Archief - PHP: Site opslaan op CD-Rom

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TiZon

Legacy Member
Hey

Een vriendin van mij heeft een project lopen momenteel en ze had daar een site voor nodig waarop ze alles netjes kon bijhouden alsook haar taken publiceren naar de leerkrachten toe.

Ok, geen probleem, ik heb dat allemaal mooi in PHP gemaakt (geen MYSQL) en ik host die eveneens voor haar.

Maar nu zouden ze het boeltje ook nog eens integraal moeten kunnen afgeven op CD-rom.

Nu vraag ik mij dus af hoe ik dit het beste aanpak.
De functionaliteit van dingen nog te wijzigen moet er niet meer zijn, maar alle pagina's moeten wel geopend kunnen worden.
Is er een manier om alles geparsed te branden?

Bedankt!
Bart

Cyberkef

Legacy Member
voor zover ik weet kan je gewoon alles kopiëren/verplaatsen/branden/zippen/extracten zonder enig probleem te hebben (enigste wat ik kan inbeelden dat problemen zou geven zijn hardcoded paths).

TiZon

Legacy Member
huh? :unsure:

Ik heb bijvoorbeeld een index.php, met daarin een systeempje om de inhoud van elke pagina te includen... (?p=blabla) je weet wel. Dat kan toch onmogelijk werken :)

Cyberkef

Legacy Member
En waarom zou dat niet werken? ^_^

include('functions.php');

of dat nu op c:\, e:\, c:\localhost\ ... staat, als index.php en functions.php in zelfde map staan, dan zal het werken.

Zet je boeltje anders maar es helemaal op een usb stick, en een snelle local install van apache+php met je documentroot ernaar toe. Zou normaalgezien perfect moeten werken.

racecase

Legacy Member
Er is een webserver nodig die php ondersteunt om uw php-code te interpreteren. Zorg dus ofwel voor een soort usbwebserver zoals noobslayer zegt. Is het niet best om gewoon de URL door te geven zodat men de website kan bekijken en dan los te files op cdrom te branden?

tmagus

Legacy Member
http://www.outsite-in.com/ gebruik gewoon dit, tis vreselijk gemakkelijk en het oogt nog redleijk schoon ook ;), cd'ke er in en dan autostart de website (temp sql server en temp php server enzo)

grtz me

ps. gekunt gemakkelijk den trail gebruiken voor dit ;)

TiZon

Legacy Member
Allemaal alvast bedankt :)

Ik ga eerst die outside-in eens bekijken, en als dat niet lukt met die wget ;)

Bedankt!

Edit: eerste blik geworpen op OutSite-In: jammer, alleen windows :p

tmagus

Legacy Member
TiZon zei:
Allemaal alvast bedankt :)

Ik ga eerst die outside-in eens bekijken, en als dat niet lukt met die wget ;)

Bedankt!

Edit: eerste blik geworpen op OutSite-In: jammer, alleen windows :p

So ik zie het probleem nie? of denkte nu echt da die leerkrachten daar effen linux draaien ofzo op hun home pc... don't think so... en dan nog als ze dan al linux zouden hebben... gekunt moeilijk studenten verplichten van os compatible cd'ke met nen website af te geven for got sake :p da ze dan nen windows pc zoeken lijk de rest van de wereld :p

TiZon

Legacy Member
tmagus zei:
So ik zie het probleem nie? of denkte nu echt da die leerkrachten daar effen linux draaien ofzo op hun home pc... don't think so... en dan nog als ze dan al linux zouden hebben... gekunt moeilijk studenten verplichten van os compatible cd'ke met nen website af te geven for got sake :p da ze dan nen windows pc zoeken lijk de rest van de wereld :p

De leerkracht aan wie het moet afgegeven worden geeft OS'en en gebruit zelf meestal OSX :D

Het idee van een site is toch wel dat hij cross-platform is, nu moet ik het enkel nog doortrekken daar die cd :p
En dat valt een beetje tegen :)

Maar waarschijnlijk zal ik er toch een windows-versie van maken...
Het enige probleem is dat hijsoms neit helemaal dingen juist doet :)
ik krijg veel division by 0 zero-errors, iets wat ik normaal niet krijg :)

killgore

Legacy Member
dat zal met php vrij onmogelijk gaan tenzij je een installer voor elk platform voorziet (php binaries zijn platformafhankelijk, zoals elk C/C++ programma).

tmagus

Legacy Member
TiZon zei:
De leerkracht aan wie het moet afgegeven worden geeft OS'en en gebruit zelf meestal OSX :D

Het idee van een site is toch wel dat hij cross-platform is, nu moet ik het enkel nog doortrekken daar die cd :p
En dat valt een beetje tegen :)

Maar waarschijnlijk zal ik er toch een windows-versie van maken...
Het enige probleem is dat hijsoms neit helemaal dingen juist doet :)
ik krijg veel division by 0 zero-errors, iets wat ik normaal niet krijg :)

idee is dat nen site cross-browser is :p en de browser van die os moet maar zijn werk goed doen op zijn OS :p

en als ze dan toch OS geeft:p zal ze wel weten dat iets is ma onmogelijk is om volledig platform afhankelijkheid te hebben van nen site op nen CD tenzij ge live cd'ke van maakt maarja is ook nie echt nuttig een halve live os laaten booten voor nen site te tonen? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan