Archief - PHP: Wedstrijdenscript

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fuze

Legacy Member
Hallo :)

Ik zit met een tamelijk moeilijke situatie. Even een situatieschets:

Ik maak een website voor een tafeltennisclub en in de admin area zou het mogelijk moeten zijn een uitslag van een wedstrijd tussen 2 ploegen in te geven met eventueel een klein verslag.

Nu was ik van plan met 2 keuzelijsten te werken waar alle ploegen instaan. Het probleem echter is dat deze elk hun eigen submit knop nodig hebben alvorens ik de variabelen kan aannemen etc.

Is het mogelijk dat ik een pagina heb met:

*Keuzelijst thuisploeg
*Keuzelijst uitploeg
*score thuisploeg
*score uitploeg
*verslag
*één submit knop voor alles in één keer in variabelen te steken en zo in te geven in de databank.

Volgens mij is dat laatste niet mogelijk.. Maar wat is dan de beste oplossing?

Als ik het bovenstaande al heb zou het in principe al genoeg zijn, maar in deze sport worden er 16 sets van best of 3 gespeeld. Iemand een suggestie hoe ik dat best kan aanpakken?

Ben zowat het noorden kwijt :)

Thanks!

Tyfius

Legacy Member
Even snel hoe ik het zou aanpakken:
  • tabel voor ploegen (id, name, adres, url van hun site...) Je voorziet een aparte pagina waar mensen dan ook ploegen kunnen beheren.
  • tabel voor wedstrijden (id, tegenstander id, verslag, bool uit/thuis, set1 wij, set1 tegenstander, set2 wij,...)

Voor een wedstrijd in te vullen voorzie je dus een dropdown met de ploegen (jouw ploeg is gekend, dus daar hoef je geen 2de dropdown voor te voorzien), een checkbox om te kijken of het een uit of thuiswedstrijd was, een verslag, boxjes voor setstanden. Binnen 1 form object heb je hier maar 1 submit knop voor nodig.

fuze

Legacy Member
Thx Tyfius.
De tabellen heb ik al, net hetzelfde trouwens :)

Enkel heb ik een wedstrijden tabel maar ook een sets tabel, net omdat er zoveel zijn. Anders is het tamelijk onoverzichtelijk vind ik, zeker met 16 sets.

Het zou ook mogelijk moeten zijn om wedstrijden van andere ploegen in te geven. Als het 1 dropbox is gaat het inderdaad met 1 form en 1 submit knop. Maar net omdat ik 2 dropboxen nodig heb zit ik in de problemen dacht ik.. Of gaat het als ik bv 1 dropbox "thuisploeg" noem en 1 dropbox "uitploeg", en dan nog altijd met 1 submit knop werk? Dat was eigenlijk ook de vraag :).

dus zo ongeveer (rough draft):
Code:
<form method="post" ...>
<select name="thuisploeg">
<OPTION>test1</OPTION>
<OPTION>test2</OPTION>
</select>
<select name="uitploeg">
<OPTION>test1</OPTION>
<OPTION>test2</OPTION>
</select>
<input type="text" name="puntenthuis" ....>
<input type="text" name="puntenuit" ...>
<input type="submit" naam="submit" value="Verzenden">
</form>

En met verschillende GET's zou ik dan alles hieruit moeten kunnen halen, right?

Bram

Legacy Member
zou ge niet met ajax kunnen werken? Dat em een stuk van uw formulier submit wanneer ge uit focus gaat van uw select menu?

Ik ken wel geen Ajax persoonlijk, maar mss is da wel te doen met Prototype ofzo. En der zijn ook meer dan genoeg Ajax tutorials te vinden via google...

BloodSeaker

Legacy Member
Call me stupid, maar ik zie het probleem niet?

Waarom moet je 2 knoppen hebben, tgaat toch gewoon om de uitslag van 1 wedstrijd tussen 2 partijen?

welp

Legacy Member
BloodSeaker zei:
Call me stupid, maar ik zie het probleem niet?

Waarom moet je 2 knoppen hebben, tgaat toch gewoon om de uitslag van 1 wedstrijd tussen 2 partijen?

idd, ik zie het probleem ook ni echt...

killgore

Legacy Member
in 1 form: lijst ThuisPloeg, lijst UitPloeg, scoreThuisPloeg, scoreUitPloeg, submit.

en dan met die 4 velden gaan inserten in db.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan