Archief - PHP: Starten met php

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannick

Legacy Member
Ik zou mij graag wat willen verdiepen in php omdat ik graag met databases(me MySql),forums,shoutboxes etc. zou willen werken.

Kunnen jullie mij misschien een goed boek aanraden of site die zich toespitst op deze onderdelen? Want ik ben daarstrx langst de fnac ggn, maar daar hadden ze zoveel boeken over php dat ik niet echt goed wist welke te nemen :p

Alvast bedankt
grtz

yannick

Legacy Member
Thnx!
Zend moet ik idd nog eens doorkijken. Het helpt me niet zoveel bij het maken van shoutboxes enzo, maar ge moet beginnen met de basis he :p

Ja wij krijgen php pas volgend jaar waarschijnlijk (nu ng javascript) :).

grtz

killgore

Legacy Member
hoe kunde nu javascript als vak krijgen :eek:

da boek da zero_grav toonde heb ek al zien liggen in fnac, zag er vrij deftig uit :).

en php & shoutboxes = no go

Rvl

Legacy Member
Zero Grav zei:
Ik heb gehoord dat dit een goed boek is maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee.
Dit zijn inderdaad goeie boeken. Ik heb de professsional php5 ... OOP ... enzoverder hiervan en ben zeer tevreden van dit boek. Wel geen ervaring met de "beginners" versies van deze boeken. Maar de auteurs zijn zeker aan te raden.

Zero Grav

Legacy Member
Kunt ge mij daar de expliciete titel eens van doorgeven Rvl? Want feitelijk ken ik de basis van PHP/MySQL in mijn ogen toch wel, lijkt me beter om eens een trapje hoger te gaan.

Anyway, on-topic dan. PHP zal u nooit helpen bij het maken van een shoutbox, is zo'n gedachte die ik in het begin had maar php leert je gewoon functies aan met bepaalde werkingen die je in een ketting kan zetten om op die manier een shoutbox te bouwen.

Is dus in feite een kwestie van de taal te leren en dan zelf een ketting te ontwerpen.

killgore

Legacy Member
dJeez zei:
Ik zou trouwens Advanced PHP Programming aanraden voor gevorderden (zeker niet voor beginners).
geweldig boek (enige php boek dak nog heb sinds ek "php4 zonder stress" heb verbrand wegens ketterij).

alleen soms wat inconsistent, ze zeggen in hoofdstuk A: zo moete het doen

en in B doen ze et zelf nie goe :p.

edit: oop ebde als beginner trouwes nie nodig

AcIdR3IgN

Legacy Member
Learning PHP (van O'Reilly) lijkt me ook een goed boek (Learning Perl heb ik gelezen en die was zeer goed).. en ja.. O'Reilly *is* gewoon goed.

tikketim

Legacy Member
killgore zei:
geweldig boek (enige php boek dak nog heb sinds ek "php4 zonder stress" heb verbrand wegens ketterij).

wa is daar dan zo slecht aan ? ik heb hiet php 5 zonder stress ( veel php 5 en nog meer stress imo ) maar ik heb nog geen andere boeken bekeken of gelezen dus ik kan niet vergelijken ..

killgore

Legacy Member
tikketim zei:
wa is daar dan zo slecht aan ? ik heb hiet php 5 zonder stress ( veel php 5 en nog meer stress imo ) maar ik heb nog geen andere boeken bekeken of gelezen dus ik kan niet vergelijken ..
dunno hoe het met de php5 versie zit

ma de php4 stond vol fouten en slechte scriptmethoden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan