Archief - PHP : Opmaak van Word documenten behouden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

horse_99

Legacy Member
Hoi,

Is het mogelijk om de opmaak van Word documenten te behouden bij bijvoorbeeld:

a. Het uploaden van een Word document, opmaak omzetten met PHP in HTML.
b. Het kopiëren en plakken van de tekst in een Word document, en met JavaScript bbcode genereren in het tekstveld (<textarea>).

Dit zijn de twee eerste ideeën die in me opkomen. Iemand vroeg me of dit mogelijk zou zijn, maar heb er zelf nog nooit van gehoord dus ik heb niets beloofd. De bedoeling is dus dat bij het posten van een Word document, als nieuwsbericht, de opmaak blijft behouden.

Iemand raad?

MVG, horse_99.

NeoNeke

Legacy Member
eerste is mogelijk, maar heb ik nog nooit mee gewerkt, 'k zou het echt niet direct weten hoe het perfect moet, ma google zal hier toch wel raad genoeg van weten :)
tweede is denk ik niet direct mogelijk

maatje

Legacy Member
bij eerste kun je wel word documenten uploaden maar opmaak omzetten met PHP in HTML zou ik niet weten want je kent het script niet van MS Word dus onmogelijk om om te zetten.

Radiance

Legacy Member
http://be.php.net/com
Op phpfreakz.nl staat er nog een korte introductie over de COM klasse ook geloof k.
Hiervoor moet Word op de server geinstalleerd zijn (en zal die dus ook windows moeten draaien).
Ik heb al stand-alone classes gezien ook (use the force), maar die haalden tekst dan enkel plaintext op.

frenzal

Legacy Member
in een rich textarea editor zoals fck editor, kun je tekst met opmaak uit word copypasten, code trekt er na wel op niks maar het werkt, bestaat ook een functie dat een word copy paste qua code een beetje kan opkuisen maar het blijft een rommel

sneax

Legacy Member
algorythme van openoffice bekijken en omzetten naar php? hhehe

ik zou veel moeite sparen en zeggen dat dit quasi onmogelijk is

killgore

Legacy Member
Da tweede lijkt mij eerder een browser aangelegenheid of dus heel mssch dat javascript het aankan, maar dat betwijfel ik nu eens heeeel sterk :p.

@Radiance: das meer iets voor communicatie met bv. word op de pc waarop PHP zelf draait, niet voor websites te hosten en dus interpretatie van word-data op de bezoeker zijn pc (ik denk toch dat hij dat wilt).
Tenzij ge het enkel als oplossing voor 1e probleem bedoelde ;), daarvoor is dat een vrij goede opl. :).

Ramm

Legacy Member
Je kan eens proberen gewoon uw word-document op te slaan als HTML-pagina en dan kijken welke code hij genereert. Op basis daarvan maak je deftige code en kijk je dan welke alinea hij omvormt naar welke regel etc... en dat dan in PHP te wringen

Boddah

Legacy Member
als .NET een optie is; er zijn object libraries beschikbaar voor oa Word, Excel en Powerpoint. die zijn doorgaans tamelijk eenvoudig te gebruiken.

in PHP zal het minder evident zijn vrees ik.

horse_99

Legacy Member
Hmm, ik denk dat ik het bij een gewone textarea houdt met een editor die HTML genereert in deze textarea. Bijvoorbeeld zo'n editor die je hebt bij webmail (Gmail bijvoorbeeld) of de editor bij Wordpress is ook wel knap.

Ik kan dan nog wel iets proberen te maken om een Word document te uploaden, zodat de tekst hiervan verschijnt in de textarea, en dat je vervolgens de delen moet opmaken met de editor, maar lijkt me verloren moeite aangezien je het dan even goed kan kopiëren en plakken.

Merci voor al de reacties.

MVG, horse_99.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan