Archief - PHP: XML fotoalbum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

'Sup

Legacy Member
Ik ben een site aan het maken en een onderdeel hiervan is een fotoalbum. De foto's worden per 'onderdeel' in aparte mappen (albums) geplaatst en worden getoond adhv een xml bestand. Nu zit ik echter vast bij volgend probleem:

1) Om een afbeelding te tonen wordt volgende xml-code gegenereerd:
Code:
<image>
	<filename>afbeelding0.jpg</filename>
</image>
<image>
	<filename>afbeelding1.jpg</filename>
</image>
...
Hoe zorg ik er nu voor dat (met behulp van php) elke afbeelding die zich in de map bevindt in deze code wordt geplaatst? :confused:


Alvast bedankt

Gogeta

Legacy Member
kzen hier maar ne noob in, bedoeling is dus, ge hebt images geupload (vroeger?) en die moeten nu in die xml komen te staan?

kunt ge normaal gene filelist halen vn u map, en dan de eerste filename pakken, daar voorzetsel afknippen, en dan webschrijven inu xml? dit dan loopen tot alle files gezien zijn?

uiteraard wel checken op .jpg ofzo hé, datge ni een phpfile mee indexed...

Bram

Legacy Member
php heeft een aantal classes speciaal voor XML... Maar idd, gelijk gogeta zegt, lijkt mij het gemakkelijkste... Gewoon uwen directory met afbeeldingen opgeven, deze uitlezen (glob) en dan zo een xml bestand maken...

Gogeta

Legacy Member
*trots* en da voor nooit te hebbe opgelet in de les hypermedia :D en da beetje zelfstudie php :p

killgore

Legacy Member
Bij het uploaden zorg je dat elke afbeelding een record krijgt in je database (ofwel gewoon metadata + uri naar afbeelding in database, ofwel gehele afbeelding in database, laatste in geval van multimediabase).

voor dat opstellen haal je dan gewoon deze records op.

Het probleem met mappen is:
a) Je moet idd al goed opletten wat je ophaalt.
b) Je namen moeten mooi blijven, dus het is al wat vervelender om filenames te genereren (hoewel dat wel veel handiger is).
c) Ze bevatten niets van metadata, wat zeer handig is voor een fotoalbum.

screaM^

Legacy Member
je kan ook ipv alle fotos in een xml te steken, deze in een array steken.

Dit gaat volgens mij sneller gaan en valt trouwens perfect te doen!

killgore

Legacy Member
screaM^ zei:
je kan ook ipv alle fotos in een xml te steken, deze in een array steken.

Dit gaat volgens mij sneller gaan en valt trouwens perfect te doen!

:wtf:

Het doel van xml en een array is wel hééél verschillend hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan