Archief - PHOTOSHOOT: repetitiekot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
Vijf en zes zijn hééérlijk.
De rest vind ik cava tot goed. beetje donker hé, sommige! (met die gitaar in close up bv)

Conspectus

Legacy Member
Mja je hebt gelijk hoor maar tis niet bepaald een studio + die mensen trokken er zich geen kloot aan dat ik er was ;) kmoest snel zijn. We kunnen het nen draai geven en zeggen dat het Low Key's zijn ;) (ma ssst ni doorvertellen)

Floyd

Legacy Member
Wat is een Low Key? Dat de mensen zich geen kloot aantrekken van dat ge er zijt tijdens het fotograferen zou ik eerder een positief gegeven noemen. :)
Maar eigenlijk maakt dit toch allemaal niet uit? Je kan je te donkere foto's toch ophelderen in PS zonder enig probleem? Auto contrast en het is gebeurd!

Conspectus

Legacy Member
Als je de curve van zwart en wit bekijkt kan je twee soorten extreme foto's hebben (bedoeld dan wel):

- High key foto's zijn foto's waarin hoofdzakelijk wit voorkomt. Bijvoorbeeld een foto van een blank vrouwengezicht gehuld in een witte doek geplaatst op een witte achtergrond. Met andere woorden: foto's die intentioneel heel helder gemaakt zijn.

- Low Key foto's zijn net het tegenovergestelde. Bijvoorbeeld een foto van een gespierde zwarte ***** bij zeer weinig licht tegenover een donkere achtergrond (waar dan bv de glinstering van zijn bezwete lichaam de accenten legt). Met andere woorden: foto's die intentioneel heel donker zijn.

ps: autocontrast ken ik ni. kzal da eens checken.

sephyr

Legacy Member
2 vind ik wel iets hebben. ook al is ie zo donker. door die lichtere vlek op de muur, krijg je de persoon toch mooi in profiel afgetekend. 7 vind ik niet zo veel zeggen.
3 mag dan wel iets meer licht hebben.
5 en 6 idd de beste (mooie lichtinval voor een repetitiekot) en reken 4 daar voor mijn part ook maar bij.
7 zegt mij niet veel. 1 is matig.

3razor

Legacy Member
5 en 6 zijn zeer nice

6 vooral ook zeer mooi met die rook enzo

:niceone:

Massis

Legacy Member
3 vond'k schitterend, heeft iets lekker duisters

nr 5&6 zijn ook nie mis

dresse

Legacy Member
5 vindk VET :)
6 is ook wel sjeyk met die rook enzo, ma 5 vindk de uitstraling van heel de foto beter... "ik en mijn muziek, meer moet da ni zijn"

zipke

Legacy Member
dresse zei:
ma 5 vindk de uitstraling van heel de foto beter... "ik en mijn muziek, meer moet da ni zijn"
Als hem inderdaad me muziek bezig is ja (mondharmonica) da dacht ik ook eerst, maar als je daarna foto 6 bekijkt lijkt het of hij eerst aan een sigaar aant rieken was ipv mondharmonica aant spelen :p
ik vind 5 en 6 prachtige foto's !!! Die rook is super mooi. Ik zou het zelfs bijna als wallpaper gebruiken !

Grtz. Z.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan