Archief - PHP: Error's opvangen uit verschillende classes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Erlend

Legacy Member
Even het probleem schetsen. Ik heb een class dat mijn query's afhandelt,
een class dat de waardes van formulieren nakijkt. Bijkomend
is er nog een class die alles van beveiliging afhandelt: login, uitloggen,
sessies, ...

Nu zou ik graag alle errors van mijn classes opvangen in één functie
zodat ik éénders waar dezelfde functie kan gebruiken voor het uitlezen
van errorboodschappen.

Het gaat hier niet echt altijd om error's eerder output zoals: foute login, of gelieve veld x aan te vullen.

Jullie oplossing?

Tyfius

Legacy Member
Ik werk via een centrale kernel klasse die alles beheert, en waarvan ik dus het object mee doorgeef aan elke klasse die die nodig kan hebben, en op die $kernel->error->handleError(); ...

killgore

Legacy Member
Tyfius zei:
Ik werk via een centrale kernel klasse die alles beheert, en waarvan ik dus het object mee doorgeef aan elke klasse die die nodig kan hebben, en op die $kernel->error->handleError(); ...
beste methode imho.

Ge kunt ook met try/catch gaan werken, maar ik heb daar persoonlijk iets tegen :).

Rvl

Legacy Member
Als u errorafhandeling per class dezelfde functie naam heeft kan het opgelost worden door middel van een interface.

killgore

Legacy Member
Rvl zei:
Als u errorafhandeling per class dezelfde functie naam heeft kan het opgelost worden door middel van een interface.
:wtf:

dan moet em nog steeds in elke klasse die die interface implementeert de fout functie gaan schrijven he.
Interfaces werken omgekeerd: als ge van buiten uw klasse zeker wilt zijn dat een bepaalde functie kan aangeroepen worden late die best door een interface implementeren, ma binnen uw klasse heeft dat niet veel nut in dit geval.

En in dat geval is trouwens de foutafhandeling weer afhankelijk van de klasse en niet van de site. Tyfius zen oplossing hoort nog bij beste vind ik, aangezien daar de site zelf een errorhandler kan toevoegen aan de kernel.

Rvl

Legacy Member
mmm idd, excuses vraag verkeerd begrepen. Ik gebruik bij deze de uitvlucht examemoeheid ;)

Erlend

Legacy Member
En het volgende?
Een class maken en alle error boodschappen in een array plaatsen?
---
Tyfius kan ik deels volgen, enkel geen idee hoe dit er zou kunne
uitzien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan