen Voerstreek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
In mijn ogen heeft het een beetje te veel de "ik heb zin om wat foto's te nemen dus ga ik maar naar een coole plek en schiet ik er op los". Niet dat daar iets mis mee is! Maar het spreekt mij gewoon niet zo aan.
Een foto die er voor mij wel uitspringt is nummer 6 (station4), net omdat het mij opviel dat ik er veel meer sfeer in herkende dan de andere zeven. Wel een opmerking: hoewel de poot van dat houten spul er voor mij wel bij hoort, vind ik het onderste kwart van de foto precies overbodig. Het geeft voor mij niets extra aan de foto. Het gaat 'm toch vooral om de coole lucht in combinatie met dat houten spul en het schijnbaar verlaten station dan om een hoopje schroot?

guRuh

Legacy Member
Enigste positieve opmerking die momenteel in me opkomt:

De lucht in 3 en 8 is heel mooi.

Spijtig genoeg is dit de enige positieve commentaar die ik kan geven :(

friggelke

Legacy Member
twas idd de bedoeling om de lucht en het oude station in harmonie te brengen en een treffelijke beeldcompo te maken. Ik ken dat station nu eenmaal goed dus ik denk dat die foto's bij mij meer tot zichzelf spreken dan bij anderen :). En twas idd mooi weer, weer om even buiten te zijn en nog effe terug te keren naar dat station :). Heb er dus niet op los geschoten :).

We hadden opdracht voor school om landschap te fotograferen (1,2). Het mottige aan heel die zaak is dat er nieks van mensen, huizen mocht opstaan. In mijn ogen is een landschap nog altijd iets die vrij breed mag gezien worden :).

Mijn eigenlijke favorieten uit de reeks van et station zijn eiglijk 5,6,8 :)

Bagietjeeuh

Legacy Member
Valt toch zeer goed mee? Ik las eerste de reactie's alvorens het album te bekijken en vreesde daardoor een beetje. Ik vind echter dat het resultaat mag gezien worden. Het enigste wat me wat tegenzit zijn de grijswaarden. Het ziet er allemaal wat té grijs uit. Een beetje prutsen aan de levels kan wonderen doen.
De wolken geven inderdaad ook een ietwat "extra touch" aan je foto's, want met een witte regenlucht zou het al een pak minder aantrekkelijker zijn ... (maar dat is bij alle foto's zo, niet? ;-) )

Tekzav

Legacy Member
8 = zeer ok.

Voor de rest moet ik de andere meningen bevestigen. Meer zoeken, zoals in die 8, meer uidaging, meer vernieuwing!

Typhon`

Legacy Member
1) niks speciaals, ook veel CA aan de takken, zo een foto waarvan je er 13 in een dozijn hebt.
2) onderste deel is oninteressant, knip 2/5 van de foto langs onderen af.
3) Het heeft wel iets maar geen "wow" effect.
4) zie 3, al vond ik 3 iets beter.
5) ik zou vanonder een cm afdoen zodanig dat het spoor in de hoek loopt.
Verder kun je altijd Shadow/highlight toepassen om de overbelichte lucht wat te tweaken.
6) Mooi al werkt dat hoopje stenen op de voorgrond een klein beetje storend voor mij.
7) Onderwerp is niet echt iets speciaals
8) Vanboven croppen tot de draad in de hoek komt...de lucht daarboven geeft toch niet echt meerwaarde.

Typhon`

Legacy Member
niet, is afhankelijk van de lens en de sensor.
Met post-processing kun je natuurlijk het ook wat wegmoffelen (selecteren->blauw kanaal->desatureren of donker/lichter, afhankelijk wat het beste resultaat heeft)

DJ_Trash

Legacy Member
de compositie is niet altijd even goed, maar ik geef nen helen dikke thumbs up voor de setting. man I love the Paul Delveaux style (nu nog een naakte griet erbij en tis em elemaal :p ) mja voorliefde voor oude statios denkik

friggelke

Legacy Member
hehe bedankt :) Kben fotograaf in wording ... miss kannek da wel es doen met een model :D. Ik werk met een Olympus E-1 en via olympus studio kunde die aberasie ofzoeiet wegwerken alsook vignettering :)

Ik ga zowieso nog terugkeren om mij er helemaal in te verdiepen.

Kazier

Legacy Member
Foto`s op zich zijn best wel te pruimen. Al is de locatie in het echt nog iets indrukwekkender. Good Work!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan