Archief - PHP: Starten met php

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

6sic6

Legacy Member
Hello,

Ik zou graag starten met php, maar weet niet goed hoe eraan te beginnen. Heb gemiddeld niveau van HTML, hoog niveau van Java en gemiddeld C# (weet niet tot hoever dat er toe doet) :D
iemand goede tutorials/boeken? Heb al wat sites afgegaan, maar vind nooit direct is een goede start tut ...
Hoofd reden waarom ik het ga gebruiken is vooral voor databases, dus dat mag er ook wel al bijkomen dan :)

l8erz

TheCrow7

Legacy Member
Je kan ms beter C# gebruiken via asp.NET als je die taal toch machtig bent.

6sic6

Legacy Member
zelfde mogelijkheden dan als met php ?
Database gericht e.d., kweet niet he, ken zelf niet veel van die verschillende talen

tikketim

Legacy Member
ja dezelfde mogelijkheden in grote lijnen op 2 dingen na die ik direct weet

1 ) de hosting is duurder
2 ) minder online tutorials etc dan bij php

Incinnerator

Legacy Member
2 kleine verwaarloosbare dingen :p hehe (kon het niet laten)

als je php wilt leren

begin met sql (normaal ken je dit al van int schooleke maar er zijn wel enkele dingen anders als je oracle hebt gekregen).
Ik ben begonnen met een nieuwsscript te maken.
als je dat kan , kan je al veel (shoutbox,guestbook , ...)

principe is

connecteren met db
informatie uit de tabel halen met een while lus
en afdrukken binnen de lus

bekijk veel scripts en tutorials (www.phpfreakz.nl , hier heb toch wel redelijk wat bijgeleerd als beginner)

Aub

Lashknife

Legacy Member
Nu moet je voor jezelf uitzoeken of dat je als je toch van scratch start, en een java background hebt, je niet best start met Php5 uit te zoeken op OO niveau.

Niet alles dient gemaakt te worden in OO, maar als je het een en ander project wil doen, is het mss interessanter die manier van werken te bestuderen dan dat je wat scripts en tutorialkes van de oldskool (niet minderwaardig, maar minder toekomstgericht denk ik) procedurele manier gaat leren.

OO vanaf php5 en daar is nog redelijk weinig hosting voor als ik me niet vergis, maar tis mss toch de moeite waard.

6sic6

Legacy Member
Voor mij speelt het geen rol met wat ik start.
Ik zou nadien een site opnieuw willen maken met wat meer gebruiksvriendelijkheid (zie het als project).
Login met mogelijkheid om afbeeldingen te uploaden en direct in een fotoboek te zetten, mailingsysteem voor klanten, enz.
Had al gedacht dit volledig met java te schrijven, meer bepaald dan een applet te maken met login shit, maar denk dat dit in php/asp/... tochwel wat handiger gaat, ofniet?

l8erz

RpR

Legacy Member
6sic6 zei:
Voor mij speelt het geen rol met wat ik start.
Ik zou nadien een site opnieuw willen maken met wat meer gebruiksvriendelijkheid (zie het als project).
Login met mogelijkheid om afbeeldingen te uploaden en direct in een fotoboek te zetten, mailingsysteem voor klanten, enz.
Had al gedacht dit volledig met java te schrijven, meer bepaald dan een applet te maken met login shit, maar denk dat dit in php/asp/... tochwel wat handiger gaat, ofniet?

l8erz
Doe dan jsp...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan