frenzal
Legacy Member
Ik ben al vrij veel ervaring met PHP ondertussen en het heeft mijn voorkeur als server side taaltje. Toch heb ik zo het gevoel dat ik wat slordig bezig ben en met sommige zaken meer tijd verlies dan nodig en andere zaken zeker beter kunnen.
Mijn php paginas zijn vaak een mix van includes, html en wat php dooreen. Het werkt allemaal, maar lijkt alles behalve ideaal, zeker voor grotere projecten. Hoe zit het met die template systemen, voor- en nadelen..
Forms maken vind ik meestal het hatelijkst als ik met php bezig, moeilijk is het niet maar wel heel repetief. Ik heb al gehoord over bepaalde form classen die het leven makkelijker kunnen maken. Zelfde voor eventuele DB classen, iemand hier ervaring mee.
Voor de rest is het de bedoeling dat dit een beetje een "php tips thread" zou kunnen zijn zoals: gebruik $_POST['blah'] ipv $blah enz...
Mijn php paginas zijn vaak een mix van includes, html en wat php dooreen. Het werkt allemaal, maar lijkt alles behalve ideaal, zeker voor grotere projecten. Hoe zit het met die template systemen, voor- en nadelen..
Forms maken vind ik meestal het hatelijkst als ik met php bezig, moeilijk is het niet maar wel heel repetief. Ik heb al gehoord over bepaalde form classen die het leven makkelijker kunnen maken. Zelfde voor eventuele DB classen, iemand hier ervaring mee.
Voor de rest is het de bedoeling dat dit een beetje een "php tips thread" zou kunnen zijn zoals: gebruik $_POST['blah'] ipv $blah enz...
!
)