Archief - PORTFOLIO: eigen site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sprinkie

Legacy Member
HooOii


ik ben nieuw op dit forum en ik vraag me af wat jullie van mijn site vinden, ik ben nog maar 13 en persoonlijk vind ik hem niet zo geslaagd,:help: maar hoe vinden jullie hem?

zeg me ook wat ik kan veranderen aub.

zoen
sprinkie


site: www.sprinkie.tk

BertG

Legacy Member
Euh, het is nogal een zeer on-consequente site eh...

Als je eenmaal op de site bent (.tk forfard en je eigen splash)
Kom je op een header die eig wel nice is met dan een oerleelijke content.

Je content is de ene keer met default fonts (Ariaal) en de andere keer met comic sans... Titels die funky zijn, dan weer plain text. Kortom een grote warboel.

->tips
  • Weg met die eerste pagina....
  • Uw bakstenen passen niet bij elkaar...
  • Je content heeft een volledige restyling nodig!!!!! Probeer stijl van je logo te hergebruiken
  • Border tussen je header en je content, of toch een overgang?
  • en vooral -> consequent zijn

en terwijl je nog begint met webdesign... leer zo snel mogelijk xHTML en CSS! Links en uitleg vind je in de stickies.

*trouwens, je site is toch niet met flash?

Orphea

Legacy Member
- 'intro' pagina heeft nog een mooie stijl, sober, met mooie foto.. maar dan ..
- Geen frames gebruiken, stoort persoonlijk
- Rode achtergrond is fel en past niet .. je hebt blauwe en witte letters op je muur .. blauw en rood is fout.
- probeer overal zelfde lettertype te behouden.
- niet rechts uitlijnen .. best links toch zeker voor jou site.
- home pagina: foto centreren?
- uwe header is al bij al nog nie zo slecht, probeer mss in je content daarrond te werken.
- njah pruts beetje in photoshop fzo :D het lukt wel.

Daag

Jerre Muesli

Legacy Member
-uw eerste pagina is de mooiste vindik personlijk maarjah -> niet nodig
-uw bovenste frame komt tot in de helft van het scherm waardoor je de onderste onnodig veel moet scrollen -> irritaties :)
-je knalrode achtergrond zou ik veranderen in een aangenamere kleur (liefst eentje die mooi in contrast staat met je bakstenen)
-je bakstenen menu heeft geen mooie overgang maar toch mooi geprobeert
-je games best openen in een nieuwe pagina
-best wel goed als je maar 13j bent
-zoals BertG zegt css leren (is niet zo moeilijk en met mooie websites tot gevolg)

NUFAN 230

Legacy Member
Ik vind hem wel geslaagd voor die leeftijd, alleen zou ik de header wat kleiner maken en die menu links een ander kleurtje geven dat meer bij dat rood past.

*OFFTOPIC*
Die foto met fietsongeval :rofl:
*/OFFTOPIC*

Quilombo

Legacy Member
sprinkie zei:
persoonlijk vind ik hem niet zo geslaagd,:help: maar hoe vinden jullie hem?

www.sprinkie.tk

mja je moet perfectionistisch genoeg zijn om eraan te werken tot je er wél tevreden over bent vind ik

maar soit, luister maar naar comments hier :)

edit: idd wel goed voor je leeftijd, en mooie fotos ook :D

.kw

Legacy Member
x4xk3 zei:
-uw eerste pagina is de mooiste vindik personlijk maarjah -> niet nodig

Dat argument gaat niet op voor dit soort sites denk ik. Het is vooral de show die telt op een "eigen site" en zo'n website wordt vooral gemaakt voor het plezier van de webmaster en niet in de eerste plaats voor de bezoeker die op zoek is naar informatie en die zo snel mogelijk wil vinden.

Je hond staat nogal relax op zijn achterpoten en op een of andere manier scheren er juist twee gigantische sneeuwvlokken langs zijn neus voorbij.

Voor de rest is het voornaamste hier al gezegd.
  • geen frames gebruiken
  • alle opmaak in css zetten
  • enkel structuur in de html zetten
  • beter contrast tussen tekst en achtergrond
  • duidelijker menu (groter, hover)

In de header is het een beetje jammer dat de scheiding tussen de twee foto's nog duidelijk zichtbaar is, maar overigens is de header heel mooi. Vooral die tekening rechts vind ik fantastisch.

Al bij al een puike prestatie. Een kus van de juf en een bank vooruit! :niceone:

Bertold

Legacy Member
Ik vind de opmerking 'ik ben nog maar 13jaar' maar een flauw excuus. Ge moet een andere instelling hebben in de aard van 'wat ik nu op deze leeftijd al heb bereikt is mooi maar het kan nog veel beter als ik wil.

enkele aandachtspuntjes:
-rode achtergrond is storend
-structuur van onderste frame
-in feite gewoon de onderste kant van je website gaat een beetje de mist in
de bovenste kant met die muur is mooi probeer dus de rest van de site ook in die stijl t doen dan zal het mooier uitdraaien. Nu heb je als het ware twee sites die bovenelkaar staan met compleet verschillende stijlen.
- enig minpuntje aan de header is mss dat het menu een beetje te klein is om echt gebruiksvriendelijk te zijn

de splashpage vind ik hier wel op zijn plaats maar mss ook weeral meer in de stijl van de header doen.

Het coding aspect ga ik niet over beginnen omdat dat waarsch. wel uw laatste zorg is...

Ge zijt in elk geval al redelijk goed op weg, nu gewoon nog verder gaan op die weg en niet alles vlug vlug willen afwerken

grtz bt

Hell

Legacy Member
ge zou eens moete wete wa voor brol sites ik maakte op 13jarig leeftijd, was toen nog met die Yahoo! Geocities-builder :) en vaak alleen maar zwart/oranje dat je te zien zag, altijd maar games content en pixels van hier tot ginder ^^

kzou zegge, meisje, blijf oefenen en neem wat tutorials door, er zijn wel goede tutorials in de sticky van dit forum.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan