Archief - /php Slimbox of resizen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

j design

Legacy Member
hallo,

Ik heb een slimbox afgehaald en die werkt zeer goed.
http://www.digitalia.be/software/slimbox

Nu is mijn probleem: ik zou de afbeeldingen die getoond worden willen resizen.
Voor mij maakt het niet uit of dit virtueel door max width max height wordt gedaan of met php.

Het zit namelijk zo:
Op deze sitekan je afbeeldingen uploaden en dan worden die tentoongesteld.
Het is nu mijn bedoeling om me slimbox het geheel wat aangenamer te maken en door op een verkleinde (css) afbeelding te klikken de grotere versie te zien.

Ik heb in mijn uploadscript al geprobeert om te resizen maar daar loop ik volledig in vast.
Volgens mij worden daar ook onnodig veel stappen in gedaan.
Dan heb ik geprobeert in de css van die slimbox te veranderen maar daar worden enkel de atributen van de slimbox weergegeven en niet de afbeelding zelf (toch niet gevonden anders)

Dus mijn vraag naar jullie, kan dit? Zoja hoe :)?
Ik weet dat php en dan resizen wss de beste oplossing biedt maar het lukt me zo echt niet. (dit is dan ook mijn voorkeur als iemand een oplossing weet)

Eventueel de code:
Code:
<?php 
$fp = fopen('../txt/add.txt','a'); 


if ( 
    (   ($HTTP_POST_FILES["uploadedfile"]["type"] == "image/gif"  ) 
     || ($HTTP_POST_FILES["uploadedfile"]["type"] == "image/png"  ) 
     || ($HTTP_POST_FILES["uploadedfile"]["type"] == "image/jpg"  ) 
     || ($HTTP_POST_FILES["uploadedfile"]["type"] == "image/jpeg" ) 
     || ($HTTP_POST_FILES["uploadedfile"]["type"] == "image/pjpeg") 
    ) 
    && ($HTTP_POST_FILES["uploadedfile"]["size"] < 10000000)) { 
	

  $line  = $_POST["naam"] ."|". date("d-m-Y"); 
  $line .= "|" . basename($_FILES['uploadedfile']['name']); 
  $line  = str_replace("\r\n", "<br />", $line); 
  $line .= "\r\n"; 
  fwrite($fp, $line); 

  	$target_path = "uploadmap/"; 
	$target_path = $target_path . basename($_FILES['uploadedfile']['name']);  
          
 	 if (move_uploaded_file($_FILES['uploadedfile']['tmp_name'], $target_path)) { 
     	 echo "Bestand ".  basename($_FILES['uploadedfile']['name']) ." is upgeload"; 
  }     
   
}   
?>
Het is idd de code van mijn vorige post.
Dus als dat er al toe doet, rekening houden met de tekst die in de array moet weggeschreven worden.

Bedankt

mvg J


Edit:
In het 'archief' bij de foto met de draaitafel zie je duidelijk waarom ik wil resizen.

Dan nog een kleine vraag:
Ik heb al geprobeert als alles upgeload is ipv een echo te doen hem door te sturen naar de indexpagina met
Code:
header('Location: ../');
die stond in de plaats van de echo bestand .. is upgeload
moet die ergens anders staan?

exxhal

Legacy Member
Welke afbeelding wil je nu eigenlijk verkleinen?
De afbeelding op de website zelf of de foto v/d slimbox.

j design

Legacy Member
Het is de bedoeling dat de foto die in de slimbox verschijnt als die opent een max-height en max-width krijgt.

De manier maakt me niet uit
Volgens mij kan het via de css van de slimbox wel ergens maar waar?

En via php dat je de afbeelding effectief gaat resizen en kleiner in de map staat waardoor er geen css resize meer moet gebeuren door de slimbox

Mijn voorkeur gaat naar php resizen omdat ik dan minder ruimte nodig heb en het is gemakkelijker als dat al in het uploadscript verwerkt zit.
Al dat het niet echt een probleem voorlopig is 3Gb en onbeperkt dataverkeer.

Het probleem bij het uploadscript is dat ik de juiste manier nog niet heb gevonden.
Er moeten geen tumbs gemaakt worden (mag wel) maar ik moet ook nog de gegevens in de array naar het TXT bestand schrijven.

Ik heb al allerhande scripts geprobeert tussen te voegen en dan de variabelen aan te passen maar ik loop steeds vast.

btw hans leuke foto :)
als je dan op je foto klik om hem te bekijken in de slimbox zie je dat die veel te groot eigelijk is

j design

Legacy Member
Volgens wat ik gelezen heb is het een programma, bovendien niet gratis.
Het is echt de bedoeling om dit script aan te passen.
Een link naar een tutorial is ook welkom.

Bedankt

Bram

Legacy Member
Ge zou een PHP resize lib kunnen gebruiken... Dan zijt ge zeker dat het zal lukken. Ik ken er persoonlijk wel geen, ik heb enkel ervaring met die van CodeIgniter. Die kunt ge anders ook wel ombouwen tot een algemene php class...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan