Archief - PORTFOLIO: e4media.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

e4media

Legacy Member
Heb eindelijk mijn nieuwe portfolio kunnen afwerken. Resultaat:

www.e4media.be

Liefst zoveel mogelijk objectieve commentaar aub :)

Brock

Legacy Member
- de startpagina is te leeg en wijkt ( naar mijn mening ) teveel af van de rest van de pagina's. Het hoort er gelijk niet in thuis.
- Uw letters staan te dicht op elkaar ( meer letterspacing )
- bij uw contactforumulier komt uw verzendknop + wat tekst boven uw textarea
- Voor de rest vind ik het niet mis. De gradient onderaan vind ik echter overbodig.

e4media

Legacy Member
Het contactformulier week inderdaad af in Firefox, heb het aangepast.

borisson_

Legacy Member
ik zou die gradient ook wegdoen, vind hem ni zo mooi, plus ik moet ervoor scrollen :p
en als je hem houd, probeer dan ook iets gelijkaardig te doen onder je rode balk links, want die stopt vrij abrupt, zeker, in contrast met die gradient.

Black Night

Legacy Member
Toch deftig voor een portfolio. Ik heb wel enkele opmerkingen:

- Blijkbaar hou je van een lijnstructuur. Probeer dan alles op dezelfde lijn te brengen. De onderkant van de button "Contact" en de image rechts zou ik even hoog plaatsen.
- Links van het menu mis ik nog iets. Misschien omdat je geen border plaatste aan de linkerkant van de menuonderdelen
- De code ziet er inderdaad messed up uit. Probeer css en html zoveel mogelijk te scheiden

Quilombo

Legacy Member
ik snap da grijs vlak rechts naast uw headerpic nie (waardoor ik moet scrollen)
ik snap die grijze gradient vanonder nie (waardoor ik moet scrollen)
ik snap ook nie goe de bedoeling van dien balk links (effective, enhanced, ..), en waarom er rechts daarnaast nog een kleine spatie is (waardoor uw main text nie op dezelfde lijn komt als uw menu)

over t algemeen ziet t er wel goed uit


code :(

Erlend

Legacy Member
"http://www.e4media.be/index.php?page=portfolio&id=3"

alles met "id" in zal google niet als een nieuwe pagina zien
maakt veel uit als je wat wil scoren in google.
Verander "id" door iets anders zonder "id" in.

e4media

Legacy Member
@Erlend:

Bedankt voor de tip! Heb "id" vervangen door "item". Maakt google daar problemen van? :).

Xiao

Legacy Member
e4media zei:
Heb eindelijk mijn nieuwe portfolio kunnen afwerken. Resultaat:

www.e4media.be

Liefst zoveel mogelijk objectieve commentaar aub :)

In je portfolio, de beschrijving bij mouse-over, hoe doe je dat? Heb me daar te pletter achter liggen zoeken...

e4media

Legacy Member
Je maakt een div waar de beschrijving in komt:

HTML:
<div id="Description">&nbsp;</div>

Dan met javascript de inhoud aanpassen, bv vanuit een image:

HTML:
<img src="image.jpeg" alt="" onmouseover="javascript:document.getElementById('Description').innerHTML='Hetgeen in de div komt'"  onmouseout="javascript:document.getElementById('Description').innerHTML='&nbsp;'" />

Xiao

Legacy Member
Bedankt :)
Werkt het ook met PHP?
PHP:
$description="Foto uit Italië";

HTML:
<img src="image.jpeg" alt="" onmouseover="javascript:document.getElementById('$description').innerHTML='Hetgeen in de div komt'"  onmouseout="javascript:document.getElementById('$description').innerHTML='&nbsp;'" />

e4media

Legacy Member
Ja, zo pas je het javascriptje gewoon dynamisch aan. Zo heb ik het ook gedaan

Alleen moet het zijn:

PHP:
<img src="image.jpeg" alt="" onmouseover="javascript:document.getElementById('Description').innerHTML='$Description'"  onmouseout="javascript:document.getElementById('Description').innerHTML='&nbsp;'" />

Talos

Legacy Member
Hmm, ik zou toch wel eens code willen zien van die zogenaamde zelfverklaarde programmeurs, eigenlijk zo stiekem.

e4media

Legacy Member
Talos zei:
Hmm, ik zou toch wel eens code willen zien van die zogenaamde zelfverklaarde programmeurs, eigenlijk zo stiekem.

Ik noem mijzelf geen programmeur. Ik ben alleen geinteresseerd in programmeren en wil hier graag over bijleren. Mijn code is veruit van perfect, maar wel al een heel stuk gegroeid sinds mijn begin.

De fout die squarePusher mij aangeeft heb ik nu aangepast, en in het vervolg zal ik hier ook aan denken.

Ik zeg dus niet dat ik een geweldige programmeur ben, ik zeg alleen dat programmeren mij enorm interesseert en er heel graag over wil bijleren (en het liefst zonder dat mensen die beter zijn als mij op mij neerkijken).

Talos

Legacy Member
Ik kijk niet neer op u ofzo hoor. Het is enkel wel eens interresant om te zien wat mensen die alles zelf geleerd hebben presteren. Wie weet zit je wel helemaal fout bezig, toen ik zelf wat aan het proberen deed ik dingen ook helemaal anders/slechter dan dat ik ze nu met mijn studies zie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan