Archief - PHP: Login werkt in Firefox(nieuwste) maar niet in IE ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fr1g0

Legacy Member
De login staat in een iframe en na het inloggin keert hij gewoon terug naar de login pagina in IE. (je bent dus niet ingelogd)
Bij firefox werkt alles normaal...

Login: test
pass: 123
http://www.pixie.be/member.php

member.php
PHP:
<?
session_start();

require("config.php");

echo "<link rel=\"stylesheet\" content=\"text/css\" href=\"style.css\">";

if(!$login){
?>

Niet ingelogd<br><br>
> <a href="login.php">Log in</a><br>
> <a href="aanmelden.php">Meld aan</a>

<?
}
if($login AND session_is_registered('memberid')){
$query = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE memberid = '$memberid'");

while($object = mysql_fetch_object($query)){
$gebruikersnaam = $object->gebruikersnaam;
$priveberichten = $object->pm;
}

$query = mysql_query("SELECT * FROM priveberichten WHERE naar = '$memberid'");
$result = mysql_num_rows($query);
?>

Ingelogd als : <? echo $gebruikersnaam ?><br><br>

> <a href="loguit.php">Log uit</a><br>
> <a href="profiel.php">Memberlijst</a><br>
> <a href="profiel.php?mid=<? echo $memberid ?>">Mijn profiel</a><br>
> <a href="wijzig.php">Wijzig gegevens</a><br>
<?
if($priveberichten){
?>
> <a href="priveberichten.php">Privé- berichten</a> ( <? echo $result ?> )

<?
}
}
?>

Login.php
PHP:
<?
session_start();

require("config.php");

if($submit){

$query = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE gebruikersnaam = '$gebruikersnaam' AND wachtwoord = '$wachtwoord' AND geactiveerd = '1'");
$result = mysql_num_rows($query);

if(!$result){
$a = "Gebruikersnaam en/of Wachtwoord is/zijn incorrect. Of je bent vergeten om je account te activeren...<br><br><a href=\"?gebruikersnaam=$gebruikersnaam\">Ga terug</a>";
}
else{
while($object = mysql_fetch_object($query)){
$memberid = $object->memberid;
}
$login = 1;
session_register("login");
session_register("memberid");
echo '
<script type="text/javascript">
window.location = "member.php"
</script>
'; 
}
}
else{
// Verwijder deze comment en de onderstaande regel als je een eigen stylesheet gebruikt...
echo "<link rel=\"stylesheet\" content=\"text/css\" href=\"style.css\">";


if(!$login){
$a = "<form method=\"POST\" action=\"$PHP_SELF\">
  <input type=\"hidden\" name=\"submit\" value=\"1\">
  Naam:<br>
  <input type=\"text\" name=\"gebruikersnaam\" size=\"20\" value=\"$gebruikersnaam\"><br>
  Wachtwoord:<br>
  <input type=\"password\" name=\"wachtwoord\" size=\"20\"><br>
  <input type=\"submit\" value=\"Login\"> <input type=\"reset\" value=\"Aanmelden\"
  onclick=\"document.location.href=('aanmelden.php')\">
</form>";
}
else{
echo '
<script type="text/javascript">
window.location = "member.php"
</script>
'; 
}
}
// Op de plaats in je layout waar je het inlogformulier wilt hebben doe je ( echo $a; )
echo $a;
?>

Fraggie

Legacy Member
Die link heeft toch geen functie gekregen? Buiten het afspelen van een mp3 file?
<a href="#" onMouseOver="document.all.music.src='login.mp3'">
<font face="Impact" color="#FFFFFF" size="5">Login</font></a>

Radiance

Legacy Member
Fraggie, iets lager kijken ;)

Frigo, geef
- relevante PHP code, tenzij je zeker bent dat het een HTML probleem is
- een te-gebruiken login/pw, niemand hier gaat moeite doen om zich te registeren

dJeez

Legacy Member
Begin alvast eens door correcte HTML te gebruiken in de iframes ipv er enkel een codefragment in te proppen (waar zijn de html, head, body tags?)...

Fr1g0

Legacy Member
Fraggie zei:
Die link heeft toch geen functie gekregen? Buiten het afspelen van een mp3 file?
<a href="#" onMouseOver="document.all.music.src='login.mp3'">
<font face="Impact" color="#FFFFFF" size="5">Login</font></a>
Inderdaad, goed opgemerkt. :)

dJeez zei:
Begin alvast eens door correcte HTML te gebruiken in de iframes ipv er enkel een codefragment in te proppen (waar zijn de html, head, body tags?)...
Daar zit het probleem niet denk ik...

Radiance

Legacy Member
Het werkt anders prima in zowel Firefox als IE 6.0 hier.
Al eens geprobeerd een volledige refresh te doen in IE (ctrl + f5) ?

omfg

Legacy Member
dat heeft iets met je frames/cloaking te maken :oink: ik had dat probleem ook met een site, maar toen ik cloaking uitgezet had kon ik wel inloggen in IE :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan