Archief - Photoshop | rondingen zijn niet mooi ... 'rounded rectangle tool'

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

weak lynx gamer

Legacy Member
Beste designers,

ik heb een vraagje ivm Photoshop.
Ik gebruik dikwijls de 'rounded rectangle tool', maar nu vraag ik mij toch af hoe ik de afrondingen mooier kan krijgen in PS.

Ik heb een stukje uit mijn werk geknipt om het probleem te laten zien:
Klik hier
Zoals je kan zien is het nogal hoekig... niet echt een vloeiende afronding.

Alvast heel erg bedankt voor jullie kostbare tijd.

grts

tomh

Legacy Member
doet ge naderhand u gekleurd deel terug selecteren en dan nog eens vullen?

tomh

Legacy Member
doe eens die rectangle tool,
rechts klik, selectie maken, en dan vullen, helpt dat?

ravenslayer

Legacy Member
je zit met een heel beperkt aantal pixels om je afronding mee te maken en daarom gaat het er vrij hoekig uitzien met een solid kleur.
dmv AA kan je het er wel ronder doen uitzien maar dat is niet altijd wat je wilt met een vrij strakke layout of mss door een lijn oranje onderaan bij te voegen zodat het aantal pixels dat gebruikt wordt voor de afronding gelijk is.
zo dus
exxh1.gif


edit:
eenvoudigere oplossing
kijk hier:

pixelssy7.jpg


maak van die 3 pixels wit 2 pixels wit en het zal er optisch ronder uitzien

weak lynx gamer

Legacy Member
Bedankt alle drie voor de goede hulp ... bedankt!!

@Visual: ja deze stond aan
@Tom: dat blijkt wel iets verbetering te geven
@Ravenslayer: bedankt, dit zal ik morgen eens trachten toe te passen, ik laat nog iets weten

LunchBox

Legacy Member
als je geen tussenpixels voorziet die variëren tussen voor-en achtergrondkleur ga je altijd pixelated edges krijgen.

http://www.showme.be/madefor/9lives/roundedges.avi

> helemaal op het einde, na de "refine edge" (een menu dat enkel aanklikbaar is als je de selectie-tool activeert) doe ik een foreground fill met wit op de mask (waardoor hij nog iets scherper wordt) - daarna inverteer'k de selectie en doe ik een background fill met zwart (die de bestaande pixels buiten de regio opkuist)
> als je't niet kan bekijken heb je de techsmith codec nodig: http://www.techsmith.com/download/codecs.asp

weak lynx gamer

Legacy Member
@LunchBox:
bedankt voor je tijd! Ik kreeg de Codec niet goed voor men WM player, maar heb hem d/loaded voor Quicktime en daar doet die het wel.
Prachtig dat filmpje en dan nog met het img stukje van men werk, een hele verbetering zoals je ziet op het einde van het filmpje.

Bedankt voor je tijd/werk! Bedankt.
Als mijn weblayout klaar is zal ik hem tonen zodat je kan zien dat het iets heeft uitgehaald :)

weak lynx gamer

Legacy Member
Ik vond die 'refine edge' maar niet in mijn PS, ik heb op google gezocht op 'refine edge' en daar las ik het volgende:
The Refine Edge is a new command in Photoshop CS3
Damn, ik heb CS2 :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan