Archief - PHP: Integratie login phpBB2 in website

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eduw

Legacy Member
Khad graag op www.denoane.be de login van het forum geintregreerd
Ook zou het mogelijk moeten zijn dat enkel de personen die ingelogd zijn van het forum de pagina pictures.php kunnen zien
iemand een idee?
thx

Disa

Legacy Member
Ik gebruik dit zelf ook voor een clansite van me. Het is niet echt zo simpel. Zo doe ik het:
Maak een file sessions.php aan (in je gewone dir) met hetvolgende:
PHP:
<?php
define('IN_PHPBB', true); 
$phpbb_root_path = 'forum/'; 
include($phpbb_root_path . 'extension.inc'); 
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx); 
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);
init_userprefs($userdata);
?>


dit include je dan in je config.php of elders anders als je wil. Als je dan wilt weten of iemand ingelogd is:

PHP:
include('sessions.php');
if ($userdata['session_logged_in']) {
 echo "Ingelogd, toon de gewenste data.";
echo "Uw username is: ".$userdata['username'];
}
else {
 echo "U bent niet ingelogd";
}


De html code:
Code:
<form action="/forum/login.php?redirect=../index.php" method="post">
<input type="hidden" name="redirect" value="/{current_page}" />
Name: <input type="text" name="username" class="input"><br />
Pass: <input type="password" name="password" class="input" />
<input type="submit" name="login" value="Log in" />


De redirect werkte bij mij niet altijd, daarom heb ik de login.php ge-edit van phpbb2 zelf. Mits een beetje kennis moet dit wel mogelijk zijn.


Kweet niet of het helemaal klopt hoor maar het zou allesinds zo iets moeten zijn. (Er staat ergens een hack/mod op het phpbb2 forum als je meer uitleg wilt)


- Disa

Eduw

Legacy Member
<form action="/forum/login.php?redirect=../index.php" method="post">
<input type="hidden" name="redirect" value="/{current_page}" />
Name: <input type="text" name="username" class="input"><br />
Pass: <input type="password" name="password" class="input" />
<input type="submit" name="login" value="Log in" />

Bij ik staat de login.php in http://www.fubart.be/cock-front/pics/login.php
men hoofdpagina staat op http://cock-front.fubart.be/index.php
normaal werk je met ../ om naar bovenliggende mappen te gaan maar hoe zeg je dat hij naar een ander subdomein moet?

Disa

Legacy Member
Eduw zei:
<form action="/forum/login.php?redirect=../index.php" method="post">
<input type="hidden" name="redirect" value="/{current_page}" />
Name: <input type="text" name="username" class="input"><br />
Pass: <input type="password" name="password" class="input" />
<input type="submit" name="login" value="Log in" />

Bij ik staat de login.php in http://www.fubart.be/cock-front/pics/login.php
men hoofdpagina staat op http://cock-front.fubart.be/index.php
normaal werk je met ../ om naar bovenliggende mappen te gaan maar hoe zeg je dat hij naar een ander subdomein moet?

De volledige url meegeven ?

<form action="http://www.fubart.be/cock-front/pics/login.php?redirect=http://cock-front.fubart.be/index.php" method="post">

Eduw

Legacy Member
Mja het lijkt nu te werken maar ik kan enkel inloggen als ik in een ander browservenster al ingelogd ben op mijn forum
als ik niet ingelogd ben op men forum zegt hij dak een foutieve user heb ingegeven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan