Archief - PORTFOLIO: Eenvoudige fiche

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Black Night

Legacy Member
Goeiedag,

Ik zou feitelijk eens willen weten wat ik best zou bijschaven aan volgende website:

http://users.skynet.be/jopi/

Het idee achter de site is een eenvoudige fiche met gepubliceerde websites tonen. Daarom heb ik het op 1 pagina gehouden.

Naast opmerkingen zijn tips ook steeds welkom :)

Bedankt

black_diablo0

Legacy Member
op het eerste zicht vind ik het een propere en duidelijke website wat volgens mij ook de bedoeling is, maar ik vind de site zo ongelooflijk saai om op te kijken. het is allemaal zo platjes misschien een mooiere achtergrond plaatsen dan het gebroken wit een klein patroontje lijkt me een goed idee. De kadertjes en lijntjes mogen ook wat meer geaccentueerd worden volgens mijn bescheiden mening. Nog een klein detail dat het onderschrift breder is dan het bannertje ofwel >banner of <onderschrift.

Black Night

Legacy Member
Ok, ik zal jouw opmerkingen proberen oplossen.

Ik heb alleen geen gedacht wat je bedoelt met "accentueren van de lijnen". Wil je in het oog springende lijnen of meer kleurpatronen? :)

D'Sek-

Legacy Member
Ik zou toch eens een boek openslaan over goed ontwerp.. Je blijkt de technische kant wel te beheersen, esthetisch gezien scheelt er nogal veel met het ontwerp. Om niet te zeggen: alles..

Black Night

Legacy Member
Dat is natuurlijk het grote vervelende nadeel van een coder: grafisch een ramp :/

Nuja, ik ben overtuigd: dit design gaat de vuilbak in :unsure:

D'Sek-

Legacy Member
Black Night zei:
Dat is natuurlijk het grote vervelende nadeel van een coder: grafisch een ramp :/

Nuja, ik ben overtuigd: dit design gaat de vuilbak in :unsure:
Goede keuze :)

Om je even op weg te helpen, aangezien je graag simpele lay-outs ziet (welk ook een gerechtigde keuze is voor een portfolio, zo laat je je werk voor zich spreken), heb ik een 3-tal dergelijke sites opgezocht, vergelijk ze eens met jouw ontwerp en kijk wat de verschillen zijn. Gebruik hetgeen wat je eruit geleerd hebt in je volgende ontwerp (lees: verwerk de informatie, maak geen kopie :))

Het moeilijke aan dit soort geminimaliseerde (grotendeels typografische) ontwerpen is dat hetgeen erop staat veel weinig afleidend detail heeft, dus hetgeen erop staat, moet echt wel piekfijn in orde zijn, en daarbij denk ik vooral aan typografie (welk een groot probleem vormt, als ik je ontwerpjes zie)

Design Is Dead
Umeric
Tomer Hanuka

Black Night

Legacy Member
Ik hou inderdaad van simpele layouts. Liefst zelfs zonder images, puur html en css.

Allessinds bedankt voor de links en de info :)


*edit*

Een vraagje naar een slotje op dit threadje :)

black_diablo0

Legacy Member
met de lijntjes bedoel ik dat je er een effectje aan moest geven. Bij de huidige site is da wel gebeurt met de fade ik vind dat mooi.

korte puntjes:
- Het enigste dat ik nu mis op de site is iets om op te klikken :) (tis mor een gevoel hé kan het nie echt verwoorden)

- het beprip taalkennis vind ik ook wel leuk gevonden maar kvind het wel nie professioneel overkomen imho

- ik denk dat de mensen ook graag eens een foto van je zien. (vertrouwen...)

- Probeer ook wa vertrouwelijker over te komen en de mensen wat meer te begeiden.

bv:
U kunt mij contacteren door middel van het emailadres jopi AT smshq DOT net of door onderstaand formulier in te vullen.

vind ik persoonlijk niet genoeg als je wilt dat er mensen u contacteren.

- Design strakjes meer moet dat niet zijn. ik heb de laatste tijd het gevoel dat mensen geen vette designs meer willen, gewone simpele strakke sites prachtig voorbeeld. In mijn huidige leefwereld geldt opnieuw de regel 'Less is more'

- samengevat: wat meer inhoud en mss op bepaalde momenten de bezoeker wat diepgang geven. Design is zeer goed rekening gehouden dat je vermeld dat je designskills niet optimaal zijn.

van mij krijgt hij een 7/10

Xavez

Legacy Member
Quilombo zei:
ferm portfolio :|
tabel van mendeljev, rock werchter, jansport, ...

k vraag mij af hoeveel die vragen voor een design/website, iemand enig idee ?

DiD is toch nogal bekend in de designwereld dacht ik? :). Prijs zal wel nooit onder de 1000 gaan

Black Night

Legacy Member
black_diablo0 zei:
met de lijntjes bedoel ik dat je er een effectje aan moest geven. Bij de huidige site is da wel gebeurt met de fade ik vind dat mooi.

korte puntjes:
- Het enigste dat ik nu mis op de site is iets om op te klikken :) (tis mor een gevoel hé kan het nie echt verwoorden)

Ik wou net dat klikken tegengaan en alles op 1 pagina plaatsen. Misschien verschil in mening ;)

black_diablo0 zei:
- het beprip taalkennis vind ik ook wel leuk gevonden maar kvind het wel nie professioneel overkomen imho

Ok, ik zal eens proberen dat anders te verwoorden ofwel verwijder ik het gewoon

black_diablo0 zei:
- ik denk dat de mensen ook graag eens een foto van je zien. (vertrouwen...)

Hmm, eerst foto vinden :p

black_diablo0 zei:
- Probeer ook wa vertrouwelijker over te komen en de mensen wat meer te begeiden.

Roger

black_diablo0 zei:
- Design strakjes meer moet dat niet zijn. ik heb de laatste tijd het gevoel dat mensen geen vette designs meer willen, gewone simpele strakke sites prachtig voorbeeld. In mijn huidige leefwereld geldt opnieuw de regel 'Less is more'

Danke :)

black_diablo0 zei:
- samengevat: wat meer inhoud en mss op bepaalde momenten de bezoeker wat diepgang geven. Design is zeer goed rekening gehouden dat je vermeld dat je designskills niet optimaal zijn.

Inderdaad, design is bij mij soms een kleine ramp. De hel van een coder, zeg maar :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan