Archief - PHP: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KIA_Killer

Legacy Member
Greetingzz,

ik ben een website met log-in systeem in php aan het maken maar nu krijg ik volgende error:


Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /usr/home/deb4925/domains/thematadors.be/public_html/loggedin.php:2) in /usr/home/deb4925/domains/thematadors.be/public_html/loggedin.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /usr/home/deb4925/domains/thematadors.be/public_html/loggedin.php:2) in /usr/home/deb4925/domains/thematadors.be/public_html/loggedin.php on line 3
Helaas, de loginnaam werd niet gevonden. Probeer opnieuw

Nu ehm, er wordt overal gesproken van 'geen spaties voor de php tags' maar die zijn er niet. Verder vind ik niet direct de oplossing. Iemand hier die weet wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!

edit:

ik veronderstel dat de 2de error een gevolg is van de eerste..

Tyfius

Legacy Member
Er mag geen output voor de session_start() zijn. Dus ook geen HTML output.

KIA_Killer

Legacy Member
alllrighty da werkt nu, maar ehm.. da moet op ne site komen met (vrij tot ongelooflijk veel) html opmaak :/ wat nu gedaan?

Tyfius

Legacy Member
Die kan nog steeds na uw session_start() komen. Dat moet gewoon eerst gebeuren, voor er enige andere output naar de browser wordt gestuurd.

KIA_Killer

Legacy Member
Aangezien ik hier enorm (lees: vreselijk enorm gigantisch ofzo) slecht in ben, hoe moet ik dat juist dan doen zo, wat die laatste 2 posts beschrijven?

Tyfius

Legacy Member
Code:
<?php
session_start();
// andere php dingen
// blabla
?>
<html>
<!-- hier de gewone html en eventueel andere PHP code ertussen -->
</html>

KIA_Killer

Legacy Member
alrighty, de site werkt voor 95%
het laatste is nu eht volgende (www.thematadors.be)
in de voorste tabel staat voor elk nieuwsbericht een nummer en als je op dat nummer drukt
zou je op de volgende pagina (news.php) het volledige nieuwsbericht tezien moeten krijgen.
nu, om het juiste nieuwsbericht te tonen moet hij natuurlijk weten WELK en dat weet hij door dat nummer op de pagina ervoor. Ik ga er dus van uit dak da nummer via ne variabele moet doorgeven, maar kvind ni direct een geen al te moeilijke manier om ne variabele via ne a href (of andere manier van linken) mee te geven (mss via een form maar dan weetk bvb ni hoe ik ipv ne knop als submit, ne link moet gebruiken)...

Alst ni duidelijk is zalket nog wel is deftig zegge ma kzen zo druk bezig me vanalles en nogwa ..

tripwires

Legacy Member
gemakkelijkste is hiervoor een query-string gebruiken dan ziet de link er ongeveer uit als volgt...
/news.php?ArticleID=1207
/news.php?ArticleID=1208
/news.php?ArticleID=12011
...

KIA_Killer

Legacy Member
s?News_ID= ...'

wat moet ik verder nog aanvullen? bedoeling is dus dat hij het cijfer in de kolom overneemt en die haalt hij uit een database als $_POST['News_ID']

en op de pagina erachter moet ik dus $_GET[News_ID] doen gok ik

Zir0h

Legacy Member
$nieuws=mysql_fetch_array()
en dan waar ge het nummertje wilt $nieuws['News_ID']

Of begrijp ik het verkeerd?

KIA_Killer

Legacy Member
Kan zijn, of ik begrijp u verkeerd :D

Even opnieuw:

Ge krijgt een tabel met nieuws en in de eerste kolom staat voor elke titel een nummer van een nieuwtje. Dat nummertje komt uit de database via $_POST['News_ID'], en zo output dus.
Bedoeling is dus als ge op dat nummertje klikt dat ge naar de volgende pagina gaat.
Dus: <a href=" ... "> $_POST[&#8217;News_ID'] </a>.
De volgende pagina heet news.php. Nu vraag ik me dus af hoe ik die link moet beschrijven, en hoe ik op de volgende pagina die variabele laad.
Het laden gebeurt door middel van $_GET['News_ID'] dacht ik.

KIA_Killer

Legacy Member
Met volgende code vergelijk ik de meegeleverde variabele met het nummerke in mijn database en dan toon ik die op het scherm. Nu probleem is: alles werkt maar hij toont niks dus ik gok dat hij gewoon de variabele ni meegeeft.

Code:
$sql = "SELECT * From News WHERE News_ID='$_GET[News_ID]'";
$resultset=mysql_query($sql);

while($data = mysql_fetch_array($resultset))
{
	
        echo $data['News_ID'];
	echo $data['Titel'];
	echo $data['Inhoud'];
	echo $data['Datum_Tijdstip'];
}

welp

Legacy Member
$sql = "SELECT * From News WHERE News_ID='".$_GET['News_ID']."'";

Dit moet al zeker op deze manier. heb er voor de rest niet naar gekeken srr.

Tyfius

Legacy Member
Kijk eens op sitemasters.be naar de standaard nieuws scripts. Daar zitten hopen voorbeelden bij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan