Archief - PHP: Easyphp vraagje?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fuji1337

Legacy Member
Kheb een vraagje ivm easyphp, ja ik gebruik da dus, en kzou willen vragen of het mogelijk is daar ergens een ip in te stellen zodak dus bv met men laptop ook op die localhost kan? Want het ip van easyphp is gewoon: 127.0.0.1 of localhost. Iemand enig idee? Zou fijn zijn!

Tyfius

Legacy Member
Het IP van uw pc waarop EasyPHP geinstalleerd staat al is geprobeerd vanop uw laptop ? :)

Zero Grav

Legacy Member
Is inderdaad wat Tyfius zegt. Het ip waarmee jij naar je router surft en het laatste cijferke staat voor de pc in de keten.

Fuji1337

Legacy Member
Heb ik al geprobeerd :) Da was ook het eerste waar ik aan dacht :( En toen dacht ik dat de pc's niet in verbinding met elkaar stonden maar is wel zo want we konden sharen?

Radiance

Legacy Member
start -> uitvoeren -> "cmd" typen (enter) -> "ipconfig" typen op de pc waar de easyphp op draait. Wat je daar ziet bij "IP Adres" moet je ook typen in het adres balkske bij IE op bv. uw laptop.

Als dat niet werkt dan is er
a) iets mis met uw netwerk
b) firewall instellingen

FluX.iccd

Legacy Member
Rechts kikken op icoon van easyphp -> configuratie -> Apache

In uw configuratiebestand van apache zie je ergens iets in de aard van "Listen 127.0.0.1:80" staan. (zoeken gebruiken)

In een lijntje er onder "Listen 192.168.0.104:80" typen, maar dan wel met uw eigen ip-adres ipv 192.168.0.104:80

Dit werkt bij mij, ook eindje achter gezocht, je kan dan zelfs gewoon de naam van uw pc typen op uw laptop ipv ip-adres.

Bij mij veranderd ip-adres soms, dan ga je waarschijnlijk een error krijgen, en moet je configuratiebestand weer aanpassen.

messiah´

Legacy Member
Ge kunt ook http://unc-naam gebruiken. Althans, da werkt voor IIS.

Anders is zien op welke poort da EasyPHP nen listener voor Apache zet? Ik betwijfel of da standaard poort 80 is ofzo.

Anders moet ge nog expliciet het poortnummer er achter vermelden, omdat browsers dus standaard naar poort 80 gaan kijken.

Code:
Dus als volgt:
[      ip       ]:[poortnummer Apache]
[xxx.xxx.xxx.xxx]:[xxxx]

Of via UNC:
[      unc       ]:[poortnummer Apache]

messiah´

Legacy Member
orez zei:
Apache is een webserver, dus das poort 80 messiah´ ..
Wow, genoeg van die pakketjes configureren Apache standaard op een andere poort dan 80 zelle. Da's dus zever. Een webserver is niet altijd poort 80.

EDIT: Nevermind, ik heb dus slecht gelezen. Aangezien hij met op zijn lokale computer er op geraakt zonder poortnummer te vermelden.

R-evolution™'

Legacy Member
ge moet gewoon apache instaleren en dan kunt ge vanuit heel u lan op die pc door gewoon lan ip van die pc

orez

Legacy Member
messiah´ zei:
Wow, genoeg van die pakketjes configureren Apache standaard op een andere poort dan 80 zelle. Da's dus zever. Een webserver is niet altijd poort 80.

EDIT: Nevermind, ik heb dus slecht gelezen. Aangezien hij met op zijn lokale computer er op geraakt zonder poortnummer te vermelden.

da weet ik ook wel... maar die pakketjes die die poorten veranderen zijn al voor de iets gevorderden. Maak een leek die begint ermee maar eens wijs dat de op een ander poort staat en dagge ni gewoon met http://localhost te typen ernaartoe gaat...

Ik weet heus wel waarover ik spreek, easyphp gebruikt standaard poort 80

Fuji1337

Legacy Member
Ik heb het gevonden voor men ip dus ik kan nu overal op men ip, maar hoe kan ik die nu nog nen domein geven? BV: www.fujii.lan ?

Squall-sX-

Legacy Member
Lokaal in uw lan?

c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

op uw lokale pc achter localhost www.fuji.lan toevoegen
op de andere pc's op een nieuwe lijn de naam van uwe pc, en dan daarachte da fuji.lan ding.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan