Archief - PHP: inhoud van php file in string steken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

@lcedo

Legacy Member
Hoe kan ik in php de inhoud van een php-bestand in een variabele opslaan?
Ik wil in een bestand mailtemplate.php een aantal gegevens invullen die de gebruiker heeft ingevuld en dan dit laten invullen in mailtemplate waar die variabelen al in klaar staan.
Zo kan in dan heel de gegenereerde string als html-content toevoegen in de mail.

@lcedo

Legacy Member
thx, maar hoe vul ik dan die variabelen op die in dat bestand zitten, maw hoe laat ik eerst de php die erin zit uitvoeren?

Mulle

Legacy Member
@lcedo zei:
thx, maar hoe vul ik dan die variabelen op die in dat bestand zitten, maw hoe laat ik eerst de php die erin zit uitvoeren?

Code:
<?php
$string = 'cup';
$name = 'coffee';
$str = 'This is a $string with my $name in it.';
echo $str. "\n"; //This is a $string with my $name in it.
eval("\$str = \"$str\";");
echo $str. "\n";  //This is a cup with my coffee in it.
?>

Dit komt van php.net, denk dat het nu wel moet lukken.

Tyfius

Legacy Member
Volgens mij wil hij gewoon de inhoud van een formulier opslaan en nadien verzenden, maw: de variabelen doorgeven aan een andere pagina om die daar in te vullen.
Dit hoeft niet met file_get_content, maar gewoon POST gebruiken ofzo.

Iets zoals dit.

@lcedo

Legacy Member
Nee include bedoel k zeker niet, want dan wordt de htmloutput gewoon op mijn pagina gegooid ipv in de string.
Het is dus de bedoeling om eerst de variabelen te laten opvullen die in die php-file zitten en dan de html-output als content voor de mail te gebruiken.
Met file_get_contents krijg ik gewoon letterlijk de html en de php wordt niet uitgevoerd

xml

Legacy Member
doe gewoon een include, en ipv van echo steek je alles in één grote variabel?

(allesinds, als je zo'n rare constructies moet maken is er meestal iets mis met je structuur. ;) )

Disa

Legacy Member
Tenzij je de file nog voor iets anders zou gebruiken, lijkt me je constructie niet echt logisch.

gebruik dan liever

$content = 'Beginzin';
$content .= 'Tweede zin met een '.$variable.' erin.';


Althans ik zou het toch zo doen. :)

D

@lcedo

Legacy Member
Disa zei:
Tenzij je de file nog voor iets anders zou gebruiken, lijkt me je constructie niet echt logisch.

gebruik dan liever

$content = 'Beginzin';
$content .= 'Tweede zin met een '.$variable.' erin.';


Althans ik zou het toch zo doen. :)

D
Idd ik ga die file nog gebruiken voor andere mails te sturen, een soort algemene mailtemplate dus ;)

Disa

Legacy Member
@lcedo zei:
Idd ik ga die file nog gebruiken voor andere mails te sturen, een soort algemene mailtemplate dus ;)


Waarom echo je dan je output? Aangezien je het enkel voor mails zou gebruiken lijkt me dit niet echt nuttig. Je zou er ook letterlijk een template van kunnen maken (een .tpl) al de vars replacen en dit inlezen in een andere variable.


Ik zie echt het nut niet ervan in om in die "mailtemplate" echo's te plaatsen.

D

@lcedo

Legacy Member
Van die "echte templates" ken ik niet veel, zal voor een volgende versie zijn ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan