Archief - PHP: file uploaden zonder <input type='file' ... />

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[OcMw]Psycho

Legacy Member
Is het mogelijk om in php een file te uploaden zonder een formulier te maken met daarin een <input type='file' .... /> dus dat je gewoon in de code de locatie van het nodige bestand kan bepalen?

PHP:
function upload($doelFile,$uID)
{
$uploaddir = $doelFile;

	$bestand=explode(".",$uploaddir);
	// Check Extension
	
	$_FILES['filItunes']['name']='Mijn Documenten/Mijn muziek/iTunes/iTunes Music Library.xml';
	
	if ($bestand[1] == 'xml')
	{	
		// The Upload Part
		if(is_uploaded_file($_FILES['filItunes']['tmp_name']))
		{
			//move_uploaded_file($_FILES['filItunes']['tmp_name'],"C:/domains/anexis.be/wwwroot/Work/project2/".$uploaddir);
			//print "Your file has been uploaded successfully!";	
		}
		else
		{
			echo"error".$_FILES["filItunes"]["error"]."<br/>";
			echo"uploaden mislukt!!";
		}
		
	} 
	else
	{
		print "Incorrect file extension!";
	}
}

deze code heb ik al getest maar is geen oplossing ik krijg errorcode 4=> no file iin temp

Het is voor een school project. De bedoeling is om de iTunes library te uploaden en aangezien deze xml-file altijd op dezelfde plek staat zou het handig zijn als dit mogelijk zou zijn.

Ik heb al veel gegoogled maar ik vond er weinig over, en ik weet niet goed welke zoek termen ik hiervoor moet ingeven!

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen!

Cycloon

Legacy Member
En wat voor mensen met een engelse windows? Wat voor mensen met een mac? Wat voor mensen die een custom map hebben ingesteld?

welp

Legacy Member
Ik denk niet dat het kan want dan zou je zomaar files van mensen op je server kunnen binnenhalen zonder dat ze daar toestemming voor geven.

orez

Legacy Member
[OcMw]Psycho;10045913 zei:
Is het mogelijk om in php een file te uploaden zonder een formulier te maken met daarin een <input type='file' .... /> dus dat je gewoon in de code de locatie van het nodige bestand kan bepalen?

PHP:
function upload($doelFile,$uID)
{
$uploaddir = $doelFile;

	$bestand=explode(".",$uploaddir);
	// Check Extension
	
	$_FILES['filItunes']['name']='Mijn Documenten/Mijn muziek/iTunes/iTunes Music Library.xml';
	
	if ($bestand[1] == 'xml')
	{	
		// The Upload Part
		if(is_uploaded_file($_FILES['filItunes']['tmp_name']))
		{
			//move_uploaded_file($_FILES['filItunes']['tmp_name'],"C:/domains/anexis.be/wwwroot/Work/project2/".$uploaddir);
			//print "Your file has been uploaded successfully!";	
		}
		else
		{
			echo"error".$_FILES["filItunes"]["error"]."<br/>";
			echo"uploaden mislukt!!";
		}
		
	} 
	else
	{
		print "Incorrect file extension!";
	}
}

deze code heb ik al getest maar is geen oplossing ik krijg errorcode 4=> no file iin temp

Het is voor een school project. De bedoeling is om de iTunes library te uploaden en aangezien deze xml-file altijd op dezelfde plek staat zou het handig zijn als dit mogelijk zou zijn.

Ik heb al veel gegoogled maar ik vond er weinig over, en ik weet niet goed welke zoek termen ik hiervoor moet ingeven!

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen!

Ter info, deze xml file staat alles behalve altijd op dezelfde plek. Via iTunes opties kun jij zelf bepalen waar uw library komt ....

KevinMa

Legacy Member
[OcMw]Psycho;10045913 zei:
deze code heb ik al getest maar is geen oplossing ik krijg errorcode 4=> no file iin temp
Nogal logisch, niet?
De file moet nog altijd eerst worden doorgestuurd naar de server, alvorens je er iets mee kan doen in PHP.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan