Kurrado
Legacy Member
Hoi iedereen,
Even in het kort:
Een tweetal maanden geleden werd mijn forum gehackt (door ik weet niet wie
), dat was toen phpBB 2.0.10 (beetje outdated dus
)
Vorige week, ik had nog steeds mijn forum niet geupdate, werd het opnieuw gehackt. Gelukkig had ik weer een backup. Maar deze keer heb ik eerst een nieuwe foruminstallatie erop gezet, namelijk de laatste nieuwe phpBB 2.0.20.
Nu zie ik bijna constant dat er gebruikers online zijn, en met buitenlandse IP-adressen:
Gast 15 Apr 2006 08:42 pm 15 Apr 2006 08:42 pm Weergeven profiel 202.86.196.9
Gast 15 Apr 2006 08:38 pm 15 Apr 2006 08:38 pm Weergeven profiel 24.45.99.105
De een is vanuit Amerika, de ander vanuit de Filipijnen

Wat kan ik hieraan doen, dit zijn waarschijnlijk weer potentiele hackers
Moet ik mij zorgen maken of kunnen ze die nieuwe installatie niet hacken ?
Wat een bezigheid zeg...
Groeten,
Kurrado
Even in het kort:
Een tweetal maanden geleden werd mijn forum gehackt (door ik weet niet wie
), dat was toen phpBB 2.0.10 (beetje outdated dus
)Vorige week, ik had nog steeds mijn forum niet geupdate, werd het opnieuw gehackt. Gelukkig had ik weer een backup. Maar deze keer heb ik eerst een nieuwe foruminstallatie erop gezet, namelijk de laatste nieuwe phpBB 2.0.20.
Nu zie ik bijna constant dat er gebruikers online zijn, en met buitenlandse IP-adressen:
Gast 15 Apr 2006 08:42 pm 15 Apr 2006 08:42 pm Weergeven profiel 202.86.196.9
Gast 15 Apr 2006 08:38 pm 15 Apr 2006 08:38 pm Weergeven profiel 24.45.99.105
De een is vanuit Amerika, de ander vanuit de Filipijnen

Wat kan ik hieraan doen, dit zijn waarschijnlijk weer potentiele hackers
Moet ik mij zorgen maken of kunnen ze die nieuwe installatie niet hacken ?
Wat een bezigheid zeg...
Groeten,
Kurrado
