Archief - PHP: Mambo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RebornSnake

Legacy Member
Ik heb hiervan gelezen en ik heb ondertussen zelf ff een testversie online gezet maar ik wil weten of er niet meer mogelijk of meer info voor Mambo is...

Joomla! is uitgesloten omdat je daarvoor PHP 5 nodig hebt en Lycos ondersteunt enkel PHP 4,als er mensen zijn die weten hoe ik GRATIS aan een server geraak die PHP 5 ondersteunt,contacteer me

testversie : http://members.lycos.nl/pointoforigin

testversie was enkel om wat te prutsen,m'n main goal is hier een PS3 site van te maken

enige suggesties zijn altijd welkom :p

maatje

Legacy Member
gratis server die php5 ondersteunt zou ik niet weten maar je kan wel een Apache Webserver gratis downloaden en php5 erop installeren. Zo heb je uw eigen hosting want iedereen zal surfen naar uw webserver die gehost staat op uw eigen pc.

Jayvie

Legacy Member
Mambo en Joomla lopen analoog dus als je meer info over Joomla vindt, dan kan je die ook gebruiken voor Mambo. Ik heb wel enkele interessante links voor Joomla als je die nodig hebt...

KULeest

Legacy Member
maatje zei:
gratis server die php5 ondersteunt zou ik niet weten maar je kan wel een Apache Webserver gratis downloaden en php5 erop installeren. Zo heb je uw eigen hosting want iedereen zal surfen naar uw webserver die gehost staat op uw eigen pc.

en hoe zorg jij dat IEDEREEN naar je pc surft, zonder te betalen en niet in LAN hangt?

RebornSnake

Legacy Member
Alucard zei:
Mambo en Joomla lopen analoog dus als je meer info over Joomla vindt, dan kan je die ook gebruiken voor Mambo. Ik heb wel enkele interessante links voor Joomla als je die nodig hebt...
lijkt me interessant :D
gimme those links :p

dJeez

Legacy Member
KULeest zei:
en hoe zorg jij dat IEDEREEN naar je pc surft, zonder te betalen en niet in LAN hangt?
Dat kan via diensten als dyndns.org, maar ik zou dat afraden omwille van bandbreedtegebruik.

Jayvie

Legacy Member
RebornSnake zei:
thx 4 da link
/gaat die gaan uitchecken ^-^
Zeker en vast over componenten en modules lezen, door die te installere kunt ge veel meer doen met uw site!

EroniX

Legacy Member
Ik draai een 30-tal Mambo sites, valt wel mee voorlopig. Als je nu een site wil starten met als basis Mambo kan je best nog even wachten op versie 4.6. Er zitten enkele nieuwe features in(veel beter editor, meertalig, ...) die best handig zijn.

Qua resources volstaan 2 sites:

http://www.mamboserver.com/ (check zeker het forum daar)
http://mamboxchange.com/ (alle componenten, modules & mambots)

RebornSnake

Legacy Member
Mamboxchange ziet er VERDOMD handig uit,erg bedankt voor de link ;)

RebornSnake

Legacy Member
merci 4 de link maar ik had al een template gevonden maar ik wil het en beetje aanpassen,het probleem is dat hetgene ik wil aanpassen in Flash is

bekijk ff mijn testversie ( zie eerste post )

Ik zou willen dat 'Point of Origin' , dat 'MBI'-button-tje en 'Index' weg is.
Is er iemand die weet hoe dit moet of dit kan doen voor mij ????
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan