Archief - PHP: Login maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannick

Legacy Member
Mijn vraag luidt als volgt: Is er ergens een site die het maken van een login (php,database, kortom alles wat erbij hoort) volledig uitleggen?
Ik weet dat wat ik nu ga vragen bij velen een gevoel oproep van :"Hij wil er zelf niets voor doen, hij is lui", maar dit is niet waar.

De reden wrm ik dit vraag is omdat ik het vrij dringend nodig heb, ik ga mij binnenkort boeken halen voor zelfstudie, maar momenteel heb ik die tijd gwn niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

grtz

killgore

Legacy Member
Nja, vrij simpel:

-begin er nie aan als ge niets van php kent, uw systeem gaat toch vol leaks & butgs zitten.

Gebruik dan een cms als het dringend is.

Rvl

Legacy Member
content management system, eigenlijk is dit het hele administratieorgaan van u site. Enkele functies kunnen bijvoorbeeld nieuws toevoegen zijn, usergroepen beheren, pagina's aanpassen, fotogallerijen bewerken, ...

yannick

Legacy Member
Hier komt de nog dommere vraag:

Hoe kan ik dit gebruiken, want da news enzo toevoegen zou heeeel handig zijn :)

mvg
Bedankt voor de hulp al!

killgore

Legacy Member
Brock zei:
1 waarschuwing hierbij: 95% van de artikels op phpfreakz staat vol met noob-fouten (omdat vele artikels zijn geschreven door beginnende php'ers) en bevatten veiligheidslekken & oncorrecte php code.

Ik ben een goed half jaar vrij actief geweest op hun chatkanaal (dat trouwens vrij losstond van de site) en daar zeiden de meeste mensen dit zelf ;). Moest glox hier nog actief zijn, em kan het meeste wel bevestigen :D

tikketim

Legacy Member
hmz killgore kunde is 1 script er uit kiezen dat wel correct en veilig is ? want hoe ik da doe is volgens mij ook alles behalve hoe het zou moeten zijn :p

killgore

Legacy Member
tikketim zei:
hmz killgore kunde is 1 script er uit kiezen dat wel correct en veilig is ? want hoe ik da doe is volgens mij ook alles behalve hoe het zou moeten zijn :p
buh, teveel werk en kmoe nog exame lere :p.

ma der staat een algemeen artikel over beveiliging op phpfreakz dat wel zeer goed en vrij correct is. Mssch dat eens zoeken (is hier al verscheidene malen gepost geweest).

Voor de rest is het al doende leert men ;).

Een GOED boek kan ook helpen om geen php-fouten te maken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan